    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] sposób na fotoradary - ktoś sobie jaja zrobił.
    Date: Tue, 7 Dec 2010 20:17:09 +0100

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał w
    ko.html
    > Nieco inaczej. Osoba przekraczająca granicę musi być sprawdzona w
    > SIS (patrz Kodeks Graniczny Schengen). Nie jest to tożsame z
    > rejestracją wjazdu, a raczej sprawdzeniem, kogo nie wpuszczać lub
    > kogo "zamknąć" na granicy.

    No, samo sprawdzenie trywialnie prosto odnotowac w systemie.
    I juz wiadomo kto, kiedy i gdzie wjechal.
    Chyba ze jakos olewaja obowiazki, bo ciekaw jestem jak to np w
    pociagu ze Szwajcarii czy GB wyglada.

    > Kolejna "trudność" to czas wjazdu koreańczyka do Strefy (lub do
    > państwa, które obecnie w Schengen jest, a do niedawna go nie
    > było). Polska - przypominam - została włączona do Strefy 21
    > grudnia 2007 roku.
    > Zatem koreańczyk mógł wjechać kilka lat temu a dzięki
    > rozszerzeniu Strefy zyskał możliwość swobodnego przemieszczania
    > się, może teraz być w każdym kraju. Jego wjazd wcale nie musiał
    > być zarejestrowany.

    Tylko gdzie wjechal ? powinien miec stara wize schengen, lub byc
    wprowadzony przez ktorys z nowych krajow.

    > Szacuje się, że w całej UE nielegalnie przebywa między 2 a 8
    > milionów nielegalnych imigrantów, z czego w Polsce 150-200tys. Co
    > roku przybywa nowych.
    > Jak chcesz "namierzyć" takiego koreańczyka, jeżeli trafił tu na
    > kwitach wuja lub brata?

    Ale my go wcale nie chcemy namierzac. My chcemy wykazac rodakowi ze
    bezczelnie klamie, dostanie dwa lata w zawiasach za skladanie
    falszywych zeznan, to sie nauczy przepisowo jezdzic :-)

    Ale przeciez SIS jest jeden.

    J.