    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    <lg1lua$4qv$1@node1.news.atman.pl> <1bplbp67l8q10$.dlg@badworm.pl>
    <lg2cjq$ila$1@node2.news.atman.pl> <lg2dr4$tha$1@node1.news.atman.pl>
    <lg2emu$kpd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <lg2p7g$kf$1@node2.news.atman.pl> <lg4506$ljf$1@node1.news.atman.pl>
    <rqvxnxu3txjr$.zhf5quc6mti1$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lg4b9r$e99$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lg4s2o$v14$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lg768t$sre$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lg7peo$hvp$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 17 Mar 2014 23:41:40 +0100

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Bo to jest ten "soft z płyty". Najczęsciej coś niesłychanie upierdliwego,

    Czy ja dobrze rozumiem, że skoro "soft z płyty" jest be, to głownym
    winowajcą jest soft na dysku, inaczej mówiąc "ten system operacyjny"?
    Z tym to ja się po części zgadzam, o systemach operacyjnych napisanych
    przez Microsoft, zdanie mam takie, że są to systemy złe, fatalne i do
    dupy. No ale cóż mam robić, skoro innym się podobają, używa ich pewnie
    dziewięć na dziesięć osób? Z tym FAT-em na flashu jest trochę tak, jak
    z podjazdami dla wózków i innymi przystosowaniami dla niepełnosprawnych
    w miejscach publicznych. Przeważnie mi one nie przeszkadzają. Pewnie,
    gdyby niepełnosprawnych nie było, to by były schody i inne systemy
    plików na pendrajwach, ale to są różnice zupełnie nieistotne dla zdrowego
    człowieka (odpowiednio: fizycznie i psychicznie).

    > Aaaa, więc nie najlepsze a jedynie istniejace. Bo jedyne, więc
    > najlepsze. A no tak, w sumie się zgadza, masz rację.

    Gdy jeszcze programowałem w Fortranie, bardzo podobał mi się fakt, że
    kod stukam na takich samych kartach Holleritha, jakich używano prawie
    sto lat wcześniej. Czy można było to wtedy robić na jakichś innych
    kartach? Pewnie tak, może nawet dałoby się wymyślic lepsze dziurki.
    Ale na szczęście nikomu takie głupie pomysły nie przychodziły do głowy.
    Teraz z FAT-em jest podobnie. Też został zrobiony do innych zastosowań,
    przetrwał niemal połowę stulecia i, mam nadzieję, długo jeszcze pożyje.
    Z istniejących rozwiązań wybrano to, które jest najlepsze i spełnia
    z nawiązka wszystkie oczekiwania. Że są tacy, co oczekują więcej, to
    ja się dopiero teraz dowiedziałem.

    > Czas na to był 15 lat temu. Mniej więcej, jak aparaty cyfrowe i pendrive
    > pojawiły się na rynku. Wtedy monopol jak to zwykle bywa wybrał
    > rozwiązanie "najlepsze" z którym się męczymy.

    Ja się nie męczę. Jak się te piętnaście lat temu pojawiły pamięci
    flash, to stworzono kilka systemuw plików do różnych zastosowań.
    Ale do przenoszenia danych nie stworzono, bo nie było potrzeby.
    Przyjął się ten, który istniał już wcześniej, bo spełniał oczekiwania.

    > Jak to możliwe że w 21w nie mogę jednocześnie dodawać plików do pendrive
    > i słuchać z niego muzyki? JAK! Przeciez nie można aż tak spierd... to
    > nie jest możliwe, nie ma aż tak głupich ludzi w IT...

    ??? To znowu jakieś podchwytliwe pytanie?! Aż-żem wpadł w osłupienie,
    wdusiłem więc w dziurę USB pierwszego napotkanego pendrajwa, akurat
    była na nim muzyka, zapuściłem i jąłem na niego i z niego kopiować,
    pliki, wte i nazad. Gra w najlepsze, a pliki śmigają. Więc ja mogę.
    TAK! A że głupi ludzie z IT nie mogą -- co ja na to poradzę?

    --
    Jarek