  • 1. Data: 2011-02-02 23:01:57
    Temat: Obiektyw 50/2 vs 50/1.7
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Czy będzie widoczna różnica w jakości, w zdjęciach portretowych
    zrobionych obiektywami 50/2 i 50/1.7?
    Obiektywy wyglądają niemal identycznie, tej samej firmy.
    Lustrzanka APS-C.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 2. Data: 2011-02-02 23:30:18
    Temat: Re: Obiektyw 50/2 vs 50/1.7
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 00:01, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Czy będzie widoczna różnica w jakości, w zdjęciach portretowych
    > zrobionych obiektywami 50/2 i 50/1.7?
    Jest spora szansa, że 50/1.7 przymknięty do f/2.0 będzie miał większą
    ostrość i mniejsze wady optyczne(przede wszystkim aberracja
    chromatyczna) niż 50/2...@...0. Jednakże różnie to bywa, w dużej mierze
    zależy to także od stanu tych obiektywów, bo pewnie masz na myśli jakieś
    dwudziestoletnie egzemplarze. Powiedz, o jaką firmę ci chodzi, to osoby
    obeznane w obiektywach tej firmy pewnie ci doradzą.

    > Obiektywy wyglądają niemal identycznie,

    Skoro tej samej firmy i pewnie z tego samego okresu, to bardzo
    prawdopodobne, że wyglądają podobnie, co nie musi mieć wpływu na jakość
    optyczną tych "szkieł".

  • 3. Data: 2011-02-03 12:36:45
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

> [...]
    > zrobionych obiektywami 50/2 i 50/1.7?
    > Obiektywy wyglądają niemal identycznie, tej samej firmy.

    podaj system i jakie to szkla, bo na tak postawione pytanie mozna
    odpowiedziec jedynie: moze nie byc roznicy, a moze byc przepasc...

    pzdr
    --
    kmc

  • 4. Data: 2011-02-03 13:34:22
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 00:01:57 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

> [...]
    > zrobionych obiektywami 50/2 i 50/1.7?
    > Obiektywy wyglądają niemal identycznie, tej samej firmy.

    kiedyś sprawdzałem różnice miedzy canonem FD 1.8 i 1.4 i zasadniczo wyglada
    to praktycznie identycznie - choć faktem jest jak ktoś już wspomniał iż na
    dużych otworach 1.4 był troszkę ostrzejszy.
    Czy ma to praktycznie znaczenie? cieżko powiedzić - na fotograii pewnie
    bedzie to niezauważalne.

    Drugą sprawą było to iż 1.4 ładniej rozmywa tło - było to widać na np
    bezlistnych gałązkach drzew - 1.8 miał tendencję do mocniejszego
    "rozdwajana" tych gałązek.

  • 5. Data: 2011-02-03 13:41:52
    Od: ziemo <no@email>

> [...]
    > zrobionych obiektywami 50/2 i 50/1.7?
    > Obiektywy wyglądają niemal identycznie, tej samej firmy.

    Strzelam, pentaxowe manuale, różnic w jakości specjalnych nie będzie ;)

    --
    Ziemo

  • 6. Data: 2011-02-03 15:42:39
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > zrobionych obiektywami 50/2 i 50/1.7?
    > Obiektywy wyglądają niemal identycznie, tej samej firmy.

    Canon 70-210 F4 i 70-210 F3,5-4,5 różnią się diametralnie. Takie pytanie
    nie ma sensu bez podania konkretnych obiektywów

    Tomek

  • 7. Data: 2011-02-03 22:14:36
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > dwudziestoletnie egzemplarze. Powiedz, o jaką firmę ci chodzi, to osoby
    > obeznane w obiektywach tej firmy pewnie ci doradzą.

    PENTAX

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2011-02-04 07:31:58
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > PENTAX

    KTORY?

    Z reszta... Ty sie nigdy nie nauczysz trudnej sztuki zadawania pytan... :/

    Masz:
    http://pentax.org.pl/wiki/index.php/Pomiary_rozdziel
    czo%C5%9Bci_obiektyw%C3%B3w
    moze akurat trafisz na te dwa, ktore Cie interesuja.

    pozdrwiam,
    Vituniu.