  • Data: 2012-10-26 20:41:15
    Temat: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <news> napisał:

    > Stal koroduje nawet powlekana,

    Powlekana (ocynkowana) nawet bardziej. Instalacja centralnego
    ogrzewania zrobiona z tzw. rur czarnych często żyje dłużej od
    wodociągowej z rur cynkowanych. To kwestia składu wody rurzanej
    -- w CO płynie dobrze odpowietrzona, a w wodociągowej zawsze
    jest rozpuszczony agresywny tlen.

    > a widziałeś kiedyś korozję złączek mosiężnych, czy brązowych?

    W instalacji hydraulicznej? Widziałem.

    > Patyna to nie korozja, powstaje jedynie na zewnątrz tworząc
    > warstwę ochroną, wewnątrz nie skoroduje praktycznie nigdy!

    Korozja, czy "szlachetna warstwa", ważne że prąd przewodzi kiepsko.
    Oczywiście jeśli kto chce, może sie pocieszać, że ma druty w środku
    nieskorodowane, a tylko na styku marnie przewodzą.

    > Z tym się zgodzę, luty miękkie mają ograniczoną temperaturę pracy
    > coś do około 200 stopni, ale w takim wypadku można zastosować lut
    > twardy co spokojnie wytrzymuje 600 stopni:)

    W takim razie w ścianie też by wypadało taki stosować. Tylko po co
    w ogóle?

    --
    Jarek