  • Data: 2011-11-11 20:36:57
    Temat: Re: [OT] szkło
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:j9jvb8$ues$1@news.onet.pl...

    > Afaik nie jest. Jest ciałem bezpostaciowym, ale jednak stałym.

    Kwestia definicji, a te są różne. Wiki zeznaje nieścisłość takiego
    twierdzenia. Ale wiki to wiesz.... Nie poszedłbym do lekarza, który swą
    wiedzę na Wiki opiera.

    > Mierzyłeś, czy tylko tak powtarzasz?

    Za nauczycielem fizyki z zawodówki.

    > A poważniej - gdyby po latach dawało się zaobserwować zmianę grubości
    > szkła wywołaną przez jego spłynięcie to jeszcze szybciej by się
    > zaobserwowało, że szyba zamontowana pod skosem się wybrzusza. Słyszałeś o
    > takim przypadku?

    To, że tego nie widać, nie znaczy, że tego nie ma. Tak, widziałem krzywą
    szybę, wygiętą po latach. B. minimalnie, ale nie była prosta. (przystawiony
    plaski przedmiot odstawał pośrodku na ledwie widoczną szczelinę i nie bya to
    krzywa wytłoczka).

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)