  • 21. Data: 2010-12-07 17:38:43
    Temat: Re: [OT] sposób na fotoradary - ktoś sobie jaja zrobił.
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 7-12-2010 17:09, marek pisze:

    > a do paryza, wegier lub austrii ?

    Z innego państwa Schengen lub z dowolnego miejsca na ziemi, które ma
    połączenie z państwami Schengen.
    Jednak dla sprawy to już nie ma znaczenia, bo taka trasa - przez kilka
    krajów - jest nie do ustalenia dla Polski.
    Jednak rozważając czysto teoretycznie:
    Do Strefy Schengen ob. Korei Południowej może się dostać:
    - legalnie (z tego co pamiętam nie potrzebuje nawet wizy). Wystarczy
    zatem paszport i wjazd gdziekolwiek. Nie ma szans, aby 100% wjazdów było
    rejestrowanych przez wszystkie kraje członkowskie. Zatem odpowiedź - o
    ile w ogóle nadejdzie - może być wymijająca.
    - nielegalnie - i to jest decydujące. Nawet stanowcza negatywna
    odpowiedź wszystkich państw Schengen na pytanie Polski, czy dana osoba
    przekroczyła granicę do Strefy i kiedy w niej przebywała nie decyduje,
    czy cudzoziemiec był w Schengen, czy też nie był. Sposobów nielegalnego
    wjazdu są dziesiątki.

    Zatem dowodów obciążających autora tego pisma nie uda się zebrać.

    M.

  • 22. Data: 2010-12-07 19:01:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik MariuszM napisał:

    > Samolotem z Paryża, taksówką z Węgier, na Lafumach z Austrii.
    > --
    > M.

    Poczytaj to:
    http://www.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/pncw-swiec
    ko.html

    Każdy wjazd i wyjazd do strefy Schengen jest rejestrowany, chociażby z
    powodu tego zajobu z terroryzmem.
    O ile Koreańczyk przekroczył jakąkolwiek granice Schengen na swoich
    legalnych papierach, to ślad po nim pozostaje i każdy kraj strefy
    Schengen ma do takich danych dostęp.
    Straż Miejska jeżeli poprosi o takie dane placówkę z linka, to w/g mojej
    wiedzy je dostanie.

  • 23. Data: 2010-12-07 19:50:44
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 7-12-2010 19:01, nadir pisze:

    > Poczytaj to:
    > http://www.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/pncw-swiec
    ko.html

    Współpraca z Niemcami. Tylko i wyłącznie. Na podstawie dwustronnej umowy.

> [...]
    > O ile Koreańczyk przekroczył jakąkolwiek granice Schengen na swoich
    > legalnych papierach, to ślad po nim pozostaje i każdy kraj strefy

    Nieco inaczej. Osoba przekraczająca granicę musi być sprawdzona w SIS
    (patrz Kodeks Graniczny Schengen). Nie jest to tożsame z rejestracją
    wjazdu, a raczej sprawdzeniem, kogo nie wpuszczać lub kogo "zamknąć" na
    granicy.
    Zatem każdy kraj Strefy "zobaczy" w systemie koreanczyka, o ile został w
    nim zastrzeżony.
    Kolejna "trudność" to czas wjazdu koreańczyka do Strefy (lub do państwa,
    które obecnie w Schengen jest, a do niedawna go nie było). Polska -
    przypominam - została włączona do Strefy 21 grudnia 2007 roku.
    Zatem koreańczyk mógł wjechać kilka lat temu a dzięki rozszerzeniu
    Strefy zyskał możliwość swobodnego przemieszczania się, może teraz być w
    każdym kraju. Jego wjazd wcale nie musiał być zarejestrowany.

    Ostatnia sprawa.
    Szacuje się, że w całej UE nielegalnie przebywa między 2 a 8 milionów
    nielegalnych imigrantów, z czego w Polsce 150-200tys. Co roku przybywa
    nowych.
    Jak chcesz "namierzyć" takiego koreańczyka, jeżeli trafił tu na kwitach
    wuja lub brata?

    > Straż Miejska jeżeli poprosi o takie dane placówkę z linka, to w/g mojej
    > wiedzy je dostanie.
    SM nie ma uprawnień do takich czynności. Musiałaby przekazać całość
    sprawy Policji. Policja następnie zwraca się do Straży Granicznej, która
    współpracuje poprzez ten punkt ze stroną niemiecką. Umowa dotyczy
    współpracy służb granicznych.
    Być może Niemcy nie zarejestrowali koreańczyka.

    M.

  • 24. Data: 2010-12-07 20:02:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 07 Dec 2010 19:50:44 +0100, MariuszM napisał(a):

    > Jak chcesz "namierzyć" takiego koreańczyka, jeżeli trafił tu na kwitach
    > wuja lub brata?

    Bo wizytówka na 90% pochodzi z jakichś targów. Jeżeli tak, to jest
    prawdopodobne, że Koreańczyk przyleciał samolotem i będzie to do
    sprawdzenia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2010-12-07 20:08:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał w
    > Z innego państwa Schengen lub z dowolnego miejsca na ziemi, które
    > ma połączenie z państwami Schengen.
    > Jednak dla sprawy to już nie ma znaczenia, bo taka trasa - przez
    > kilka krajów - jest nie do ustalenia dla Polski.

    Istotne jest jednak aby ten czlowiek byl w tym czasie w UE lub choc
    "mogl byc".
    Jesli baza Schengen pokazuje ze jakis Kim Lee w UE byl, to w
    porzadku.
    Jak nie ma .. to zarzut mozliwy.

> [...]
    > 100% wjazdów było rejestrowanych przez wszystkie kraje
    > członkowskie. Zatem odpowiedź - o ile w ogóle nadejdzie - może

    Hm, czy nie ma .. te komputery sprytne sa, wszystko rejestruja :-)

    Dawniej, jak chyba nawet nie bylismy panstwem stowarzyszonym, to
    faktycznie w pociagu chyba nie mieli szans za zarejestrowanie
    wszystkich.
    A teraz to nie wiem - mozna sie dostac do strefy Schengen bez
    zarejestrowania w komputerze ?
    Na lotniskach to bym powiatpiewal, chyba ze do Londynu, a potem
    promem.

> [...]
    > Sposobów nielegalnego wjazdu są dziesiątki.
    > Zatem dowodów obciążających autora tego pisma nie uda się zebrać.

    U nas mozna skazac i bez dowodow :-)
    Zeby choc byl zapis ze wystapil o wize ..

    Jakby co to we Wroclawiu duzo Koreanczykow, i na Slowacji :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-12-07 20:17:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > SIS (patrz Kodeks Graniczny Schengen). Nie jest to tożsame z
    > rejestracją wjazdu, a raczej sprawdzeniem, kogo nie wpuszczać lub

    No, samo sprawdzenie trywialnie prosto odnotowac w systemie.
    I juz wiadomo kto, kiedy i gdzie wjechal.
    Chyba ze jakos olewaja obowiazki, bo ciekaw jestem jak to np w
    pociagu ze Szwajcarii czy GB wyglada.

> [...]
    > rozszerzeniu Strefy zyskał możliwość swobodnego przemieszczania
    > się, może teraz być w każdym kraju. Jego wjazd wcale nie musiał

    Tylko gdzie wjechal ? powinien miec stara wize schengen, lub byc
    wprowadzony przez ktorys z nowych krajow.

> [...]
    > roku przybywa nowych.
    > Jak chcesz "namierzyć" takiego koreańczyka, jeżeli trafił tu na

    Ale my go wcale nie chcemy namierzac. My chcemy wykazac rodakowi ze
    bezczelnie klamie, dostanie dwa lata w zawiasach za skladanie
    falszywych zeznan, to sie nauczy przepisowo jezdzic :-)

    Ale przeciez SIS jest jeden.

    J.

  • 27. Data: 2010-12-07 20:43:37
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-12-07 20:17, J.F. pisze:

    > Ale my go wcale nie chcemy namierzac. My chcemy wykazac rodakowi ze
    > bezczelnie klamie, dostanie dwa lata w zawiasach za skladanie falszywych
    > zeznan, to sie nauczy przepisowo jezdzic :-)

    ??? a niby jak??? latwowiernosc jeszcze nie jest karalna.
    jak udowodnisz czlowiekowi, ze nie dal sie przejechac facetowi
    spotkanemu na targu? "ja chciec kupic pana woz. to moja wizytowka. ja
    chce zrobic jazda probna... ja nazywac sie Liu Han Xin" i jak facet mial
    zweryfikowac prawdomownosc potencjalnego klienta? nijak. :)
    to jest kwestia ktorej nie da sie w sposob jakis prosty udowodnic, mozna
    badanie delikwenta wariografem zrobic, ale OIDP w PL nie moze to byc
    jako jedyny dowod traktowane w sadzie.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 28. Data: 2010-12-07 20:51:23
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 7-12-2010 20:02, Waldek Godel pisze:

    > Bo wizytówka na 90% pochodzi z jakichś targów. Jeżeli tak, to jest
    > prawdopodobne, że Koreańczyk przyleciał samolotem i będzie to do
    > sprawdzenia.

    Kierunek dobry.
    Jeżeli autor pisma był na tyle głupi, żeby zapodać wizytówkę gościa,
    który przyleciał i wyleciał w terminie innym, niż jechał autem, może być
    to mocny argument dla organów ścigania.
    Natomiast nie wyklucza to pobytu gościa w innym terminie.
    Tu się kłania doświadczenie przesłuchującego policjanta oraz spokój i
    pewność siebie przesłuchiwanego. Koreańczyka wszak już dawno w PL nie
    ma, zeznawać nie ma kto.
    Inna sprawa to prawidłowe przetłumaczenie wizytówki...
    --
    M.

  • 29. Data: 2010-12-07 21:03:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    venioo w <news:idm2q2$kph$1@news.onet.pl>:

    > ??? a niby jak??? latwowiernosc jeszcze nie jest karalna.

    Jest, np. z kodeksu karno-skarbowego.

    > "ja chciec kupic pana woz. to moja wizytowka. ja
    > chce zrobic jazda probna... ja nazywac sie Liu Han Xin" i jak facet mial
    > zweryfikowac prawdomownosc potencjalnego klienta? nijak. :)

    Na Chuja Mi Ta Fura, to jego wujek...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 30. Data: 2010-12-07 21:12:20
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 7-12-2010 20:17, J.F. pisze:

    > No, samo sprawdzenie trywialnie prosto odnotowac w systemie.
    > I juz wiadomo kto, kiedy i gdzie wjechal.
    > Chyba ze jakos olewaja obowiazki, bo ciekaw jestem jak to np w pociagu
    > ze Szwajcarii czy GB wyglada.
    Nie do końca wiem co masz na myśli, ale się domyślam...
    W SIS sprawdzasz na zasadzie figuruje/nie figuruje, a czy każdy system
    krajowy, który jest połączony z SIS i sprawdza osobę przy odprawie ma
    możliwość rejestrowania sprawdzeń - nie wiem. Chyba nie ma takiego
    wymogu. To sprawa indywidualna każdego kraju. Możesz dostać 9
    odpowiedzi, że nie sprawdzano, a resztę, że nie ma takiej możliwości...

    W pociągach posługują się terminalami przenośnymi, to nie problem.

    > Tylko gdzie wjechal ? powinien miec stara wize schengen, lub byc
    > wprowadzony przez ktorys z nowych krajow.
    Gdzie wprowadzony?
    I co ma do tego stara wiza? Wiza była, pobyt się przeterminował,
    paszport jest już w koszu albo poszedł DHL-em do Korei;)

    > Ale my go wcale nie chcemy namierzac. My chcemy wykazac rodakowi ze
    > bezczelnie klamie, dostanie dwa lata w zawiasach za skladanie falszywych
    > zeznan, to sie nauczy przepisowo jezdzic :-)

    Musisz udowodnić, że koreańczyka w tym dniu w ogóle w Polsce nie było.
    Czarno to widzę - a zacznij od prawidłowego przetłumaczenia wizytówki.

    > Ale przeciez SIS jest jeden.

    W SIS sami sprawdzimy, Niemcy nie są nam do tego potrzebni.

    M.