  • 31. Data: 2009-08-05 09:38:28
    Temat: Re: EP1 na Dpreview
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Matt:

    > Nie słyszałem, może dlatego mi się kolory z Foveona podobają :-) Cóż to takiego?

    http://fotopolis.pl/obrazki/SDIM0038-s.jpg

    Tramwajek czerwony przez ulice mego miasta mknie...

  • 32. Data: 2009-08-05 09:39:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Matt:

    > E tam, nie będę się sprzeczał, czy czerwoną kropkę wielkości 0.25 piksela
    > będzie widać. Ja uważam, że będzie to rozmyta kropka czerwona,

    Nieprawda.

  • 33. Data: 2009-08-05 10:31:02
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > http://fotopolis.pl/obrazki/SDIM0038-s.jpg
    >
    > Tramwajek czerwony przez ulice mego miasta mknie...

    Jakiś brzydki wyszedł ten tramwaj

    Maciej

  • 34. Data: 2009-08-05 10:37:16
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Też jestem tego samego zdania, ale nie głoszę w tym wątku otwarcie, bo
    > zaraz się ktoś przyczepi, że to niemożliwe. Resajz 1:3 to akurat łatwo
    > przyjąć do wiadomości :)

    Najsmutniejsze jest to, że fotografujący nie mają wyboru. Albo Sigma -
    przegrany system, tak jak Olympus, bo jedyny odstający od reszty. 'Reszta'
    więc producentów udowadnia cały czas i robi wszystko, by wyeksponować różnice
    na niekorzyść Sigmy, podobnie jak w przypadku Olympusa. Te starania z jednej
    strony są poparte pieniędzmi wkładanymi w rozwój matryc bayerowskich a z
    drugiej strony reklamą, promocją, dostępnymi akcesoriami, programami cashback,
    coraz to nowymi modelami itp. Sigma i Olympus są coraz to bardziej odsuwane na
    pobocze rynku.

    Maciej

  • 35. Data: 2009-08-05 12:30:28
    Temat: [OT]Re: EP1 na Dpreview
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Matt pisze:

    > Najsmutniejsze jest to, że fotografujący nie mają wyboru. Albo Sigma -
    > przegrany system, tak jak Olympus, bo jedyny odstający od reszty.

    Nie zgadzam się z twierdzeniem, jakoby Olympus miał być przegranym
    systemem. Gdyby nie to, że już siedzę w Pentaksie, nie miał bym żadnych
    oporów z kupieniem Olympusa. Szczególnie modelu E-620, czy E-30 (chociaż
    ten drugi trochę dla mnie za drogi). Jako "zwykły użytkownik"* nie widzę
    jakichś wad systemu Olympusa, a ma sporą przewagę w kwestii rozmiarów ;P

    * zwykły użytkownik to taki, który robi zdjęcia i patrzy czy ładnie
    wyszły, a nie patrzy na to, czy tylko oko jest ostre, czy o zgrozo nos
    też się załapał w GO :P Szumy w przypadku większości zdjęć (czyli nie
    stocki) nie mają większego znaczenia. Ciekaw jestem jak wypada IQ Canona
    300D vs. Olympus E-620.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 36. Data: 2009-08-05 12:51:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Matt:

    > Jakiś brzydki wyszedł ten tramwaj

    O, miło że zrozumiałeś.

  • 37. Data: 2009-08-05 15:08:52
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 5 Sie, 14:51, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Matt:

    > O, miło że zrozumiałeś.
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Nie wiem natomiast czy masz wiedzę z czego się ten problem bierze. Dla
    ułatwienia powiem, że w acr problemu z czerwonym nie ma, takoż i np. w
    raw developerze. Dziwnie tylko producent aparatu nie może sobie
    poradzić z własnym softem. Możesz jeszcze sprawdzić jak wygląda
    czerwień w ostatnim spp.

  • 38. Data: 2009-08-05 19:50:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
    > Najsmutniejsze jest to, że fotografujący nie mają wyboru. Albo Sigma -
    > przegrany system, tak jak Olympus, bo jedyny odstający od reszty.

    Olek nie jest przegrany, 4/3 przetrwa za sprawą u4/3 jeśli oczywiście
    będzie ciągnięta mądrze linia penów/itp.
    Dla mnie osobiście jest przegrany z powodu zbyt mocnego aa, ale mało kto
    zwraca na to uwagę no i zawsze może się to zmienić.

    > 'Reszta'
    > więc producentów udowadnia cały czas i robi wszystko, by wyeksponować różnice
    > na niekorzyść Sigmy, podobnie jak w przypadku Olympusa.

    Znaczy gdzie konkretnie? Takimi dowodami zajmują się tylko ludki z
    usenetu/forów :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 39. Data: 2009-08-05 20:10:45
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    drmoriarty <s...@g...com> napisał(a):

    > teuszl [at] gmail [dot] com
    >
    > Nie wiem natomiast czy masz wiedz=EA z czego si=EA ten problem bierze. Dla
    > u=B3atwienia powiem, =BFe w acr problemu z czerwonym nie ma, tako=BF i np. =
    > raw developerze. Dziwnie tylko producent aparatu nie mo=BFe sobie
    > poradzi=E6 z w=B3asnym softem. Mo=BFesz jeszcze sprawdzi=E6 jak wygl=B1da
    > czerwie=F1 w ostatnim spp.

    Mnie się i tak bardziej kolory z Sigmy podobają, no sorry. Reszta matryc to
    tylko interpolacja i zgadywanie oprogramowania aparatu, "co akurat mogło być
    tam, gdzie nie mamy danych". Równie dobrze można sobie piksele domalować w
    Photoshopie :-D

    Maciej

  • 40. Data: 2009-08-05 20:25:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze drmoriarty:

    > Nie wiem natomiast czy masz wiedzę z czego się ten problem bierze. Dla
    > ułatwienia powiem, że w acr problemu z czerwonym nie ma,

    Oczywiście że jest, czego nie omieszkałem dogłębnie sprawdzić na etapie
    zastanawiania się nad zakupem DP1. To nie jest problem softu tylko matrycy.