  • Data: 2015-12-03 19:48:54
    Temat: Re: [OT] łożysko home-made do agresywnego środowiska
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 16:44:10 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Czuję wytrawiarke natryskową i ten sam problem.

    Prawie dobrze czujesz :)
    Faktycznie chodzi o trawiarkę, ale nie natryskową. Nad tą myślałem długo, ale nijak
    nie chciała w planach mieć mniejszej podstawy, niż trójkąt równoboczny o boku
    szerszym od maksymalnej szerokości planowanych płytek, a wtedy z tego robił już mi
    się sporawy klamot.
    Całkiem niedawno pytałem tutaj o sens napowietrzania w popularnych trawiarkach typu
    "akwarium" (na skalara), grupa była zgodna, że napowietrzanie ma tylko mieszać.
    Zatem, mając dostęp do laserowej grawerki tnącej z plexi wymyśliłem sobie akwarium,
    ale z zabudowaną przy dnie pompką odśrodkową tłoczącą roztwór trawiący przy dnie na
    boki akwarium (w ten sposób w czasie trawienia mamy w akwarium dwa łagodne wiry
    spotykające się w centralnej części trawiarki). Próby jak by to działało już robiłem,
    tu możecie sobie o nich poczytać :)

    http://domwlesie.eu/2015/11/25/cos-z-niczego/

    Wszystkie elementy do wycięcia mam już rozrysowane, jedynie ta ośka mi pozostała. W
    docelowej trawiarce wirnik będzie ustawiony w pionie, zatem ośka pozioma musi mieć
    podparcie z dwóch stron, w dodatku jedna strona musi tez przenieść nacisk od
    przyciągających wirnik magnesów.

    @_Maciek - mam tokarkę, mógłbym sobie wytoczyć sam, ale kurczę... teflonu nie mam.
    No, chyba, że poświęcę końcówkę od odsysacza, ale tej mi z kolei szkoda trochę. I nie
    wiem, czy nie za cienka by była.
    Trafiła mi się niedawno stara mikrofalka do rozmontowania, mam od niej kółka, te, na
    których talerz się obraca. To jest jakieś białe tworzywo typu właśnie poliamid albo
    polietylen. Może by z tego?...
    Pręt szklany kupiłem dzisiaj, niestety nie udało mi się dobrać pasującej doń rurki.
    Najlepsze, co mieli w sklepie, to pręt 5,5mm i rurka o wewnętrznej średnicy 6,5mm, a
    milimetrowy luz to zbyt dużo, całość by w wibracje wpadała jak nic. Tak więc chyba
    zostanę przy pręcie 4mm i jakichś tulejach z tworzywa.