  • Data: 2015-09-13 14:07:39
    Temat: Re: [OT] Du?a kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldek Hebisch" <a...@m...uni.wroc.pl> napisał:

    > AK ma selektywna pamiec. Jak sie ma 20 to swiat wyglada pieknie,
    > a potem jest tylko coraz gorzej.

    No coz ja poradze ze tak wlasnie jest w polskiej informatyce ? :)

    > Ale realnie patrzac dzis znamy lepsze metody i potrafilibysmy
    > napisac lepszy soft.

    Powatpiewam w to.
    Wtedy programowaniem zajmowali sie glownie specjalisci danej dziedziny.
    Dzis jest odwrotnie. Wiekszosc programistow (a i projektantow a nawet analitykow)
    _nie ma pojecia_ o dziedzinie dla ktorej tworzy programy/systemy.
    (Rozumiem, ze programowanie stalo sie rzemioslem, ale jednak...)

    > Ja w 1982 mialem troche kontaktu z Odra. Nie widzalem George 3
    > ale uzywalem MINIMOP i ten mozna bylo wywalic prosta literowka.

    Nie wiem co to jest MINIMOP.

    > dla ludu byl Fortran i Cobol.

    Dla ludu byl owszem Fortran4 (fatalny jako jezyk! lepiej go zapomniec mimo
    pewnych "ficzerow": i wydajnosci) i COBOL ale byl tez Algol1900 i Pascal i Prolog
    tez
    i kilka innych jezykow.
    Osobiscie prawie caly numeryczny soft tworzylem w Algolu1900.

    > Dzis zamiast asemblera zwykle uzywa sie C czy C++, a dla ludu jest jeszcze
    > Java czy Python. To wyglada na spory postep.

    Na Odrze wlacsiwie nie uzywalo sie w ogole assemblera.
    Java to prawie poziom Simuli, C++ to krok wstecz.
    Python ? No wiesz..jestem wielotetnim wlascicielem python.org,pl
    wiec sie nie bede wypowiadal bo bedzie stronniczo.
    Kupilem domene w czasach gdy bylem jego chyba pierwszym w Polsce
    "ewangelista" a m.in. na tej grupie byl z tego jezyka jedynie chamski powszechny
    rechot :) (ale daleko jestem do bezrefleksyjnego gloryfikowania Pythona).

    Nie jest to wiec żaden bardzo spory postep. Zwlaszac _po tylu latach_.

    AK

    ---
    Avast.