    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: (OT) Portfolio modelki
    Date: Tue, 26 Jan 2010 22:46:28 +0100

    T.M.F. wrote:

    > I co z tego? Zapewne wiecej zmarlo sportowcow, bynajmniej nie tylko
    > profesjonalnych. Ktos z tego robi problem, albo pisze, ze nalezy
    > zaprzestac uprawiac sport?

    > Jesli ktos nie odroznia zdjec fotomodelek, nad ktorymi pracuje sztab
    > ludzi od rzeczywistosci to istotnie ma problem. Ale nie zrzucalbym tu
    > winy na projektantow, czy modelki. To, ze wiekszosc kobiet jest
    > przecietna znaczy, ze mamy ta przecietnosc ogladac na okladkach
    > czasopism? Czy to, ze nie kazdy moze byc pilotem F16 znaczy, ze mamy o
    > nich nie mowic, zeby ktos nie poczul sie gorzej? Takie myslenie jest
> [...]

    Media kreują pewne wzorce, jeśli te wzroce są nierealne to jest problem. Ilu
    jest na świecie ludzi którzy mają refleksję na sobą i nie przejmują sie
    obrazami z mediów? Większość widzi w tych zdjęciach wzorce urody.

    Skoro celebrytki i modelki są chude i kościste to dziewczyny też takie chcą
    być aby sie podobać chłopakom, którzy chcą mieć takie laski jak faceci z
    gazet i TV.

    Reklama i promocja ma nas do czegoś zachęcać coś promować ale gdy to coś
    jest wynaturzone lub jest zwykłym oszustwem wtedy zaczyna sie real problem.

    > Czyli czujesz sie sedzia, ktory wie co jest dobre, a co zle i masz
    > misje poprawienia swiata?

    Myślę że gdy mamy wladzę wpływanai na masy powinniśmy jednak postępować
    bardziej odpowiedzialnie i etycznie. I tyle.

    Dodam że problem dotyczy nie tylko chudości. Kiedyś oglądałem dość ciekawy
    program o medycynie kosmetycznej okazuje sie bardzo popularny są zabiegi
    przerabiania przezkobiety okolic sromu. srom mam wyglądac jak mała
    szpareczka, żadnych warg wiekszych i mniejszych. To tez jest efekt promocji
    chorych i wynaturzonych oraz całkowicie nierealnych wzroców wyglądu.