    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 29 Jul 2015 07:45:10 -0700 (PDT)
    <0...@g...com>
    <s...@n...lan>
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, July 29, 2015 at 3:47:28 PM UTC+2, Pit wrote:

> [...]
    > roboczy.
    > 2) Centrala weryfikuje dane i wysyła do obwodu swój protokół jakie dane
    > odebrała od obwodu i ewentualne poprawki.
    > 3) Jeśli były jakieś błędy/poprawki lub dane odebrane nie są zgodne z
    > danymi wysłanymi przez komisję, to powrót do punktu 1)
    > 4) Komisja obwodowa zatwierdza protokół otrzymany "z centrali" że jest
    > wszystko ok, robi wydruk protokołu i składa na nim swoje podpisy (koniec
    > drogi elektronicznej).
    >
    > To nie jest zwyczajna akumulacja danych (typu wyślij i zapomnij), bo do
    > takich rzeczy w ogóle nie trzeba by było bazy "live",
    Wszystkie etapy które Ty przytoczyłeś, można rozwiązać tak jak ja
    zaproponowałem. Na każdym etapie zadania można wrzucać do kolejki.
    Na każdym etapie jakiś demon może kolejne zadania z kolejki wyciągać.
    Na każdym etapie można system zapytać, czy jest już gotowa odpowiedź.
    Oczywiście takie rozwiązanie nie zadziała live. Ktoś wyśle dokument i
    będzie musiał kilka razy zapytać serwer czy jest odpowiedź. Może
    otrzymać odpowiedź, że przed jego zadaniem stoi w kolejce 300 innych
    zadań, więc pójdzie na kawę. Lepsze takie rozwiązanie, niż całkowity
    pad serwera, no chyba że ten pad nazywasz systemem live ;-)

    > wystarczyłby system
    > podobny do e-maili (gdzie serwer sobie ustawia kolejeczkę i w swoim tempie
    > wszystko przetwarza). To nie jest tak, że jak teraz wcisnę "SEND" to mogę
    > czekać godzinkę aż serwer przemieli,
    No ale zdaje się, że czekali dłużej niż godzinę i w końcu jakoś dali radę.
    Gdyby jeden demon odbierał i kolejkował, drugi wykonywał obliczenia, trzeci
    odpowiadał, to przynajmniej by nie doszło do rozwalenia danych i przynajmniej
    swoje dane by się udało wysłać. Jeśli jakiś algorytm obliczający się nie
    wyrabia, to w każde rozwiązanie będzie się muliło. Więc chociaż niech
    transfery przebiegają sprawnie.

    > bo taką ma kolejkę, wynik powinien być
    > zwrcony w rozsądnym czasie (maksymalnie kilka sekund). No i tych zapytań do
    > bazy jest znacznie więcej niż jednorazowe INSERT INTO a i obwodów jest
    > więcej niż ktoś tam wyżej podał.
    Ja też uważam że lepiej w ciągu kilku sekund niż w ciągu godziny. Ale
    zapewne i Ty się zgodzisz ze mną, że lepiej w ciągu godziny niż w ciągu 20 godzin
    plus pad serwera w punkcie krytycznym dla spójności danych.