  • Data: 2013-03-23 13:09:59
    Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: Kosu <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-23, deepblue <d...@w...pl> wrote:
    > Z zakupami w Morele nie ma problemu ale jak pisze poniżej d530, problemy
    > zaczynają się gdy trzeba coś reklamować.

    Tak. Tak właśnie wygląda świat dla oszczędzających. Jeśli kupujesz
    tanio, to jesteś tratowany gorzej. Kupuj workstation'y Della, załóż
    sobie premium konto w banku (kosztujące jakieś 50 zł/m-c) i serwisuj
    samochód w ASO Mercedesa, a nie u Pana Józka na końcu drogi. Wszyscy
    będą Cię kochać, wszyscy będą Cię szybko i miło obsługiwać. Po prostu
    trzeba za to zapłacić, bo ich czas jest takim samym kosztem jak
    produkcja elektorniki.

    > W ciągu 2 lat kupiłem w Morele sporo części PC i wydałem ok 7000zł.
    > Widocznie nie zależy im na takich detalistach jak ja.

    Zamiast się dąsać na usenecie jak gówniarz, trzeba realnie
    i obiektywnie spojrzeć na sprawę.

    Morele (które jest jednym z najlepszych dużych sprzedawców w Polsce)
    kupuje sprzęt z tej samej hurtownii co inni, a ceny ma nadal
    mocno poniżej średniej. Płacisz mniej, to dostajesz mniej. Obsługa
    reklamacji to dodatkowy koszt firmy. Kupując w tanim sklepie musisz
    przyjąć, że ten sklep na czymś oszczędza, a najłatwiej jest właśnie
    na takim pozakupowym wsparciu klientów.

    Ogólnie masz kilka wyjść:
    a) możesz kupić dzieciom zastępczą grafikę za 200 zł - świat się nie
    skończy od tego, że będą musiały przez miesiąc pograć w gry sprzed
    kilku lat, a nie najnowsze (lub na niskich detalach),
    b) możesz kupić drugą kartę graficzną, a tamtą sprzedać po odzyskaniu
    (to chyba nie jest problem dla kogoś, kto w jednym sklepie wydaje
    7000/2lata na same kompy),
    c) możesz kupić dzieciom książkę - świat się nie skończy także od tego,
    że przez miesiąc nie będą grały wcale (ciekawe czy na poziom nauczania
    fizyki w szkole narzekasz tak samo jak na reklamacje kart graficznych).
    d) możesz kupować gotowe zestawy np. od Della z opcją door-to-door 24h,
    zamiast samemu składać i potem psioczyć na sklepy.

    pozdrawiam,
    Kosu