  • 31. Data: 2011-11-01 12:20:40
    Temat: Re: Jak to działa ?
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> napisał(a):

    > Nie wierzę że są stosowane i nie wierzę że MFZ refunduje. Proszę o dowód
    > (źródło)

    > To jest grupa o charakterze zbliżonym do sci i proszę się zachowywać
    > kulturalnie. Nie jest tu przyjętete dowodzić czegokolwiek na jednostkowym
    > przykładzie.

    > No comments.

    > Proszę o dowód lub choćby źródło.

    Google Ci wyłączyli? Przed chwilą wpisałem w Google odpowiedni zestaw wyrazów.
    Oprócz reklam są i informacje jak działa. Jest tam artykuł podpisany przez
    docenta. Niby nic takiego bo w internecie każdy może być docentem. Ale na
    stronie firmowanej przez jeden z polskich uniwersytetów medycznych
    przebierańcowi będzie trochę trudniej coś napisać. W artykule opisane są
    efekty działania stałego i zmiennego pola magnetycznego. Poza tym nie mam Cie
    wpisanego do dowodu i nie muszę służyć pomocą. To że o czymś Ty i twoi koledzy
    nie wiecie nie znaczy że tego nie ma tylko znaczy że nie wiecie. Nie wszyscy
    muszą wiedzieć wszystko.

  • 32. Data: 2011-11-01 13:09:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-01 13:20, kogutek pisze:

> [...]
    > przebierańcowi będzie trochę trudniej coś napisać. W artykule opisane są
    > efekty działania stałego i zmiennego pola magnetycznego.

    Jeden docent wiosny nie czyni.
    Z tego co piszesz nie wynika żeby stosowanie magnesów było liście
    dopuszczalnych procedur medycznych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2011-11-01 13:54:49
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):

    > .
    >
    > Jeden docent wiosny nie czyni.
    > Z tego co piszesz nie wynika żeby stosowanie magnesów było liście
    > dopuszczalnych procedur medycznych.

    Znajdź listę niedopuszczalnych procedur medycznych na której umieszczono
    magnesy i pole magnetyczne.

  • 34. Data: 2011-11-01 13:56:59
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    kogutek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Znajdź listę niedopuszczalnych procedur medycznych na której umieszczono
    > magnesy i pole magnetyczne.

    ============

    Wycia do Księżyca też tam nie znajdziesz.

    MH

  • 35. Data: 2011-11-01 16:34:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-01 14:54, kogutek pisze:

    > Znajdź listę niedopuszczalnych procedur medycznych na której umieszczono
    > magnesy i pole magnetyczne.

    W medycynie obowiązuje wykaz dozwolonych procedur. Nie można zrobić nic
    co nie jest wprost wymienione w tej liście. Nie twierdzę, że leczenia
    magnesem tam nie ma. Ale jeśli kategorycznie piszesz, że w przychodniach
    stosują i że jest refundowane to wypadałoby podać link do wykazu
    procedur dopuszczonych i do refundowanych, a nie wspominać niejasno o
    jakimś jednym docencie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2011-11-01 17:52:34
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > stosują i że jest refundowane to wypadałoby podać link do wykazu
    > procedur dopuszczonych i do refundowanych, a nie wspominać niejasno o

    Wykaz dozwolonych procedur obowiązuje w kwestii refundacji NFZ, a nie
    w medycynie w ogólności. NFZ nie refunduje wielu procedur uznanych
    za skuteczne, m.in. dlatego, że są za drogie (magnetoterapii to nie
    dotyczy).

    Co do magnetoterapii - proponuję zajrzeć do rejestru wyrobów medycznych
    prowadzonego przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów
    Medycznych i Produktów Biobójczych - każdy wyrób tam zarejestrowany
    musi przejść ocenę kliniczną wg szczegółowego rozporządzenia Ministra
    Zdrowia. Nie ma tam skróconej ścieżki takiej, jak dla homeopatii.
    Dałbym linka, ale niestety rejestr wyrobów medycznych (choć znajduje się
    w domenie publicznej) nie jest dostępny przez internet. Trzeba
    udać się do Urzędu.

    --
    Pozdrowienia,
    MKi

  • 37. Data: 2011-11-01 18:04:52
    Temat: Re: [OT] mp3 & lame
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9ha10oFeilU1@mid.uni-berlin.de...
    (cytat mojego poprzednika)

    > Praktycznie każdy kodek nawala na muzyce organowej. Jak masz porządne
    > organy (np. oliwskie) to już dużo wyłapiesz. Tak samo utwory z akcentami
    > (kotły, o-daiko i podobne). Tu się wykładają chyba wszystkie kodeki
    > stratne.

    Będę przy okazji badać temat... "Bawię się" teraz ściąganiem binarek z...
    Usenetu, muzyka organowa jest tam we "flaku".
    MP3 - tak, spłaszcza dynamikę, hmm... mam na końcu języka, ale nie wychodzi,
    napiszę "naokoło" - jakby charakterystyka tej dynamiki była lekko schodkowa,
    nie liniowa, jak być powinno. Dlatego zawsze przy kodowaniu każę kodekowi
    bardziej się wysilić. Jak będę mieć wenę, przelecę się chyba przez wszystkie
    popularne kodeki, aby sobie porównać, może artykulik popełnię do jakiejś
    gazetki? Nie wiem... Na razie weno, przybądź... :) (No i sprzęt, oraz
    materiał badaniowy, powinien być odpowiednio wysokiej jakości (choć ja
    myślę, że aby CD było rzeczywiście dobrej jakości, to próbkowanie powinno
    być przynajmniej 200 kHz, żeby zminimalizować problem nieliniowości
    fazy...)).

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 38. Data: 2011-11-01 19:39:50
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Araneus Diadematus pisze:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:9h72ckFidrU1@mid.uni-berlin.de...

    > (...)
    >
    > Ja tylko odnoszę wrażenie, że mój we wszelkie obliczenia wkłada zbyt
    > dużo mocy, co swarza problemy podobne, jak przy przeciążonym
    > obliczeniami kompie...

    Komp się zawiesza to wciska sie reset, a jak człowiek to nieodwołalnie -
    odcięcie sznurka nie pomaga.

  • 39. Data: 2011-11-01 20:01:05
    Od: " Nie muszę znać procedur, wyst" <s...@N...gazeta.pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > stosują i że jest refundowane to wypadałoby podać link do wykazu
    > procedur dopuszczonych i do refundowanych, a nie wspominać niejasno o

    Nie muszę znać procedur, wystarczy że coś widziałem. Chodziłem do zwyczajnej
    przychodni, do której lekarz z rejony daje skierowanie. Mnie robili takim
    małym cudakiem co nic nie robił. Na te same godziny wyznaczyli starszą panią.
    Miała skierowanie na takim samym druczku co ja. Czyli od lekarza rejonowego.
    Mnie robili tym czymś a jej przykładali do kostki magnes. Taki zwyczajny
    neodymowy z 3 centymetry średnicy. Po kilku razach słyszałem ,ściany tam z
    parawanów zrobione, że jest lepiej. Że mniej boli i jak tak pójdzie dalej to
    niedługo laskę odstawi. Nie jest to metoda leczenia od wszystkiego. Od głowy
    bolenia i kuśki stojenia. O tym że magnes działa wiem od kilkunastu lat. Bo
    mniej więcej wtedy sam się o tym przekonałem. Działają opaski Lewina, pajączki
    na kręgosłup z magnesami i inne takie cuda. Zwiększa się ukrwienie, a przy
    okazji silne pole magnetyczne zakłóca przepływ prądu w nerwach i działa trochę
    jak znieczulenie miejscowe. Z 15 lat temu miałem wyznaczony termin zabiegu na
    kolanie. Dobrze że terminy były długie. Leciała w tv reklama opasek Lewina.
    Wsadziłem pod opaskę na kolanie dwa magnesy od zamków magnetycznych. Po
    kilkunastu minutach przestało boleć. Pół roku je nosiłem. Po pół roku jak
    miałem iść na zabieg zrobili mi prześwietlenie i się okazało że niepotrzebny.
    U mnie działa. Jak robię coś pochylony to mnie kręgosłup boli. Na tą
    okoliczność mam dwa malutkie magnesy neodymowe. Spinam przez podkoszulkę i po
    kilkunastu minutach przestaje boleć. To działa czy nie działa? Ktoś może uznać
    że spamuję. Nie chcę nikomu sprzedać opaski za stówę. na tej grupie posiadanie
    małych magnesów to standard. Wszystkich albo coś boli albo będzie bolało. Może
    komuś pomoże tak jak mnie. A tu zaraz kretyni żeby podstawę prawną podać i ile
    doktoratów ktoś zrobił.

  • 40. Data: 2011-11-01 20:27:40
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Nie_musz=EA_zna=E6_procedur,_wyst?=
    <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > komuś pomoże tak jak mnie. A tu zaraz kretyni żeby podstawę prawną podać i ile

    Podsumowując , WIARA CZYNI CUDA !! A co to jest w ogóle warte , piszą tutaj:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Magnet_therapy

    MH