  • 61. Data: 2012-06-27 12:43:22
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 11:04, quent wrote:

    > Problem w tym, że nawet nie widzisz w którym momencie Cię okradają.

    Problem w tym, że nie tracę życia na walkę z rzeczywistością, a do kupna
    nowego samochodu nikt mnie jak dotąd nie zmusił.

    Co ciekawe, uwzględniając inflację, nowe samochody kosztują dziś tyle
    samo a często i mniej, niż ich wcześniejsze generacje. Wklejałem
    statystyki jakoś z miesiąc temu na grupę, poszukaj sobie. Gdzie to twoje
    okradanie?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 62. Data: 2012-06-27 12:43:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-27 07:57:35 +0200, JD <j...@g...com> said:

    > Dlatego dzisiaj ładują to na statki i pchaja do Chin.
    > Tam sie to "utylizuje" najtańszą metodą (ogień)
    > Tam nie ma ekodebili, którzy by to mogli nagłośnić.

    A jakże błyskotliwe junijne przepisy o utylizacji elektroniki
    zaowocowały zasypywaniem wybrzeży afrykańskich tym magicznie już
    zapewne zupełnie nieszkodliwym złomem. W innych kwestiach, jak np. tak
    promowane tzw. energooszczędne żarówki, zawierające w pytę szkodliwych
    substancji, w tym rtęć, jakoś zupełnie zapomniano o przepisach
    dotyczących ich utylizacji. Ale termometry rtęciowe są beeee, bo mogą
    wodę skaźić. Taaaa.

    de Fresz

  • 63. Data: 2012-06-27 12:44:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 11:05, quent wrote:

    > Przymus ubezpieczeń a nie ubezpieczenia jako takie - widzisz tę
    > *subtelną* różnice??
    > 18 latek nie ma rodziny?

    Ale czekaj, rodzina 18-latka ma płacić za jego dodatkowe ubezpieczenie,
    żebyś ty mógł nie płacić za OC? Spadłeś z czegoś wysokiego ostatnio?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 64. Data: 2012-06-27 12:48:17
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 11:43, kamil wrote:

> [...]
    > samo a często i mniej, niż ich wcześniejsze generacje. Wklejałem
    > statystyki jakoś z miesiąc temu na grupę, poszukaj sobie. Gdzie to twoje

    Znalazłem nawet, specjalnie dla ciebie ceny w funtach:

    Golf:
    1992 - 8,598 (14,530 z inflacją)
    2012 - 15,865

    Passat:
    1992 - 10,998 (18,586 z inflacją)
    2012 - 19,305

    Clio:
    1992 - 6.595 (11,145 z inflacją)
    2012 - 8,995

    Mondeo:
    1993 - 11,815 (19,967 z inflacją)
    2012 - 17,795

    Punto:
    1994 - 7,177 (11,483)
    2012 - 10,400

    Astra:
    1992 - 8,510 (14,381)
    2012 - 12,995

    Corsa:
    1993 - 6,830 (11,132)
    2012 - 9,495

    Okradają mnie strasznie, nic tylko usiąść i zapłakać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 65. Data: 2012-06-27 12:50:11
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]
    > samo a często i mniej, niż ich wcześniejsze generacje. Wklejałem
    > statystyki jakoś z miesiąc temu na grupę, poszukaj sobie. Gdzie to twoje

    Znalazłem nawet, specjalnie dla ciebie ceny wersji podstawowych
    samochodów na rynku brytyjskim w funtach:

    Golf:
    1992 - 8,598 (14,530 z inflacją)
    2012 - 15,865

    Passat:
    1992 - 10,998 (18,586 z inflacją)
    2012 - 19,305

    Clio:
    1992 - 6.595 (11,145 z inflacją)
    2012 - 8,995

    Mondeo:
    1993 - 11,815 (19,967 z inflacją)
    2012 - 17,795

    Punto:
    1994 - 7,177 (11,483)
    2012 - 10,400

    Astra:
    1992 - 8,510 (14,381)
    2012 - 12,995

    Corsa:
    1993 - 6,830 (11,132)
    2012 - 9,495

    Okradają mnie strasznie, nic tylko usiąść i zapłakać. Szczególnie jeśli
    wziąć pod uwagę, że Astra z 1993 roku miała na wyposażeniu standardowym
    podłokietnik i popielniczkę.

    Dane z parkers.co.uk

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 66. Data: 2012-06-27 12:55:41
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 12:37, kamil pisze:

    > Czyli źle, że mylisz mniejszy wzrost ze spadkiem, dość typowe dla
    > absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej.

    O zaczęło się "inteligentne" obrażanie :-)
    Tyle, że:
    Spadek wskaźnika wzrostu gospodarczego = hamowanie gospodarki.
    Czyli dokładnie tak jak napisałem... absolwencie szkoły wyższej.
    Widzę, że dyplom uw. może mieć dziś każdy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 67. Data: 2012-06-27 12:55:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-26 18:25:15 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > Pan płaci, pani płaci, społeczeństwo płaci. Ja lubię płacić za to, że
    > mam zielony park z rzeką za domem.

    Na park chętnie dorzucę złocisza, czy dwa. Za wymóg stosowania
    bezołowiowych lutów, masowo przyczyniąjących się do padania starszej
    elektroniki serdeczenie podziękuję. I jeszcze za parę innych
    pseudoekologicznych, idiotycznych pomysłów.

    > To ty masz jakieś konkretne zarzuty pod konkretnym adresem, może
    > zacznij od podania liczb?

    Pogadaj z kimś pracującym w dużym warsztacie (niechby nawet ASO), może
    poszerzy Ci to horyzonty (w co jednak wątpię).

    > I wrzucały by dalej, gdyby kilku "eko-debili" nie nagłośniło sprawy.

    A teraz wywożą na inne kontynenty, gdzie w cudowny sposób już jest to
    zupełnie obojętne dla środowiska. Grunt, że nie u nas w ogródku.

    > Ja tam nic nie wiem, ale zużycie energii w wielu europejskich krajach spada,

    Z pewnością nie ma to żadnego związku z rosnącymi kosztami energii
    elektrycznej, nic a nic. Ktoś tam ma niezły pomysł - zarypać większość
    gałęzi europejskiej gospodarki podpierając się nieudowodnioną hipotezą
    o wpływie emisji CO2 na globalny klimat. I jeszcze zbić na tym niezły
    szmal (opłaty emisyjne), który da się radośnie przepieprzyć na machinę
    urzędniczą.

    > podobnie jak emisja wielu szkodliwych substancji.

    I oczywiście jest to zupełnie obojętne dla kieszeni przeciętnych
    śmiertelników, firmy tak z czystej dobroci serca pakują w to działania
    proekologiczne miliardy ojro, aby naszym wnukom żyło się lepiej. Taaaaa.

    > To oczywiście dzięki tobie podobnym krzykaczo-tupaczom, a nie ekologii.

    Na szczęście nie dzięki mnie. Ale pośrednio również za moje pieniądze.

    de Fresz

  • 68. Data: 2012-06-27 12:58:49
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 12:43, kamil pisze:

> [...]
    > samo a często i mniej, niż ich wcześniejsze generacje. Wklejałem
    > statystyki jakoś z miesiąc temu na grupę, poszukaj sobie. Gdzie to twoje

    Gdzie okradanie?
    W podatkach(sic!)
    W przymusowych ubezpieczeniach.
    W licencjach/certyfikatach/normach.
    Ty po prostu nie wiesz na jakim świecie żyjesz.
    Myślisz, że kto płaci za to wszystko?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 69. Data: 2012-06-27 13:00:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-27 11:53:16 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > Ludzie w większości są niestety bezmyślnymi debilami, co zdajesz się
    > potwierdzać z każdym zdaniem coraz bardziej.

    Ludzie w większości doskonale sami sobie radzą z dbaniem o swoje
    dupska, wbrew mędrusiom z elyt, czy przyklaskującym im bezmózgim
    lemingom. Biegnij biegnij, bo ci stadko ucieknie. Tylko w żadnym razie
    nie sil się na samodzielne myśenie - i tak ci nie wychodzi. Władza wie
    lepiej.

    de Fresz

  • 70. Data: 2012-06-27 13:03:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 12:44, kamil pisze:
    > Ale czekaj, rodzina 18-latka ma płacić za jego dodatkowe ubezpieczenie,
    > żebyś ty mógł nie płacić za OC?

    A ten wniosek niby skąd?
    Ubezpieczenia nie powinny być obowiązkowe. Płaci ten kto chce się
    ubezpieczyć.
    Jeśli dziecko nie może, nie ma z czego to niech poszuka wsparcia
    najbliższych.
    Co mnie ochodzi obce dziecko?

    --
    Pozdr.