  • Data: 2012-10-25 18:57:38
    Temat: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1x2goqucc3bhl.1sf58j3yk9fm.dlg@40tude.net...

    > A jak rozumieć punkt? W/g moich informacji, za punkty należy
    > rozumieć
    > gniazdka, wyłączniki, puszki rozgałęźne i tablicę
    > licznikowo-bezpiecznikową. Prawidłowo?
    [...]

    Podana przeze mnie kwota to górna stawka, zawierająca robociznę, koszt
    materiałów, ZUSy srusy, podatek, transport itp.
    W przypadku ceny samej robocizny stawki oscylują od 20 do 30 zł za
    punkt. Czasem lepiej jest liczyć wg ceny samej robocizny - przy
    obecnych cenach miedzi mozna nie wyjść na swoje ;-)
    Zaś definicja punktu to gniazdo przyłączeniowe lub punkt oswietleniowy
    oraz rozdzielnica. Bez puszek ;-)

    Dobra rada - nawet w przypadku montażu "na fuchę" dobrze jest zrobić
    dokumentację powykonawczą. W przyszłości to znakomite źródło wiedzy o
    rozplanowaniu sieci, rozbiciu na podobwody itp. Zaś w przypadku
    ewentualnych zmian - rozbudowy taka "ściąga" może być świetną pomocą.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski