  • Data: 2015-07-29 07:37:30
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-28 17:00, Budzik pisze:

    > No to trzeba dobrze zaprojektowac - sugerujesz ze wysyłano pliki bmp
    > zamiast spakowanego tekstu?

    Nie nie to co wysyłano, tylko jak zaprojektowano to wewnątrz- sorki,
    robiłeś cos większego niż jakieś strony na mysql-u?

    > Ale to i tak nie jest duzy ruch.
    > Poza tym nie przesadzajmy ze w tym samym czasie - moze w ciagu 2-3 godzin
    > ale to dla komputerów nie jest przeciez ten sam czas.

    Chyba nie pracowałeś w komisji - ok 80-90% komisji będzie próbowało
    połączyć się w tej samej godzinie. Mamy ok 3tys komisji (z tego co
    pamiętam) wiec trzeba spodziewać się ok 2.5 tysiąca requestów, najpierw
    prostsza rzecz, czyli identyfikacja i logowanie certyfikatem, później
    przesłanie danych, ich walidacja i zapis do bazy - wszystkich razem oraz
    zwrócenie informacji. Wszystko wygląda prosto i jest do zrobienia, ale
    jak sobie policzysz czas na obsłużenie większości zapytań, to wiesz
    czemu były problemy z połączeniem się. Źle zaprojektowano zapis danych -
    przez co się rozjechały, a może zrobiono to właśnie jakiś geniusz użył
    do tego mysql-a z transakcjami nie do końca dobrze działającymi. Albo w
    ogóle o tym nie pomyślał. Albo zaprojektował to tak, że się
    zakleszczyły? Z łączenia 2 systemów działających na tej samej bazie,
    które musiały mieć jedną tabelę wspólna, a jednocześnie pracujące na
    innych rodzajach transakcji pamiętam, że można było takie coś nawet
    działające w laboratorium mieć, jednak, gdy testowaliśmy to w
    rzeczywistości, okazało się, że wpływ miało też jakość połączenia, które
    mogło dłużej jakiś zasób przetrzymać i nie nie musiały być wysyłane duże
    dane. I przy dużo mniejszym obciążeniu niz w warunkach laboratoryjnych
    system się wywalał.

    > Ok, to wszystko kwestia złego oprogramowania.
    > Ale wczesniej pisałes, ze tu była potrzebna baza do duzych obciazen.
    > Wiec ponawiam pytanie: jakie duze obciazenia, skoro sam piszesz, ze
    > problemem było złe oprogramowanie a nie brak wydajnosci bazy.

    Jeśli źle zaprojektowano bazę, to właśnie nie wytrzymała obciążenia i
    dodatkowo nie potrafiła sobie poradzić z sytuacją ekstremalną i dane
    były niespójne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl