  • 11. Data: 2022-07-25 16:56:22
    Temat: Re: [OT] Nietypowe zastosowanie kompresora - praca ciągła
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 14:29 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Myślałem o tym choć może nie w sensie napędu silnikiem z magnetofonu a
    > uzycie bezpośrednio z jakiegoś prostego falownika.
    >
    > Zaintrygowałeś mnie.
    >
    > Typowy kompresor ma "wystającą" oś gdzieś pod obudową? Czy masz na
    > myśli, że można rozdzielić wbudowany silnik od własciwego kompresora?
    >
    > Nie rozbiarałem nigdy lodówkowego, choć kiedyś użyłem go w całości.

    Do tego co ja robiłem trzeba było go rozciąć,on jest hermetyczny, wystają
    tylko rurki gazowe.
    Ma oczywiście swój silnik elektryczny, ale ja miałem tylko te spalone :-).

    Teraz sobie uświadomiłem, że przecież u Ciebie nie musi on pracować non
    stop. W twoim zastosowaniu ze 2-3h pracy wystarczą - agregat lodówkowy
    tyle spokojnie da radę.
    Kup na alle za 90 zł dowolny agregat chłodniczy i będziesz miał super
    cichą i wytrzymałą sprężarkę.
    Jak uda ci się go trochę "spowolnić" to będzie wieczny i bezgłośny.
    TG

  • 12. Data: 2022-07-25 17:36:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2022 16:56, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jak uda ci się go trochę "spowolnić" to będzie wieczny i bezgłośny.

    A smarowanie? Nie jest tak, że czynnik zawietra domieszkę smaru?

  • 13. Data: 2022-07-25 20:18:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 17:36 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > A smarowanie? Nie jest tak, że czynnik zawietra domieszkę smaru?

    Tutaj nie, smarowanie jest olejem, który jest w obudowie agregatu.
    W tych, które ja rozbierałem (zwykłe, nie inwertorowe) olej z dna obudowy
    zasysany był wirującym wałem i podawany był na tłok i zawory.
    Nie wiem jak jest to rozwiązane w nowych, inwertorowych agregatach - ale
    to raczej jest poza Twoim budżetem w tym projekcie.
    W zależności od agregatu być może będziesz musiał dołożyć odolejacz na
    wyjściu. Jak uda ci się kupić jakiś małej mocy od mikro lodówki to
    obejdzie się bez odolejacza.

    TG

  • 14. Data: 2022-07-25 20:45:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 20:18:50 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > zasysany był wirującym wałem i podawany był na tłok i zawory.
    > Nie wiem jak jest to rozwiązane w nowych, inwertorowych agregatach

    pewnie tak samo.

> [...]
    > W zależności od agregatu być może będziesz musiał dołożyć odolejacz na
    > wyjściu. Jak uda ci się kupić jakiś małej mocy od mikro lodówki to

    za to moze byc potrzebny fitr powierza ssanego i moze jakis czujnik
    poziomu oleju, bo lodowka jednak zamknieta, a tu obieg otwarty.

    J.

  • 15. Data: 2022-07-25 20:51:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 16:40:23 +0200, heby wrote:

    > Będę to badał jeszcze, pytanie o kompresorek jest raczej za zaś, bo
    > przepływy są taki mizerne, że zastanawiam się w ogóle czy w warunkach
    > bojowych to zadziała.

    > Nie jest. Być może to specyfika pompki akwariowej. Zamiast pchać
    > powietrze, rezonuje nim tylko?

    Byc moze, ale co - nie ma zaworka wylotowego, dziala dzieki wodzie?
    A moze ma uszkodzony zaworek ... ale piszesz, ze cisnienie jest ...

    > Nie zauważa wężyka.

    > To się grzeje jak szalone nawet jak nie ma oporów.

    No coz - ma byc tanie, ale przeciez nie az tak :-)

    > Akurat w tym nie wiem, inny, o identycznym wyglądzie, miał stojan i
    > wirnik z komutatorem. Pewno większe pole magnetyczne a neodym droższy od
    > miedzi.

    Niekoniecznie musi to byc neodym, jakos tak w samochodach widzialem
    odejscie od elektromagnesow w stojanie ...

    > Jak miałem to byś się zdziwił...
    > 1) pompowanie
    > 2) 4km na zadupiu
    > 3) repeat
    >
    > Kilkanaście razy. Dojechałem do gumiarza. Na tym kompresorku z
    > chevroleta. Nie wiem ile wytrzyma, mam wrażenie, że pod koniec dzwięk
    > się zmienił.

    No ale jak by padl, to by ci powiedzieli, ze przegrzany i to twoja
    wina :-)

    A co - zapasowego kola tam nie ma, czy sie nie chcialo zmieniac ?

    J.

  • 16. Data: 2022-07-25 20:52:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 20:45 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > pewnie tak samo.

    > za to moze byc potrzebny fitr powierza ssanego i moze jakis czujnik
    > poziomu oleju, bo lodowka jednak zamknieta, a tu obieg otwarty.

    Bez czujnika się obejdzie raz na rok wleje 20-50ml oleju przez rurkę
    powrotną.
    Filtr może się przydać, rura powrotna jest wlutowana w obudowę. Tłoki
    zasysają powietrze z wnętrza obudowy agregatu.
    Przez 10 lat używałem takiego agregatu jako kompresor, do roweru,
    przedmuchiwania itp.
    Nie miałem żadnych filtrów, odolejaczy, oleju też nie wlewałem - działał
    do końca (aż kupiłem sobie normalny kompresor).

    TG

  • 17. Data: 2022-07-25 21:04:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 20:52:45 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Nie miałem żadnych filtrów, odolejaczy, oleju też nie wlewałem - działał
    > do końca (aż kupiłem sobie normalny kompresor).

    No ale uzywales go sporadycznie.
    A tu kolega chce jakby dluzej uzywac, to olej bedzie kurz z powietrza
    lapał.

    J.

  • 18. Data: 2022-07-25 21:13:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2022 20:51, J.F wrote:
    > A co - zapasowego kola tam nie ma, czy sie nie chcialo zmieniac ?

    Nie ma. Zamiast tego kompresor z możliwoscią podawania pianki. Pianki
    nie miałem.

    Ogólnie mało który samochód obecnie ma zapas. AC jest tanie.

  • 19. Data: 2022-07-25 21:15:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2022 20:52, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Bez czujnika się obejdzie raz na rok wleje 20-50ml oleju przez rurkę
    > powrotną.

    Robi się brudno.

    Odolejacz, w moim kompresorze "normalnym", odoleja. Ale nie robi tego
    doskonale.

    To ma ozonwać, a nie smarować nawiewy samochodowe i wodę w basenie...

  • 20. Data: 2022-07-25 22:37:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 21:15 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Robi się brudno.
    >
    > Odolejacz, w moim kompresorze "normalnym", odoleja. Ale nie robi tego
    > doskonale.
    >
    > To ma ozonwać, a nie smarować nawiewy samochodowe i wodę w basenie...

    Wszystko zależy od tego ile chcesz w ten pomysł włożyć własnej pracy. Jak
    się zdecydujesz na ten agregat to można go rozpołowić, w otwór ssący
    wstawić rurkę, wyprowadzić poza obudowę i założyć filtr powietrza. Masz
    wtedy czyste powietrze na wyjściu bez zasysania mgły z komory agregatu.
    Nie musisz go później spawać, wystarczy dorobić jakieś zapięcia na
    cokolwiek aby obie połówki obudowy nie brzęczały.
    Nie namawiam - podpowiadam tani pomysł na sprężarkę.

    TG