  • 1. Data: 2010-10-05 13:03:20
    Temat: kondensatory nisko procentowe.
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam
    Trochę nieszczęśliwie nazwałem wątek ale trudno. O ile rezystory 1% czy 0.5%
    są w miarę dostępne to jakoś nie widzę oferty 0.5% kondensatorów. Tak
    sobie myślę może te elementy np z uwagi na proces wykonania mają większa
    tolerancję? To może choć 1% , takich też nie ma? Dokładniej to 1 nF i
    jeszcze 10nF w dowolnej technologii: ceramiczny, foliowy, czy jakieś tam
    mksf. Wszystko jedno byle miał w miarę wzorcową pojemność. To co znajdę
    gdzieś takie kondensatorki?

    pozdrawiam MArek

  • 2. Data: 2010-10-05 13:19:35
    Temat: Re: kondensatory nisko procentowe.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > jeszcze 10nF w dowolnej technologii: ceramiczny, foliowy, czy jakieś tam
    > mksf. Wszystko jedno byle miał w miarę wzorcową pojemność. To co znajdę

    Kiedyś (dawno) w Elfie kupiłem 2%.
    P.G.

  • 3. Data: 2010-10-05 13:45:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.10.2010 15:03, schrieb ToTylkoJa:
> [...]
    > jeszcze 10nF w dowolnej technologii: ceramiczny, foliowy, czy jakieś tam
    > mksf. Wszystko jedno byle miał w miarę wzorcową pojemność. To co znajdę

    oczywiście, że są. Ale faktycznie trudniej dostać. Ceramiczne 1%
    dostaniesz mniej więcej do 1nF. Ewentualnie jeszcze teflon. Powyżej to
    polipropylen, mika. Najlepsze szklane, ale te są raczej w pF (max 1nF).
    Też na ogół 1%, ale za to zero zmian z napięciem i bardzo mały dryft
    temperaturowy.

    Tu masz np. polipropylenowe 1%, jakich szukasz:

    https://www.distrelec.de/ishopWebFront/search/lucene
    Search.do

    polska strona trochę poj...., ale jak spiszesz numer to może wynajdziesz.

    1n: 828402
    10n: 828408

    http://www.kemet.com/kemet/apps/sfa/kempl.nsf/WebKEM
    ETLookup?OpenForm&type=Distributors&location=Poland&
    list=Country&map=Europe

    (sklej jak się połamie)

    tam jest lista dystrybutorów firme kemet, też mają 1%, a może i lepsze.
    Podzwoń po dystrybutorach, to znajdziesz

    Waldek

  • 4. Data: 2010-10-05 20:29:40
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    ToTylkoJa pisze:

    > Wszystko jedno byle miał w miarę wzorcową pojemność. To co znajdę
    > gdzieś takie kondensatorki?

    Farnell. Mikowe tam widziałem o tolerancji 1%, cena - kilka, kilkanaście
    PLN.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 5. Data: 2010-10-05 20:47:59
    Temat: Re:[OT] kondensatory nisko procentowe.
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.10.2010 15:03, ToTylkoJa pisze:
    > Witam
    > Trochę nieszczęśliwie nazwałem wątek ale trudno. O ile rezystory 1% czy 0.5%
    > są w miarę dostępne to jakoś nie widzę oferty 0.5% kondensatorów.
    Lekki offtop - do czeka wykorzystuje się takie kondensatory?

    Michoo

  • 6. Data: 2010-10-06 07:31:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:i8f7me$b07$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jeszcze 10nF w dowolnej technologii: ceramiczny, foliowy, czy jakieś tam
    > mksf. Wszystko jedno byle miał w miarę wzorcową pojemność. To co

    Ja sporo takich mam w wylutach ze złomowanych urządzeń telekomunikacyjnych
    tyle że często chyba były robione na konkretne wartości pod zamówienie więc
    sporo jest takich np. 633pF, 613pF 4234pF, 2222pF ale sa też np.100000pF
    albo 150000pF.

    Marek

  • 7. Data: 2010-10-06 12:03:34
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Michoo wrote:

    > Lekki offtop - do czeka wykorzystuje się takie kondensatory?

    No może 0.5% to przesadziłem ale 1% to chciałbym jako wzorzec do pomiaru
    indukcyjności (i / lub pojemności ) jako element generatora LC + miernik
    częstotliwości. Częstotliwość do 1MHz to najgłupsze 89c2051 zmierzy w miarę
    dokładnie, a działanie Lx=1/(4*3.14*3.14*f*f*Cwzor) też powinno wykonać
    nawet w trybie long int. To w tym momencie jeśli Cwzor jest +/- 20% to po
    co się bawić w taki pomiar? Czy odpowiedz satysfakcjonuje?

    pozdrawiam MArek

  • 8. Data: 2010-10-06 13:10:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-06 14:03, ToTylkoJa pisze:

> [...]
    > nawet w trybie long int. To w tym momencie jeśli Cwzor jest +/- 20% to po
    > co się bawić w taki pomiar? Czy odpowiedz satysfakcjonuje?
    A to nie lepiej zrobić to C jakieś stabilne, ale nie koniecznie z równą
    wartością z tolerancją 1%?
    Tzn - bierzesz kondensator o jakiejś wartości (byle była
    temperaturowo/napięciowo stabilna), mierzysz jego wartość i ustawiasz ją
    w sofcie we wzorze.
    Albo - łatwiej może o cewkę wzorcową, więc skalibrować "ile ma C" do
    wpisania we wzorze gdy podepniemy znane Lx wzorcowe, wy wynik pomiaru
    był zgodny z Lx?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-10-06 15:00:45
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    BartekK wrote:

> [...]
    > Tzn - bierzesz kondensator o jakiejś wartości (byle była
    > temperaturowo/napięciowo stabilna), mierzysz jego wartość i ustawiasz ją

    Oczywiście że można. Dlatego ja się nie upieram że potrzebuję równo 1nF.
    Równie dobrze może być 2.2nF lub 470pF. Ale chcę dokładnie wiedzieć ile to
    w końcu jest. A podpowiedz 'to sobie zmierz' jest nie satysfakcjonująca bo
    gdybym już miał miernik L,C to bym sobie nie robił drugiego nawet w ramach
    zabawy - wprawki w elektronice.

    pozdrawiam MArek

  • 10. Data: 2010-10-06 15:17:15
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:i8i2ue$knd$1@news.onet.pl...

> [...]
    > w końcu jest. A podpowiedz 'to sobie zmierz' jest nie satysfakcjonująca bo
    > gdybym już miał miernik L,C to bym sobie nie robił drugiego nawet w

    Dokładne pomiary L,C wydają mi się mało praktycznie potrzebne.
    Już może szybciej f rezonansu całego obwodu LC, ale do tego nie potrzeba ani
    wzorcowego C, ani L.
    Może zmień wartość logiczną wyrażenia: "gdybym już miał miernik LC". Zgrubny
    pomiar C (2..3%) to niektóre multimetry mają.
    P.G.