    From: MariuszM <u...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] sposób na fotoradary - ktoś sobie jaja zrobił.
    Date: Tue, 07 Dec 2010 19:50:44 +0100

    W dniu 7-12-2010 19:01, nadir pisze:

    > Poczytaj to:
    > http://www.nadodrzanski.strazgraniczna.pl/pncw-swiec
    ko.html

    Współpraca z Niemcami. Tylko i wyłącznie. Na podstawie dwustronnej umowy.

    > Każdy wjazd i wyjazd do strefy Schengen jest rejestrowany, chociażby z
    > powodu tego zajobu z terroryzmem.
    > O ile Koreańczyk przekroczył jakąkolwiek granice Schengen na swoich
    > legalnych papierach, to ślad po nim pozostaje i każdy kraj strefy
    > Schengen ma do takich danych dostęp.

    Nieco inaczej. Osoba przekraczająca granicę musi być sprawdzona w SIS
    (patrz Kodeks Graniczny Schengen). Nie jest to tożsame z rejestracją
    wjazdu, a raczej sprawdzeniem, kogo nie wpuszczać lub kogo "zamknąć" na
    granicy.
    Zatem każdy kraj Strefy "zobaczy" w systemie koreanczyka, o ile został w
    nim zastrzeżony.
    Kolejna "trudność" to czas wjazdu koreańczyka do Strefy (lub do państwa,
    które obecnie w Schengen jest, a do niedawna go nie było). Polska -
    przypominam - została włączona do Strefy 21 grudnia 2007 roku.
    Zatem koreańczyk mógł wjechać kilka lat temu a dzięki rozszerzeniu
    Strefy zyskał możliwość swobodnego przemieszczania się, może teraz być w
    każdym kraju. Jego wjazd wcale nie musiał być zarejestrowany.

    Ostatnia sprawa.
    Szacuje się, że w całej UE nielegalnie przebywa między 2 a 8 milionów
    nielegalnych imigrantów, z czego w Polsce 150-200tys. Co roku przybywa
    nowych.
    Jak chcesz "namierzyć" takiego koreańczyka, jeżeli trafił tu na kwitach
    wuja lub brata?

    > Straż Miejska jeżeli poprosi o takie dane placówkę z linka, to w/g mojej
    > wiedzy je dostanie.
    SM nie ma uprawnień do takich czynności. Musiałaby przekazać całość
    sprawy Policji. Policja następnie zwraca się do Straży Granicznej, która
    współpracuje poprzez ten punkt ze stroną niemiecką. Umowa dotyczy
    współpracy służb granicznych.
    Być może Niemcy nie zarejestrowali koreańczyka.

    M.