  • Data: 2011-11-13 16:06:36
    Temat: Re: [OT] szkło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 16:40:57 +0100, Araneus Diadematus napisał(a):
    > Zdefiniujmy - co to jest gaz? Nazwa grupy substancji, czy stan skupienia
    > właśnie? Bo woda, która wyparowała i ma powyżej 100 stopni jest gazem.

    para mowiac szczerze, to troche go innego niz gaz. Gazem to dopiero ponad
    374C.
    A niektorzy jeszcze wyrozniaja stan nadkrytyczny, oraz plazme.

    > Czy jest jakieś potwierdzenie tego, czy znów - kwestia nazewnictwa?
    > Schodzona ciecz, to ciecz. Jak zmieni stan skupienia (a zmieniła? - Jak
    > zdefiniujemy?), to będzie ciałem stałym. Cieczą jest nie dlatego, że nazywa
    > się woda, alkohol, rtęć, czy chlor (pod ciśnieniem 6 atmosfer w temp.
    > pokojowej jest cieczą, może i przegrzaną, może i przechłodzoną, ale cieczą).

    No, woda to jednak ciecz :)

    > Z innych wątpliwości - mnie uczono, że Układ słoneczny ma 9 planet, Merkury,
    > Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun, Pluton. Raptem się komuś
    > odwidziało i z Plutona zrobił planetoidę. Ja mam wątpliwości, czy słusznie
    > to uznano. Na jakiej podstawie wypracowano kryterium to definiujące,
    > rozgraniczające między jedną, a drugą klasyfikacją?

    To akurat wiadomo. Pewnie w wiki bedzie dokladnie napisane :-)

> [...]
    > ale pomińmy to), każdy napełniony do połowy wysokości. Stały na tle skali
    > reprezentującej prędkość, ich stan oznaczał 0.5c. Pan, mówiąc, że dwa takie
    > pociągi (czy coś innego, nieważne) jadące naprzeciw siebie nie będą jechać z
    > prędkością c wobec siebie - następnie wlał zawartość jednego kieliszka do
    > drugiego - i ten nie wypełnił się cały. Konkluzją było - o to chodzi z
    > prędkością światła. Ja wiem, że istota sprawy to co innego niż w pokazie,
    > ale ów pokaz właśnie powiedział mi daleko więcej, niż lata moich wątpliwości

    Akurat do TW to lepiej podejsc z dobra ksiazka, dlugopisem i excelem w
    reku.

    J.