  • Data: 2011-04-18 22:02:23
    Temat: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Od: philips <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W październiku 2010 podjęto zdaje się decyzję o likwidacji wyłączeń z
    > ROHS urządzeń medycznych (Grupa 8) oraz nadzoru i kontroli w przemyśle
    > (Grupa 9). Nie jestem pewien czy sterownie w transporcie wchodzi w grupę
    > 9 ale wydaje mi się, że tak. Producenci mają 8 lat na przejście na
    > technologię ROHS.

    Pytałem. Koleżanka zaznaczyła, że jej wiedza nie jest aktualna. Z tego
    co mówiła wynikało, że sprzęt "kolejowy" jest wyłączony z ROHS między
    innymi dlatego, że badania badaniami, ale nikt jajek nie da (to moje
    określenie - nie koleżanki) za to, że lutowie bezołowiowe wytrzyma 20
    lat, a o takich okresach mówi się na kolei. Jeśli producent chce, to
    może stosować się do ROHS, ale nie musi. Jeżeli już zastosuje lutowie
    bezołowiowe, to nie musi udowadniać, że wszystko jest z nim OK ze
    względu na niskonakładową produkcję (to nie Coca Cola) i ponoszone w
    związku z tym koszty. Tak to zrozumiałem. Pytanie, który producent
    zaryzykuje, że jego sprzęt, który nie jest tani, "wysypie się" w
    niedługim czasie? Poza tym lutowie bezołowiowe wymaga wyższej
    temperatury, a to pociąga za sobą pewne trudności. Ciekawe, czy
    zwolennicy lutowia bezołowiowego i przeciwnicy dużej ilości CO2 to ci
    sami ludzie? Skoro grzejemy lutownicę do wyższej temperatury, to i
    energii trzeba więcej, i CO2 więcej...
    Jakiś czas temu zwolennicy biopaliw w UE połapali się, że "dzięki" nim
    dokonuje się wyrębu dżungli w Indonezji, czy czymś takim i na jej
    miejscu uprawia się palmę na olej... A nie o to im chodziło. Cóż, oni
    nie potrafią przewidywać skutków. Zachowują się jak Chińczycy wyłapujący
    wróble, bo im ziarno jadły.