  • Data: 2015-07-29 12:35:33
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, July 29, 2015 at 12:10:56 PM UTC+2, Piotr Chamera wrote:
    > a "ekstremalna sytuacja", to rzeczywisty efekt działania takiego
    > nieprzemyślanego systemu, który obserwowaliśmy w praktyce podczas
    > wyborów.
    Rozmawiamy o jednym elemencie tego systemu: zbieranie danych.

    > to nie jest proste (albo może precyzyjniej byłoby powiedzieć, że to nie
    > jest wielki system [czyli w pewnym sensie prosty], ale jednak kilka
    > rzeczy wymaga przemyślenia i zaprojektowania).
    Jak pisałem kilka postów wcześniej: nie dziwię się że padło jako
    całość. Dziwię się, że stracili dane, że trzeba było wprowadzać od
    nowa, że czekali aż tak długo... i nie wiem jakie tam jeszcze były problemy.

    > obsługujemy tylko jedno połączenie jednocześnie? czy więcej? jeśli
    > więcej, to ile? wszystkie 2500 jednocześnie (bo tak też może się
    > zdarzyć)? jeśli jedno, to co jeśli klient się połączył i nie przesyła
    > danych, a inni czekają? jeśli pula połączeń jest ograniczona, to co
    > robimy z nadmiarowymi? itd...
    Co masz na myśli, pisząc 'itd'? Nie znam specyfikacji tegoż systemu.
    Uczepiłem się tych 2500 paczek danych na 3600 sekund, co nie wydaje się
    zbytnio trudne. Jaki średni rozmiar miała paczka? Jeśli mamy ograniczoną
    pulę połączeń, to co jest złego w odrzuceniu?

    > na dalszych etapach masz podobne wybory, które wpływają na przyjęte
    > rozwiązania i musisz wybrać tak, aby żadna sekwencja możliwych zdarzeń
    > nie prowadziła do awarii...
    Zgodzę się, że zgranie każdego, w pobieżnej ocenie 'łatwego', systemu w
    jedną niezawodną całość, może okazać się bardzo trudne. Ale żeby padło na
    etapie zbierania danych i straciło spójność, jakoś wydaje mi się dziwne.

    Ja miałem tego typu problemy, gdy łączyłem zbieranie danych z ich opracowaniem.
    Gdy te etapy rozdzielam, to ilość problemów na etapie pobierania danych
    spadła prawie do zera. Z dalszym opracowaniem danych też mam nie mało
    problemów, ale cóż, każdemu zdarzają się błędy w kodzie.