-
Data: 2023-01-27 14:21:15
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 27/01/2023 13:34, LordBluzg(R)?? wrote:
>> Nie trzeba. Wystarczy zaemulować DX. Co akurat VirtualBox robi całkiem
>> spoko.
> To tak samo jak z tymi rowerami w Rosji czy dzwonem kościelnym, wiesz,
> że gdzieś dzwoni...
Nie. Akurat to działa. VB jest najmniej sensowny, ale zawsze jest jakims
rozwiązaniem, jeśli ktoś chce odpalać coś pod starym DX. Dużo gier z
początku wieku działa od strzału.
>>>> Możesz chętnie w nie popykać na VirtualBoxie. Ma wsparcie bodaj DX 8/9.
>>> Brednia całkowita bo Integra nadal nie posiada właściwości starej
>>> karty AGP
>> Których właściwości nie posiada? Kiespkiej wydajności? Przesadnego
>> grzania? Naklejki z napisem?
> Nie, wspomnianych "shaderów" które są megaistotne
Od 2007 roku, zintegrowane karty Intela zwierają zarówno wszelkie
nowoczesne wtedy shadery, jak i T&L. Same pixel i vertex shadery
pojawiły się bodaj w GMA 3000, czly gdzie koło 2006 roku.
Czyli jesteś pustym kłamcą.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA
>, bo każda Intelowska
> integra się na nich wysypuje
Gówno prawda. Zintegrowany, współczesny Intel jest w stanie odpalić
zarówno Quake2GL jak i Cyberpunka 2077, ficzery hardwareowe nie są
istotne, bo są dostępne, to wydajnośc decyduje w co możesz zagrać i w
jakim komforcie. CP2077 na Integrze oznacza bardzo niski komfort grania,
ale jak ktoś musi to może.
https://www.youtube.com/watch?v=Jtpvhill0Uc
Innymi słowy, pierdolisz jak zawsze o rzeczach, o których nie masz śladu
pojęcia. Integry to pełnoprawne karty graficzne, tylko o niższej
wydajności, za to znacząco niskim poborze mocy.
> Oczywiście ma to
> związek z Dx, bo stary Dx nie obsłuży nowej karty. OK, wiele gier miało
> opcję wyłączenia ale wiele nie, szczególnie te lepsze i tworzone w ten
> sposób. Tylko mi znów nie wyskakuj, że to błąd programisty. Nie, to
> celowe działanie na tamte czasy.
Pixel/vertex shadery istnieją do dzisiaj jako element DX i nie wymaga to
emulacji.
To co wymaga emulacji, to o ile pamiętam jakieś rozwiązania mgły ze
starych kart, których to rozwiązań w nowych kartach nie ma, i kilka
innych rzeczy o których już wszyscy zapomnieliśmy 20 lat temu, jako o
ślepych uliczkach. Większosć z nich emulować można szybciej niż
pracowały oryginalnie na hardware.
Czerpiesz wiedzę o zintegrowanych kartach graficznych z Bajtka, z Klanu
Atari?
>> W czasach kart AGP ani jeden producent gier nie stosował jakichkolwiek
>> specyficznych cech kart graficznych, tylko celował albo w DX albo
>> OpenGL. Co najwyżej mógł wymagać "podwójego teksturowania" czy innych
>> detali tego typu, ale kompletnie nie miało to związku z konkretnym
>> hardware ani AGP, to tylko określało jakieś totalne minimum, na którym
>> się odpalał.
> Mylisz się. Były momenty, gdzie Ati czy nVidia dodawała grę do danego
> modelu karty i na ten moment dana gra działała sprawniej i lepiej tylko
> z tym modelem karty.
A z inną nie działała?
Tylko pamiętaj, że 3dfx/Voodoo to były w ogóle specyficzne karty, bo
promowały własne, jedyne w swoim rodzaju API: Glide. Rzeczywistośc
pokazała szybko co o tym myślą userzy i Voodoo wylądowało na śmietniku,
gdzie jego miejsce.
Na szczęscie emulatory Glide na DX są, mają się świetnie i działają
całkiem przyzwoicie, od ponad 20 lat.
Plan 3dfx się nie udał.
> W przyszłości jeszcze nikt nie był, więc trudno
> było przewidzieć jak się los potoczy, więc mi nie wyskakuj z bredniami
> Dx bo nie dość, że nie wiedziałeś wcześniej iż Dx jest kompatybilne
> wstecz/Os
Jak na razie wykazujesz się absurdalnym poziomem ignorancji w
jakiejkowleik kwestii. Jesteś pewny, że chcesz cokolwiek zarzucać byłemu
programiście DX, dokręcaczu śrubek?
>, to również nie wiesz że dosyć trudno zainstalować to na W11
Straszne. A VirtualBoxa zakazali. DOSBoxa zakazali. PCem zakazali. Z
Rosji piszesz?
> ale w emulacji jednak zadziała, bo karta to łyknie, czego nie łyknie
> integra.
Integra wszystko łyknie. Po to powstały wrappery Glide->DX. Robią to co
Voodoo, z palcem w d. na laptopie za 600zł.
> W ogóle lecisz funkcją "gimby nie znajo" ale jesteś tym gimbem.
Nie, wyrastasz na grupowego gimbusa, któremu urojenia na temat hardware
nie tylko przesłaniają fakty, ale wręcz uniemożliwiają progres życiowy i
wyjście mentalnie z lat 90.
> Jest od cholery gier na 3dfx, które po odpaleniu w emulatorze
> wyświetlają fajny komunikat:
> "No 3dfx hardware detected"
Więc pokaż taką. Chętnie zobaczymy.
Tak, były gry potrafiące wykryć, czy mają do czynienia z hardware Voodo
czy wrapperem Glide, bo producenci się zorientowali. Potem były wrappery
glide, które potrafiły ukryć, że są wrapperami i wyścigi trwały. Za
moich czasów dostarczane były z patchem, po którym banglały znakomicie.
Path produkcji nieznanej, ale to nie miało wtedy znaczenia.
Oczywiśćie, nie jesteś do tego stopnia idiotą, aby wcześniej nie
zainstalować wrappera Glide, prawda?
> -GAME OVER-
Dla frajerów tak. Dla innych to jeden rzut oka w google i sprawa się
rozjaśnia.
> Noale skąd masz mieć o tym pojęcie skoro nie spróbowałeś?
Próbowałem, w 200x roku, z bardzo dużą ilością tytułów. W zasadzie
wszystkie działały poprawnie, pisane pod Voodoo, ale bez Voodoo.
Podpowiem Ci też jakie mam wnioski: nie warto. Tytuły na Glide albo były
w wersji DX albo były gówniane i nie warte uwag. Większość gierek na
Glide miało jakość PS1, ponieważ najzwyczajniej, 3dfx jedyne co robił to
zwiększał moc przerobową kart, kompletnie pomijajac rozwój. Nic
dziwnego, że RiveTNT[2] zjadła to badziewie na śniadanie.
Jedyne co tak naprawdę było godne uwagi to UltraHLE. Taki emualtor
Nintendo64. Dla niego warto było szukać szybkiego wrappera Glide.
Obecnie bez sensu. Emulatorów Nintendo64 jest dziesiątki.
> Cały czas próbujesz udowodnić, że integra jest szybsza ale nie potrafisz
> zrozumieć, że to miszcz prostej. Na zakrętach wysiada ze starą AGP
Więc przedstw jakikolwiek dowód, poza swoją bezsilnością odpalania
starych gierek.
> która posiada wbudowane funkcje gamingowe a integra nie posiada
Na razie wymieniłeś shadery, które w integrach Intela istnieją od 15
lat. Zamierzasz się dalej kompromitować publicznie?
> się zacina. OK, były silniki np. Unreal Tournamet i różnie to bywało,
> ciekawostką jest, że jak w pierwszym wydaniu UT, wybierzesz sterownik
> "glide" to działa lepiej niż 3D czy Gl, pomimo że komp w ogóle nie
> posiada 3dfx
Więc to muszą być czary. Glide to bezpośredni sterowanik do kart Voodoo,
bez śladu abstrakcji systemu operacyjnego. Dlatego bywał nieco szybszy
od DX. Ale bez karty nie działał wcale.
No, ale mogłeś mieć wrapper w systemie. Większość pirackich gier w
wersji Glide była dystrybuowana od razu z Wrapperam i mogły sobie
spokojnie banglać na TNT2+DX3D mimo wyboru Voodoo.
Spokojnie, wszyscy graliśmy na piratach, nikt Cie nie ocenia.
>, tak, na integrze. Resztę o 3dfx, wytnę, bo "No 3dfx
> hardware detected" nie przeskoczysz emulatorem :]
Bo do tego jest Wrapper Glide. Którego do dzisiaj nie ogarnąłeś, mimo że
pojawił się tutaj już kilka razy. Do tego jest PCem, który ma dedykowany
emultor Glide.
> Dalej nie chce mi się kopać ale możesz sobie spróbować odpalić jakąś
> starszą, zaawansowaną w tamte fiuczery gierkę na 5 letniej integrze
> Intela
No to dawaj tytuł. Tylko tak, abym go nie musiał ściągać z Irańskiej
strony z trojanami.
, która była obecna w tamtych czasach (byle nie Mario czy Simsy) i
> sam się przekonasz, że szybkość karty nie oznacza szybkości w takiej
> grze. Może być nawet stare NeedForSpeed.
Ba, aby umozliwić Ci utrzymanie tej kłamliwej tezy, stwierdzę, że
DukeNukem3D pod DOSa ani troche nie używa funkcji 3D integry, co
świadczy o jej totalnej bezuzyteczności w czymkowliek, włacznie z
robieniem pierogów. CBDU.
> EOD
Znowu kłamiesz.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.23 16:42 J.F
- 27.01.23 16:46 J.F
- 27.01.23 17:11 LordBluzg(R)??
- 27.01.23 18:32 Rutkowski, Jacek
- 27.01.23 19:02 LordBluzg(R)??
- 27.01.23 19:57 Wiesiaczek
- 27.01.23 20:40 J.F
- 30.01.23 20:10 ąćęłńóśźż
- 02.02.23 20:26 heby
- 02.02.23 20:37 ąćęłńóśźż
- 21.03.23 00:12 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=