  • Data: 2013-11-07 13:17:01
    Temat: Re: [OT] Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:1898064403.20131106144910@pik-net.pl.invalid...
    > Bez przesady - w Nowoczesnych Zabawkach było tyle bajek, że nawet po
    > poprawkach było to jedno wielkie źródło nieszczęść i nieporozumień :(

    Ja w ogóle sie zastanawiam, czy ktoś te schematy sprawdzał. Niektóre rysunki
    tak poudziwniane, np. zestyki przełączników... wydanie 6, strona 212,
    rysunek 9.2, gra w "kółko i krzyżyk"... Oksymoroniczny opis - strona 220,
    pozycja 9.8, rysunek 9.14, "Budzik - ostrzegacz rybaka i turysty", piękne,
    czyste zwarcie zasilania - strona 204, rysunek 8.42a, nadajnik dwukanałowego
    urządzenia radiowego... Odnoszę wrażenie, że niektóre schematy, opracowania,
    są niemal żywcem rżnięte z literatury, ekhm... zachodniej... choć nie mówię,
    że autor sam niczego nie opracował, od tak odważnych stwierdzeń jestem
    daleki. Nie dlatego bym się bał, tylko nie zwykłem oskarżać, nie mając
    solidnych podstaw.

    > Pył aluminiowy, KMnO4, odrobina siarki (albo i nie), troche papieru i
    > sznurka i zapałki "sztormówki" jako zapalniki. Ale to niebezpieczna
    > zabawa - temperatura sporo powyżej 1000 stopni.

    Dawniej jedna ze stosowanych "substancji", obok saletry z cukrem :) Pamiętam
    odpalanie bączków w nakrętpach po wódce :) choć sam tego nie robiłem. Ale
    saletrę odpalałem :)
    Pamiętam, jak nauczyciele w podstawówce na lekcjach wychowawczych dawali nam
    wygawor, jacy to jesteśmy niegrzeczni, że palimy jakieś saletry (nie zliczę
    ile razy byłem uczestnikiem tego "haniebnego procederu"), itd. :)) Korki do
    pistoletów (taki z szeroką lufą i iglicą), sprzedawane w pudełkach
    tekturowych po 25 sztuk, wyłożonych wilgotnymi trocinami... Dzieciaki paliły
    to w małych ogniskach i łomotało to, gasząc ogień, delikatnie wykruszało się
    część masy i np. rzucało komuś pod nogi (w tym przypadku dawało jedynie
    błysk, niemal bez dźwięku), strzelało z buta po kilka naraz... gdzie te
    czasy... :) Żyjemy, mamy się dobrze :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.