-
Data: 2013-04-03 14:34:44
Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 24 Mar 2013, Kosu wrote:
> On 2013-03-24, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
>> Moim zdaniem takie standardy załatwiania reklamacji wynikają z tego, ze
>> w Niemczech duzo łatwiej niż u nas jest skorzystać z sądowej drogi
>> roztrzygania banalnych sporów.
>
> a) Może i łatwiej - nie wiem, a polskie instytucje są bardzo
> niedoceniane (tymczasem UOKiK jest chyba najsprawniejszym polskim
> urzędem).
UOKiK może tak, ale już rzecznicy "w terenie" różnie.
Otóż popełniają czasami najgorszy możliwy błąd: wprowadzają
konsumenta w "niesłuszne" przekonanie co do racji.
Ze dwa/trzy lata temu przy okazji jakiegoś wątku na .prawo zapodałem
przykłady, dla których rzecznicy konsumentom odpowiadali
klientom o "oczywistej słuszności" a wyroki sądów były odmienne.
Aby "instytycje były doceniane" takie przypadki nie mają
prawa się zdarzać, a z kolei wzięcie "słusznego" przypadku
w łapki rzecznika musi kończyć się nieopłacalnie.
*Nieopłacalnie* (kwestia załatwienia reklamacji TEGO klienta
jest tu, przepraszam za szczerość, drugorzędna).
> b) Jest to bardzo popularne wyjście.
I tu wracamy do sedna problemu - pytania o opłacalność.
Jeśli w .pl *opłaca się* ignorować prawo, bo wskaźnik
spraw niepodjętych i nieprzegranych jest na tyle wysoki,
iż ewentualna "strata" na przypadkach przegranych spokojnie
się zbilansuje, to... opłaca się.
Tak jak piszesz.
Czyli to zjawisko będzie wykorzystywane.
Nie przez wszystkich, ale będzie.
> Właśnie gadałem z kolegą mieszkającym w Hamburgu. Powiedział, że to
> jest zupełnie naturalna reakcja. Psuje Ci się telewizor, zgłaszasz
> reklamację i jak coś jest nie tak, to od razu przekazujesz do
> ichniejszego rzecznika praw konsumenckich. Czyli niemiecki dystrybutor
> czy sprzedawca ma świadomość, że jak nie będzie mu się chciało
> współpracować z klientem, to będzie musiał z urzędem/sądem. Czyli
> nie warto ryzykować.
>
> Polski sprzedawca nie musi się tym przejmować.
Jakoś tak.
Szczególnie, jeśli pewien procent (choćby niewielki)
klientów przegra sprawy dlatego, że rzecznik błędnie
założył im różowe okulary.
> pogada w domu, pogada znajomym i ew. pojęczy w internecie. Do urzędu
> nie pójdzie, bo urzędników nie lubi.
Mógłby napisać :)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 14:21 Gotfryd Smolik news
- 04.04.13 00:33 Kosu
- 08.06.13 03:45 Przemysław Ryk
- 08.06.13 03:45 Przemysław Ryk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przenosiny systemu
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- jak w chrome (forku chrome) wyznaczyc katalog profilu w dowolnym miejscu?
- Dziwnie padający Seagate
- Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- Libre Office Krok Po Kroku - Komentarz
- Dysk startowy z dosem - ktokolwiek widział, ktokolwiek zna?
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Re: Drugi ekran na Androidzie
- Vmware update
- Access point na zewnątrz
- dodanie karty graf zawiesza komp
- Jak wybrać laptopa?
- Router i USENET
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=