  • 41. Data: 2009-08-05 20:26:36
    Temat: Re: EP1 na Dpreview
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Matt:

    > Mnie się i tak bardziej kolory z Sigmy podobają, no sorry. Reszta matryc to
    > tylko interpolacja i zgadywanie oprogramowania aparatu, "co akurat mogło być
    > tam, gdzie nie mamy danych". Równie dobrze można sobie piksele domalować w
    > Photoshopie :-D

    Ale wiesz że to co napisałeś jest kompletną bzdurą?

    Ażeby jednak nie pozwolić ci uciec, poprosimy o przykład sytuacji w
    którejalgorytm interpolacji da zły wynik, a foveon dobry. Myśl.

  • 42. Data: 2009-08-05 20:26:44
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Znaczy gdzie konkretnie? Takimi dowodami zajmują się tylko ludki z
    > usenetu/forów :)

    To tylko moja opinia. Jak otworzysz stronę jakiegoś sklepu foto czy wejdziesz
    do realnego sklepu foto, to wszędzie promocje i superoferty supernowości
    Canona, Nikona, Sony... Olympus jest dużo rzadszy, a Sigmę to ze świecą w
    większości sklepów szukać.

    Olympus mi się jako system nie podoba, bo raczej wolałbym większą matrycę, ale
    Sigma jak najbardziej. Uważam, że te matryce mają większy potencjał niż
    napakowane malutkimi pikselami bayerowskie cropy. Jednak - to tylko moja
    opinia, którą używam na własny użytek i możesz mieć inną :-)

    Maciej

  • 43. Data: 2009-08-05 20:48:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Matt:

    > Olympus mi się jako system nie podoba, bo raczej wolałbym większą matrycę, ale
    > Sigma jak najbardziej.

    Przecież różnica wielkości między Sigmą i 4/3 jest pomijalna.

  • 44. Data: 2009-08-05 20:50:23
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Ale wiesz że to co napisałeś jest kompletną bzdurą?
    >
    > Ażeby jednak nie pozwolić ci uciec, poprosimy o przykład sytuacji w
    > którejalgorytm interpolacji da zły wynik, a foveon dobry. Myśl.

    Nie muszę, proszę:
    http://www.ddisoftware.com/sd14-5d/
    http://www.ddisoftware.com/reviews/sd9-v-bayer/

    Zresztą - filtry na matrycy bayerowskiej oznaczają ni mniej ni więcej jak
    stratę 2/3 światła. W foveonie fotony o innej niż wychwytywana długości fali
    po prostu są przepuszczane do kolejnych detektorów (zielonego i czerwonego).
    Poza tym nie ma filtra AA, więc to co ma się pojawić na zdjęciu, tam jest.
    Ostro i kolorowo. A przynajmniej byłoby, gdyby Sigma wpakowała tyle środków w
    rozwój foveona, co Nikon, Sony, Canon, Olympus, Pentax... itd. w rozwój matryc
    Bayerowskich :-) No ale na to się nie zapowiada.

    Maciej

  • 45. Data: 2009-08-05 21:10:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Matt:

    > Nie muszę, proszę:
    > http://www.ddisoftware.com/sd14-5d/
    > http://www.ddisoftware.com/reviews/sd9-v-bayer/

    Nie nie, prosiłem o opis takiej sytuacji, żebyśmy ją sobie mogli
    przeanalizować.

    Linki w których porównuje się Foveona 4Mpix z Bayerem 4Mpix są raczej bez
    sensu, no nie?

> [...]
    > po prostu są przepuszczane do kolejnych detektorów (zielonego i czerwonego).

    Pewnie dlatego używalne ISO kończy się na 400, czerwień różowieje, a cienie
    zdychają.

    http://fotopolis.pl/index.php?n=5756&p=3

    > Poza tym nie ma filtra AA, więc to co ma się pojawić na zdjęciu, tam jest.

    Kropka o wielkości 1/4 piksela też?

    > Ostro i kolorowo. A przynajmniej byłoby, gdyby Sigma wpakowała tyle środków w
    > rozwój foveona, co Nikon, Sony, Canon, Olympus, Pentax... itd. w rozwój matryc
    > Bayerowskich :-) No ale na to się nie zapowiada.

    No tak, byłoby...

  • 46. Data: 2009-08-05 21:41:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
    > Mnie się i tak bardziej kolory z Sigmy podobają, no sorry.

    Żadne sorry, podobać się mogą bo są w sumie ładne. Tylko że...

> [...]
    > tam, gdzie nie mamy danych". Równie dobrze można sobie piksele domalować w

    ...dorabiasz teorię to tego, co widzisz. Jeszcze raz powtórzę, te piękne
    kolory można wykręcić z bayera jeszcze w aparacie, a po resajzie do
    rozmiarów sigmy po prostu schrupią ją bez zająknięcia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2009-08-05 21:44:32
    Temat: [OT]Re: EP1 na Dpreview
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Matt:

    > Przecież różnica wielkości między Sigmą i 4/3 jest pomijalna.

    A różnica między Canonem a Sigmą Też. Skoro różnica między APS-C z
    Canonem jest także pomijalna, to różnica między 4/3 a APS-C też jest
    pomijalna :D

    Nie macie nic lepszego do roboty niż dzielenie włosa na czworo???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 48. Data: 2009-08-05 22:30:27
    Temat: Re: [OT]Re: EP1 na Dpreview
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-05 14:30:28 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Nie zgadzam się z twierdzeniem, jakoby Olympus miał być przegranym
    > systemem. Gdyby nie to, że już siedzę w Pentaksie, nie miał bym żadnych
    > oporów z kupieniem Olympusa. Szczególnie modelu E-620, czy E-30
    > (chociaż ten drugi trochę dla mnie za drogi). Jako "zwykły użytkownik"*
    > nie widzę jakichś wad systemu Olympusa, a ma sporą przewagę w kwestii
    > rozmiarów ;P

    Ale to ostatnie, to raczej nie E-30. W ręku odczuwalnie nie odbiega od
    D300 czy 50D. Jedyne co za nim przemawia, to odchylany ekran. IMHO
    teraz dla ludu z luster Olka warte rozważania są E-450 i E-620. Reszta,
    to dla miłośników systemu.

    de Fresz

  • 49. Data: 2009-08-05 23:04:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > Nie macie nic lepszego do roboty niż dzielenie włosa na czworo???

    Sezon ogórkowy.

  • 50. Data: 2009-08-06 08:08:06
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    > Przecież różnica wielkości między Sigmą i 4/3 jest pomijalna.

    Ale w w 4/3 na tej samej powierzchni są 4 piksele

    Maciej