eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Date: Sun, 06 May 2012 01:21:32 +0200
    <jnkd05$vuu$1@node2.news.atman.pl> <jnkghf$9m$1@mx1.internetia.pl>
    <jnkhcv$9v6$1@news.dialog.net.pl> <jnldta$e37$1@mx1.internetia.pl>
    <o...@j...jedi> <jnmqll$dqi$2@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnmvba$pbl$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnn0o5$ssr$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnn2ld$3ti$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnomqu$stm$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@j...jedi> <jnprj1$oao$1@inews.gazeta.pl>
    <jns5kg$f21$1@inews.gazeta.pl> <jnsacs$rph$1@inews.gazeta.pl>
    <jnuqev$11e$1@inews.gazeta.pl> <jnuugj$ada$1@inews.gazeta.pl>
    <jo17h0$rvv$1@inews.gazeta.pl> <jo2i12$8ms$1@inews.gazeta.pl>
    <jo37cn$io3$1@inews.gazeta.pl> <jo3crt$1k1$1@inews.gazeta.pl>
    <jo3p45$rtv$1@inews.gazeta.pl> <jo3rdh$4bc$1@inews.gazeta.pl>
    <jo3vlt$fc7$1@inews.gazeta.pl> <jo44bm$r0r$1@inews.gazeta.pl>
    <jo49mh$b31$1@inews.gazeta.pl>

    On 2012-05-06 00:30, Jerry1111 wrote:
    > ROTFL... jedna z najlepszych uczelni na swiecie 500 metrow (a raczej
    > jardow) z prawej i nie mam wyjscia ;-)

    I nie ma tam nikogo od C++ ? *NIKOGO* ? Może za mało płacisz albo jest
    już tak źle.

    > Znowu prawda, ale mierzysz swiat pod siebie. Stwierdzilem ze z
    > przesiadka nie bedzie problemu, ale w 30s wliczyles swoje doswiadczenie,
    > a nie brak doswiadczenia kogos zielonego.

    Piszesz jak o jakimś hadkorowym kawałku kodu. Przesadzasz. To trywilany
    przykład.

    > Nie bylo mowy ze pisze dla idei.

    Można pisac na wiele sposobów. aden z wymienionych przeze mnie nie musi
    być darmowy. Twój sposób jest zaś conajmniej nietypowy. Przyznaje jednak
    że słyszałem kiedyś o kliencie którzy chciał program w lispie "bo
    słyszał że ...", więc nie wykluczam że mogą być różne *marginalne*
    przypadki.

    > Nie ma problemu - dostalbys skladanke z naszych bibliotek.

    Super. Pisaleś o 19:47 "Ale u mnie co projekt to pisanie _wszystkiego_
    od nowa". Jesteś pewny że pamiętasz co piszesz?

    > Alez ja specjalnie wzialem 'ciekawy przypadek' kodu, a nie kolejny
    > sterownik wyswietlacza czy czegos tam innego.

    Swietnie. Mam na tapecie ciakwy przypadek kodu który działa tylko z
    boost::spirit. Sugerujesz że na jego podstawie powinienem grozić palcem
    programistom uzywającym bisona? Uważasz że uczciwe jest negowanie czegoś
    ogólnego na podstawie przypadku brzegowego?

    > Powiem wiecej - w tym akurat projekcie klient zazyczyl sobie usuniecie
    > wszystkiego, lacznie z danymi z backupow z serwerow.

    Znowu jakiś ciekawy pojedynczy przypadek do negowania przypadków
    pozostałych? Czy wiesz że prezerwatywa nie zabezpiecza w 100%?

    > Mowil. W poscie o 15:18 stoi: "Ale ja mówie o darmowym ciastku.
    > Kompilator/składnia identyczna.". No to identyczna, czy z wyjatkami? Bo
    > ja twierdze ze z wyjatkami.

    Ja też. Kompilator ten sam - gcc. Składnia jak wszystkie klamrowe -
    identyczna. char *b; int *a = b; - Taka sama składnia dla C i C++.
    Większość kodu nie spieprzonego kompiluje się calkiem nieźle w C++. Czy
    to jasno wyjaśnia moje stanowisko, czy dalej chcesz się czepiać
    pierdołek bez sensu?

    > To czego nie wliczyles do argumentacji to ryzyko spieprzenia programu
    > przez kogos nierozumiejacego co robi.

    To ryzyko jest w każdym jęyku, w C o tyle niebezpieczne że nie ma prawie
    żadnej kontroli. Przykłady boost::* pokazują że używając silnych typów i
    szablonów mozna wiele z tych pomyłek wyeliminować na etapie kompilacji a
    nie runtime. Darmowe ciastko. Tylko trzeba docenić a nie uciekać na
    widok <>.

    > W 0.5 dnia?

    Tak, ponieważ mój kod *już* je miał. Tak się składa że nie muszę pisać
    wszystkiego od 0. Mam działający kod, optymalnie kompilowany dzięki
    traits, przetestowany solidnie poza uC, skalowalny, ze statycznym
    polimorfizmem. Skaluje się do innego problemu bez szukania gdzie jeszcze
    zapomniałem dać ifdefa i dlaczego się znowu wypierdala i musze lecieć po
    gaśnicę.

    > No i dokladnie tak napisalem - ze ja legalnie nie uzyje

    Ja != inni. Więc nie ma to sensu w dyskusji.

    > Sprzedawanie source code to przypadek specyficzny?

    Tak. Zazwyczaj sprzedaje się wersje skompilowane. Chyba że jesteś
    hindusem, oni tam sprzedają kod od kilograma.

    > To jest kompilowane. Jesli nie masz za duzo przejsc managed/unmanaged to
    > nie powinno byc duzego kosztu w szybkosci.

    Gubie sie. To o uC czy ogólnie? Bo jak ogólnie to kod managed zazwyczaj
    wymaga maszyny wirtualnej. To oznacza jakąs technikę JIT. Te techniki
    świetnie sprawdzają się w przypadkach akademickich, ale w przypadku
    apliakcji RT średnio. Garbage collector typu "stop-the-world" też nie
    pomaga osiągnąć RT. Ogólnie jest kłopot z kodem nie-natywnym w wielu
    drobnych duperelach ktore na niektórych rynkach są kluczowe do konkurowania.