  • Data: 2015-07-24 12:54:59
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zatrudnili ludzi z miernym doświadczeniem. Zakładam że za 1mln/rok mozna
    > zatrunić kogoś z niezłym.

    Ale oni na wszystko - włącznie z wdrożeniem chyba coś ok pół miliona
    dostali - tu jest problem.

    > Ponadto w *TYM* przypadku nie ma mowy o kumulacji zapytań - obciążenia
    > bedzie mniej więcej stałe chyba że 40mln osob pojawi się nagle w
    > przychodni ze sraczką. To się *raczej* nie trafi. Problemy z obciążeniem
    > tego projektu raczej nie dotyczą - bo można je przewidzieć.

    Zależy co ma wykonywac system - jak mniemam, ma potwierdzać
    ubezpieczenie, zapisywać jakieś dane o pacjencie, informować o zakupach
    leków na receptę - tego mogę się domyślać, a ile rzeczy będzie
    rzeczywiście do przesłania w tę czy we wte tego nie wiem.

    > Tego typu brak kompetencji nie generuje kosztów idących w setki mln.
    > Znaczna częśc projektów informatycznych pracuje w warunkach
    > niestabilnych specyfikacji i od dawna potafimy sobie z tym wydaje
    > radzić. To tylko wymówko-dupochron.

    Tak generuje - z czym się nie raz spotkaliśmy startując też w
    przetargach - jak dochodziło do szczegółowych zapytań to nagle budżet
    rósł, bo ktoś sobie wymyślił, ze ma coś być danej klasy i działać np pod
    systemem qnx-a - wszystko ładnie, ale dobranie do tego jednego elementu
    danej klasy reszty elementów powoduje, ze nagle cena serwera wzrasta
    dwukrotnie inaczej nie zadziała. To tylko jeden z przykładów. Druga
    rzecz, że projekty unijne potrzebują dodatkowej biurokracji i
    dodatkowych papierów, ze już nie wspomnę o ofertach w jednej ustalonej
    walucie, żeby można było porównywać - tylko wtedy cena idzie w górę, bo
    oferta ma być obowiązująca za 2-3 miesiące - wiec nikt nie zaryzykuje -
    jeśli są to rzeczy niestandardowe nie brać ryzyka zmiany kursu i
    umieszczenia tego w cenie. Dodatkowo właśnie funkcjonalność, która
    zmieni się w trakcie prac - co jest prawie pewne. I jak napisałem, nie
    sadzę, by koszty były tego rzędu - ale też nie minimalizowałbym z
    drugiej strony za bardzo - właśnie dlatego, że jak napisałem -
    niekompetencja urzędnicza jest często dość duża.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl