    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Date: Sun, 13 Sep 2015 12:11:09 +0200
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <msp8it$mlu$1@node1.news.atman.pl>
    <mspsn0$c93$2@node1.news.atman.pl> <mssg6t$4fu$1@node1.news.atman.pl>
    <mssktp$9n5$1@node1.news.atman.pl> <msss6u$hjj$1@node1.news.atman.pl>
    <msvaa3$15k$1@node1.news.atman.pl> <mt10d4$v8$1@node2.news.atman.pl>
    <mt16oq$t5c$1@node1.news.atman.pl> <mt18bc$8n0$1@node2.news.atman.pl>
    <mt1epk$5tj$1@node1.news.atman.pl> <mt1h49$890$1@node1.news.atman.pl>
    <mt1ipn$j70$1@node2.news.atman.pl> <mt1stc$kcv$1@node1.news.atman.pl>
    <mt1uh6$m2r$1@node1.news.atman.pl> <mt3fm8$9k8$1@node1.news.atman.pl>

    On 2015-09-13 11:29, AK wrote:
    > Ty naprawde nie masz zielonego pojecia o Odrach :)
    > Tych prawdziwych z serii 1300 :)

    To są i nieprawdziwe? No to co Pan naprawdę?

    > Tak? To napisz sobie cus w modelu tiny czy compact na 16 bit
    > i umiesc na stosie cos co ma wiecej nik 64kb.
    > A owszem. MS-DOS. Nie chodzi o MS-DOS, ale o slawetny tryb real.
    > Jak dlugo istnial na PC ?

    Za długo. Jednak zmartwie Cię. Wszystkie systemy domowe oparte o 8-bit
    procesory do ktorych złośliwe zaliczam rownież 8086, miały te problemy.
    To sa procesory zaprojektowane kompromisowo. Wygrały. Odra miała lepiej.
    Przegrała. Deal with it.

    > Nie czasem dluzej niz dzisiejszy 'protected" ?

    Wiele winy po stronie intela, że projektował kompatybilne w dół. Jesli
    chcesz zobaczyć procesor kompatybilny w górę to prosze: MC68000. Co
    poradze że świat wybrał klona zx spectrum.

    > Chlopie, ten "hacking" to czysta numeryka/matma :)

    Nie. Nie jest czysta, jest zanieczyszczona specyficzną wiedza o
    komputerze. Twój algorytm po przeniesieniu na inne wersje mógł stracić
    wydajnośc bo wymagany był inny hacking. Hacking to dośc typowe zjawisko
    na wczesnych komputerach.

    > Bez takiego "hackingu" i dzis bys sensownie nie policzyl nawet z tymi
    > 8GM pamieci :).

    Hacking jest zawsze potrzebny w jakims stopniu. Ale w przypadku
    architektur z lat 60 jest esencją szybkości a dzisiaj głównie dodatkiem
    do prędkości.

    >>> 1. wirtualizacja calych systemow operacyjncych (np VM na IMB360/370)
    > Jak nie bylo potrzebne ? Do developerki bylo potrzebne od zawsze.

    Jesteś szumem statystycznym. PC jest komputerem do rozrywki i facebooka.
    Nikt go nie będzie projektował dla developerów. Oni nie istnieją
    ekonomicznie.

    > Ja chce miec to w OS-sie _jako standard_ a nie jakies boczne
    > projekty opensource (czyli "pojawiam sie i znikam":).

    Nikomu to nie jest potrzebne.

    > Dokladnie! Zwlaszacza softwareowo (jezyki prog.).
    > Z Toba. Bo przeciez twierdziles ze Odra i Simula, Algol to syf
    > a C++ jest "postepem" :)

    Pokaż cytaty. Najlepiej cytaty ze słowem "syf" i "postęp" w konteście
    Odry i C++. Mogą być message id.

    > Ja pamietam i do QL mam duzy szacun (znalem nawet czlowieka ktory
    > _naprawde_ korzystal na biezaco z QLowego "multitaskingu" i nie mogl
    > przebolec upadku QL.)
    > PS: "Wydaje mi sie" ze multitasking mial polski K202 to na dlugo przed QL.

    Multitasking miał komputer z misji Apollo. Dalej się już nie da nic
    wyliczać bo nic cywilengo wczęsniej nie istniało. Wystarczy?

    > Nie wierze Ci ani na "paznokiec" ;).

    Twój problem.

    > No prosze! Co za odmiana na + :)
    > Masz racje.
    > Simula67 tez byla o wiele nowoczesiejsza od o wiele mlodszego syfiastego
    > C++.

    Co to kogo obchodzi skoro w całości zostala zassana przez języki
    produkcyjne czy to wprost czy w postaci biblitek? Mam plakać że obecnie
    nie jest używany taki COBOL? Algol? Nie. Nie mam po co. Kod w nich
    napisany jest obecnie eksponatem histycznym. Algorytmy, inżyniera itp
    rzeczy po prostu przenisla się do innych jezyków. Za 30 lat bedziemy
    pisac w czymś zupełnie innym.

    > Pomimo tego ze to C++ "wygral".

    Nie wygrał. Właśnie trzęse portkami patrzac na słupki Objective-C.

    > PS: i na tym koncze ten "jalowy" flame.

    Nie. Masz jeszcze cytaty do pokazania żeby wyjśc z twarzą.