    From: Pit <n...@s...lonestar.org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Date: Wed, 29 Jul 2015 14:56:30 +0000 (UTC)
    <0...@g...com>
    <s...@n...lan>
    <1c622gqez12d2$.1vf324i2dkxek$.dlg@40tude.net>

    Dnia 29.07.2015 szemrany <s...@o...off> napisał/a:
    > Jednakowoż nadal ilość danych nie powala na kolana i naprawdę nie robi
    > efektu wow. Operujemy na marnych tysiącach
    > operacji/rekordów/paczek/połączeń etc. A dopuszczalny czas wykonania jest
    > duży (nieduży czas to ma system obronny myśliwca, który wykrywa pocisk
    > kilometr za ogonem i musi coś z nim zrobić teraz, już, ...bum).

    Tylko że uwzględniając cały workflow dokumentów, to już się robi z tego nie
    "marne tysiące" tylko "marne setki tysięcy" paczek, w każdej paczce jest
    kilkadziesiąt rekordów, to wszystko opakowane w XML (więc pharser) i
    podpisane cyfrowo (trzeba sygnatury sprawdzić) i przede wszystkim takich
    rzeczy może się dziać bardzo wiele równocześnie.
    Banałem jest wstawienie powiedzmy 10 tysięcy wierszy w jednym wątku
    (domowy pecet to uciągnie w rozsądnym czasie), ale to nie jest to samo co
    równoległe działanie 100 wątków w których każdy chce wstawić po 100 wierszy
    (wszystkie w tym samym czasie).
    System obrony myśliwca to wykrywa pocisk na dziesiątki kilometrów (a często
    nawet i setki), minęły czasy Spitfire i walki "oko w oko", już 20 lat temu
    radary pokładowe myśliwców wykrywały wystawiony peryskop łodzi podwodnej z
    odległości ponad 150km, jak jest teraz, to nawet trudno sobie wyobrazić.
    Poza tym myśliwiec nie śledzi tysięcy rakiet jednocześnie.

    > Wrażenie to już bardziej robi na mnie google, które indeksuje bilion stron
    > a gdy wpiszę w wyszukiwarkę tekst z nosa:
    >
    > somnambulic intergalactic oarsman
    >
    > to _od razu_ dostaję wynik: Około 1 020 wyników (0,66 s)
    >
    > Wiem, że zaokrąglony, że niedopieszczony itd. ale ...bilion stron!
    >
    > Te tysiące dla sprawnego zespołu i kilku serwerów centralnych to powinien
    > być pikuś z galaretką, a nie problem rozwalający wybory.

    Google nie musi dawać wyników bezbłędnych, i nie mam tu na myśli tego, że
    wyświetla "znalazłem 1000 wyników", tylko konkretne linki. Gdy jakiś
    istotny (z Twojego punktu widzenia) link nie zostanie wyświetlony, to tego
    nawet nie zauważysz, tylko skorygujesz swoje zapytanie, analogicznie gdy
    zostanie wyświetlony jakiś nieistotny link (niezbyt pasujący do Twojego
    zapytania), to też nic się nie stanie. Przy okazji nie wiem ile Google ma
    serwerów teraz, ale w 2010 roku przekroczyli magiczną liczbę miliona, jest
    tego tyle, że Google stworzyła swój własny sektor energetyczny, mają własne
    elektrownie do zasilania centrów danych. Chcesz to porównywać z systemem
    postawionym na kilku czy kilkunastu rdzeniach, który w dodatku nie może
    zwracać wyników heurystycznych (mniej więcej poprawnych) tylko dokładne?