  • 141. Data: 2014-10-10 22:20:02
    Temat: Re: OMG!
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-10 20:07, Piotr Wyderski pisze:

    > Dlaczego? Większość sprzętu z początku i środka ery lampowej wyglądała
    > równie "pięknie". PCB na masową skalę wprowadzono dopiero znacznie
    > później. Czy wszyscy ci, którym "wciśnięto" np. Pioniera zostali oszukani?

    To on oszukuje ludzi udając, że przez ten sposób montażu dostarcza
    ludziom taką jakość jaką wtedy oferował Pionier i inne topowe urządzenia.

    > A po co? Bo tak są wykonywane współczesne urządzenia zoptymalizowane
    > pod kątem wydajności produkcji masowej?

    I tak używa elementów produkowanych pod kątem produkcji masowej.
    Powinien je montować tak żeby była pewność że będzie bezawaryjne a nie
    montować SOIC w powietrzu na drucikach podlutowanych do pinów.

    To jest produkt małoseryjny,
    > więc konstrukcja będzie taka, jak sobie wymyślił konstruktor.

    Jednostkowa produkcja w perfekcyjnie zaprojektowanej i wykonywanej przez
    CNC obudowie, a w środku płytka uniwersalna i druty prowadzone na krzyż.
    Wszystko opakowane tekstami o tym że każdy z tych szczegółów budowy to
    efekt dziesiątek prób i udoskonaleń. Oczywiście konstrukcja taka jak ją
    sobie wymyślił konstruktor. Dla mnie po prostu niechlujna.

    > Tu jest
    > tylko jedno istotne pytanie: czy urządzenie spełnia zadeklarowane
    > parametry i normy właściwe dla swojego segmentu. Jeżeli tak, to wszystko
    > jest OK, w Polsce jest wolność zawierania umów.

    > No, albo na PCB dać warstwę opisową, co praktykuje m.in. wielu
    > amatorów konstruując układy _jednoegzemplarzowe_. Dzięki temu
    > od razu wiadomo, gdzie jest "R1" na płytce, którą facio zaprojektował
    > godzinę przed lutowaniem. No ale przecież "tak jest profesjonalniej"...
    > :-)))

    Złocenie to był kamyczek do ogródka audiofili. Oni lubią złocone kable
    ethernmetowe wiec tym bardziej przydałoby się trochę złota w torze
    sygnałowym :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 142. Data: 2014-10-10 22:32:57
    Temat: Re: [OT] OMG!
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-10 21:37, Piotr Wyderski pisze:

    > W sprawie wyceny nie umiem zająć stanowiska, ale sądzę, że tanie
    > to to radyjko nie było. Natomiast jeśli chodzi o 50 lat, to tu zmiana
    > polega *jedynie* na ciągłym wprowadzaniu rozwiązań technicznych
    > pozwalających produkować te urządzenia szybciej i z mniejszą
    > pracochłonnością. Kiedyś wymagało to wykwalifikowanego pracownika,
    > który pracowicie przez kilka godzin obcinał wyprowadzenia, łączył
    > kabelkami i stroił obwody rezonansowe, a teraz robi to w kilkadziesiąt
    > sekund automat pick&place, który się kiedyś wyrzuci, a nie wyśle na
    > emeryturę.

    Ale jeśli ktoś połączy drucikami układ który powinien być położony
    automatem na płytce drukowanej, nie staje się przez to fachowcem który
    potrafi zestroić układ. W dodatku ten układ nie staje się przez te
    działania owocem specjalistycznej pracy wybitnego fachowca.

> [...]
    > oba układy obowiązują jednakowe, a montaż przestrzenny ma nad
    > planarnym wiele zalet: większa gęstość upakowania, niewielkie
    > przesłuchy (przewody przecinają się pod losowym kątem i w sporych
    > odległościach, nikt celowo nie robi technicznego idiotyzmu
    > polegającego na ciągnięciu równoległych linii sygnałowych, jak
    > to jest *konieczne* na PCB). Ma tylko jedną, śmiertelną dla siebie
    > wadę: nie daje się go sensownie zautomatyzować. No i wygląda *owo... :-)
    >
    > Proponuje jednak wartość rozwiązania techniczego oceniać po
    > osiągnietych parametrach, a nie po zastosowanej technice wytwórczej.

    Chodzi o te parametry podane przez kolesia?
    "bardzo selektywny dźwięk, z dobrze zaznaczanymi planami,
    różnicowaniem dynamiki itp. Pojawiła się głębia brzmienia, średnica
    miała lepsze nasycenie."

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 143. Data: 2014-10-10 22:43:42
    Od: Grzegorz Jablonski <m...@i...com>

    On 10/09/2014 10:13 AM, Piotr Gałka wrote:

    > Dalej dobrze byłoby zaoferować te same urządzenia oparte na
    > wzmacniaczach operacyjnych od różnych producentów. Szczególnym
    > powodzeniem cieszyły by się urządzenia zbudowane na antycznych
    > wzmacniaczach wyprodukowanych jeszcze przez National Semiconductor, a
    > już szczególnym rarytasem byłyby te na układach Cemi (te to już
    > konkurencja do lampowych).

    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E
    16800999307

  • 144. Data: 2014-10-10 22:59:58
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 10.10.2014 14:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Użyto
    > gniazda wymagającego przewodu ochronnego a nie ma połączenia styku w
    > gnieździe z czymkolwiek a przecież obudowa ma elementy metalowe
    > dostępne dla użytkownika...

    Na podstawie których zdjęć to mówisz?

    Ja bym pomyślał, że cała obudowa jest metalowa i przewód ochronny
    jest do niej przykręcony w "tym czarnym"
    http://mniec.files.wordpress.com/2013/03/19.jpg?w=59
    4&h=396

    Zbliżenia pod innym kątem nie widzę.

    pzdr
    bartekltg

  • 145. Data: 2014-10-10 23:07:55
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 10.10.2014 o 21:07, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Tym, że od tamtego czasu minęło 50 lat i nie wyceniono tego
    > kilkadziesiąt razy ponad koszty.

    Taka ciekawostka:
    http://pokazywarka.pl/jcn65s/
    Na dole fabryczny Fender Deluxe Reverb z obecnej produkcji na PCB.
    U góry ten sam egzemplarz "postarzony" na życzenie doświadczonego muzyka
    - nie kanapowca. Efekt akustyczny, według niego, wart wysiłku
    i pieniędzy.

    --
    rry

  • 146. Data: 2014-10-10 23:09:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    Friday, October 10, 2014, 10:59:58 PM, you wrote:

    > Na podstawie których zdjęć to mówisz?
    > Ja bym pomyślał, że cała obudowa jest metalowa i przewód ochronny
    > jest do niej przykręcony w "tym czarnym"
> [...]

    http://mniec.files.wordpress.com/2013/03/24.jpg?w=89
    1&h=594

    Widać nieprzylutowany styk PE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 147. Data: 2014-10-10 23:21:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 10.10.2014 23:09, RoMan Mandziejewicz wrote:

    4&h=396

    > http://mniec.files.wordpress.com/2013/03/24.jpg?w=89
    1&h=594

    > Widać nieprzylutowany styk PE.

    OK, jak powiedziałeś, na co patrzeć i co to jest, to widzę ;-)

    Wydawało mi się, że jest na to paragraf.

    pzdr
    bartekltg

  • 148. Data: 2014-10-11 00:52:45
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 10 Oct 2014 20:19:53 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Poniesione koszty + godziwy zysk. Prowadziłeś kiedyś firmę? Wydawało
    >mi się, że tak...

    Polaxy maja zajoba na punkcie slow "godny, godziwy, honor". jezeli
    wyrodukwoalem coz za 10 zlotych a klient chce to kupic za 1000 zlotych
    - nie to zja ja mu wciskam ciemnote i oszukuje - tylko chce kupic - to
    gdzie problem? Czy ktos kogos oszukal?

    A.L.

  • 149. Data: 2014-10-11 01:57:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-11 00:52, A.L. pisze:

    > Polaxy maja zajoba na punkcie slow "godny, godziwy, honor". jezeli
    > wyrodukwoalem coz za 10 zlotych a klient chce to kupic za 1000 zlotych
    > - nie to zja ja mu wciskam ciemnote i oszukuje

    Przecież w tym przypadku ewidentnie to jest wciskanie ciemnoty. Czytałeś
    opinię przygotowaną przez kumpla? Te bzdety o tym, że ukłed ewoluował,
    ze to wynik wielu lat pracy?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 150. Data: 2014-10-11 02:37:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 11 Oct 2014 01:57:34 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

    >Przecież w tym przypadku ewidentnie to jest wciskanie ciemnoty. Czytałeś
    >opinię przygotowaną przez kumpla? Te bzdety o tym, że ukłed ewoluował,
    >ze to wynik wielu lat pracy?

    No i co z tego? Towar jest wart tyle ile klient chce zaplacic

    A.L.