    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] OMG!
    Date: Thu, 9 Oct 2014 09:51:30 +0200
    <a...@n...neostrada.pl>
    <m13nq1$1v6$1@node2.news.atman.pl> <m13q37$4b8$1@node2.news.atman.pl>
    <m13rfp$lq0$1@mx1.internetia.pl> <m13qvl$uo2$1@node1.news.atman.pl>
    <m13scs$oru$1@mx1.internetia.pl> <m13u1f$s7e$1@srv.chmurka.net>
    <m145ma$ntm$1@speranza.aioe.org>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:m145ma$ntm$1@speranza.aioe.org...

    > Zapominasz że ludzie się nie znają na tym, nie wiedzą że sygnały powinny
    > być ekranowane a nie prowadzone zwykłym drutem robiącym za antenę, że
    > producent po to robi coś w smd żeby to lutować bezpośrednio
    > do płytki a nie przedłużać na drucikach, o prowadzeniu masy już nie
    > wspomnę.

    Ten wzmacniacz na wejściu ma sygnał wyjściowy z jakiegoś sprzętu a nie z
    mikrofonu.
    Przypuszczam, że impedancja sygnału wejściowego jest rzędu 1k i nigdzie nie
    występują tam sygnały o większej impedancji.

    Czy ekranowanie takiego sygnału jest rzeczywiście konieczne?
    Obudowa robi chyba za skuteczny ekran od zakłóceń zewnętrznych.
    Wewnątrz mamy tylko zakłócenia od 50Hz (transformator toroidalny jest dobrym
    wyborem). Od ekranowania kabelków chyba znacznie ważniejsze są duże
    kondensatory na zasilaniu i duże CMRR wzmacniaczy (wtedy chyba nawet
    stabilizowane zasilacze nie są niezbędne).
    Co do przesłuchów między kanałami. Nie przyglądałem się dokładnie zdjęciom,
    ale jeśli kabelki są w jakiejś odległości od siebie to dajmy im 10pF. Dla 1k
    1/2piRC wychodzi mi 15MHz. Powyżej tej częstotliwości spodziewałbym się
    dużych przesłuchów, ale czy to jest jakikolwiek problem w tym przypadku.
    A tak w ogóle to nie do końca rozumiem problem przesłuchów między
    lewy/prawy. Nie sądzę, aby w czasie nagrania było jakoś dokładnie ustalone,
    co ma być w lewym, a co w prawym i jakakolwiek zmiana to na pewno
    pogorszenie a nie poprawienie jakości. Co innego jakby w jednym była wersja
    angielska a w drugim polska i skręcając do końca w jedną stronę słyszało by
    się jeszcze też to drugie.

    Wyobraźmy sobie taką idealną obudowę i dwa gniazdka po przeciwnych stronach
    połączone jednym drutem. Czy na pewno zamiana tego drutu na ekranowany
    poprawi coś? A może pogorszy? W pierwszym przypadku zakłócenia z zewnątrz
    płyną tylko po obudowie, a drugim też przez ekran.
    Nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania.
    P.G.