  • Data: 2014-10-11 14:45:27
    Temat: Re: [OT] OMG!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:8210355644.20141011132638@pik-net.pl.invalid...

    > Jeszcze raz: chodzi o przebicie cena/koszt.

    Mi chodziło (co widać w pozostawionym cytacie) o ilość kasy a nie o
    przebicie.
    Wyższe (bezsensowne) wydatki jednorazowe (no dobra - sporadyczne) są często
    w sumie mniejsze od systematycznych mniejszych.
    Dlaczego te pierwsze mają bulwersować, a te drugie nie (w tej bezsensownej
    części).
    Poza częścią ceny wynikającą z reklamy znacznie bardziej boli mnie część
    wynikająca z podatków z których potem politycy latają sobie samolotami czy
    jedzą obiady (bo na pewno nie ten jeden o którym wiemy) za cenę za jaką ja
    się muszę przez miesiąc wyżywić.

    Ludzkość nie wymyśliła (chyba) nic lepszego od rynkowego ustalania ceny, a
    nie według jakiegoś ustalonego z góry przebicia.
    Nie ma według mnie żadnego logicznego powodu, aby prawa rządzące sprzedażą
    dzieł sztuki (gdzie przebicie w stosunku do ceny materiałów bywa spore) nie
    mogły być zastosowane do każdej dowolnej innej sprzedaży (co nie oznacza, że
    uważam ten wzmacniacz za dzieło sztuki). Chodzi tylko o zasadę że rynek
    decyduje i kropka (temat norm, bezpieczeństwa itp. to osobny temat).

    Bogaci ludzie od zawsze płacili za różne do niczego praktycznego nie
    potrzebne rzeczy - wystarczy pójść do jakiegoś muzeum (rzeźbione meble,
    zegary, biżuteria itp.). Dlaczego nie mają dużo płacić za wzmacniacz, albo
    nawet za samo pudełko od wzmacniacza jeśli mają taką chęć i zapewni im to
    spełnienie ich snobizmu (zakładam, że o tym skąd się biorą bogaci ludzie nie
    dyskutujemy).

    Przy wzmacniaczu słuchawkowym istnieją według mnie (ale ekonomistą nie
    jestem) tylko dwie drogi wyjścia na swoje:
    1. Sprzedawać masowo za bezcen.
    2. Sprzedawać jednostkowo za krocie.
    W obecnych czasach każda pośrednia droga przegra z 1. bo taki chiński wyrób
    ma w miarę zadowalające parametry, a jak się zepsuje to za cenę wyrobu z
    drogi pośredniej można kupić jeszcze 5 szt. tych chińskich (a każdy kolejny
    już nowszy, ładniejszy, inny).

    Ten gość raczej nie ma szansy zastosowania strategii 1 więc musi albo
    zastosować 2 albo zrezygnować (może zostać bezrobotnym ...)
    Wybrał 2. Ja nie mam do niego o to pretensji.
    Jak już wybrał 2 to musiał się zastanowić czym przekonać (wiadomo, że
    audiofili, a nie nas) do kupowania jego wzmacniacza. Zdecydował, że obudową
    i montażem co do którego można im wmówić, że taki jest celowo bo daje lepsze
    parametry. Dlatego pokazał wszystkie zdjęcia. Nie wiem co tam jest w opisach
    bo ani słowa nie czytałem, ale pewnie jakoś to uzasadnia.

    Nie można oczekiwać, aby ludzie wybierali działania, które są z góry skazane
    na porażkę dlatego nie oczekuję aby gość wybierał drogę pośrednią.
    P.G.