  • 41. Data: 2010-07-19 13:59:58
    Temat: Re: [OT] Czy sa jakies przeciwskazania, zeby nie wchodzic w Ultimate
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-19 15:48, RadoslawF pisze:
    > Na temat odsprzedaży i na temat kopii bezpieczeństwa.
    Nie dociera.
    Konkretne przykłady punktów licencji microsoftu i paragrafy polskiego
    prawa, które są przez te punkty łamane.

  • 42. Data: 2010-07-19 14:18:43
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Michal Kawecki" <k...@o...px> wrote in message

    > http://forum.prawnikow.pl/Prosba-o-pomoc-2-windowsy-
    kosm-t84134.html&hl=windows
    > http://forum.prawnikow.pl/nielegalne-oprogramowanie-
    t76380.html&hl=windows
    > http://forum.prawnikow.pl/Legalnosc-t79156.html&hl=w
    indows
    > http://forum.prawnikow.pl/Nielegalny-windows-to-pase
    rstw-t68783.html&hl=windows
    > http://forum.prawnikow.pl/Nielegalne-oprogramowanie-
    t37995.html&hl=windows
    > http://forum.prawnikow.pl/kradziez-oprogramowania-a-
    waru-t29584.html&hl=windows

    i jak to sie ma do mojego pytania?
    nie mowimy o kk 278 p 2 ktore jest oczywiste i z niego odpowiadaly osoby w
    przytoczonych watkach

    mowimy o zakupieniu w sklepie oema windows 7 przez kowalskiego i zainstalowaniu
    go na pc (juz podobno nawet to lamie licencje bo system builderem nie moze byc
    osoba prywatna - wg wypowiedzi ludzi z ms) albo o przeniesieniu go na kolejny
    komputer (nie uzywanie dwoch kopii, tylko zainstalowanie na nowym sprzecie
    po skasowaniu starej instalki)
    te sytacje nie sa penalizowane przez kk, lecz lamia licencje oem
    i jak mowie - nie slyszalem o zadnym procesie w ktorym chodzilo jedynie o
    nieprzestrzeganie warunkow licencji

  • 43. Data: 2010-07-19 14:35:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-19 15:59, Użytkownik ref napisał:

    > Nie dociera.
    > Konkretne przykłady punktów licencji microsoftu i paragrafy polskiego
    > prawa, które są przez te punkty łamane.

    I jeszcze może przygotować streszczenie całości dla takich
    leniuszków ?

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2010-07-19 14:50:10
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Ghost wrote:

    > Uhm, analogicznie jak "uzyskanie (bez zgody osoby uprawnionej) dostepu
    > do cudzego konta w banku internetowym w celu osiągnięcia korzysci
    > majatkowej".

    Jest tylko jeden "mały" problem. W prawie karnym _nie_ stosuje się
    analogii. Przedpiścca napisał prawdę: omawiane "nielegalne uzyskanie
    programu" nie wypełnia znamion czynu zabronionego zwanego "kradzieżą".

  • 45. Data: 2010-07-19 15:06:22
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-19 16:35, RadoslawF pisze:

    > I jeszcze może przygotować streszczenie całości dla takich
    > leniuszków ?
    Ziemia jest płaska. Więcej dowodów jest w książkach o tym, że Ziemia
    jest płaska. Ale konkretnych już nie podam, nie chce mi się
    przygotowywać streszczenia dla leniuszków.

  • 46. Data: 2010-07-19 15:23:52
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Michal Kawecki wrote:

    > Zapłaciłeś nie za system, tylko za prawo do jego użytkowania - które
    > otrzymałeś pod pewnymi warunkami. Jednym z takich warunków jest brak
    > możliwości przeniesienia systemu OEM na inny komputer. Przenosić możesz
    > tylko BOX-a. Przeczytaj uważniej licencję.

    Problem polega na tym, że licencja jako umowa cywilno-prawna podlega
    normom (nadrzędnego wobec niej) europejskiego i polskiego prawa
    stanowionego. Z tych z kolei wynika, że właściciel praw autorskich
    majątkowych _nie_ może zakazać przeniesienia programu na inny PC, a
    nawet jego dalszej odsprzedaży (art. 51 ust. 3 ustawy o pr. autorskim).
    Postanowienia licencyjne sprzeczne z tym zapisem są nieważne z mocy prawa.

  • 47. Data: 2010-07-19 15:52:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-19 17:06, Użytkownik ref napisał:

    > Ziemia jest płaska. Więcej dowodów jest w książkach o tym, że Ziemia
    > jest płaska. Ale konkretnych już nie podam, nie chce mi się
    > przygotowywać streszczenia dla leniuszków.

    A ktoś cię leniuszku prosił o dowód na płaskość lub nie ziemi ?
    A może grupy pomyliłeś ?

    pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-07-19 16:02:50
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-19 17:52, RadoslawF pisze:

    > A ktoś cię leniuszku prosił o dowód na płaskość lub nie ziemi ?
    > A może grupy pomyliłeś ?
    True, mój błąd. Pomyliłem nie tyle grupy, co ciebie z kimś o
    inteligencji przynajmniej 15latka. Oni są w stanie pojąć metaforę.

  • 49. Data: 2010-07-19 17:16:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-19 18:02, Użytkownik ref napisał:

    > True, mój błąd. Pomyliłem nie tyle grupy, co ciebie z kimś o
    > inteligencji przynajmniej 15latka. Oni są w stanie pojąć metaforę.

    A co zrozumienie lub nie tej metafory ma leniuszku wspólnego
    z tematyką grupy lub twoim typowo trolim podejściu do rozmowy
    gdzie to rozmówca ma tobie wyszukiwać i porównywać punkty z
    licencji z obowiązującym prawem. Sam sobie leniuszku nad tym
    popracuj.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2010-07-19 17:17:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    ref pisze:

    > True, mój błąd. Pomyliłem nie tyle grupy, co ciebie z kimś o
    > inteligencji przynajmniej 15latka. Oni są w stanie pojąć metaforę.
    wracając do tematu, chciałbym zwrócić uwagę użytkownikom "windowsów" na
    jedną rzecz. O ile ja kupie wadliwy towar, to mam prawo do zwrotu kasy
    przez 2 lata lub żądania obniżenia ceny. Wadliwy - czyli taki który nie
    spełnia reklamowanych cech, właściwości... Zamek ma być odporny na
    włamania, młotek na uderzenia, a fotel ma być wygodny. System
    operacyjny? stabilny i odporny na wirusy. tak wiec przyznanie ze jakiś
    składnik systemu jest "dziurawy" powinno skutkować masowymi zwrotami
    produktu. Tyle ze kupuje sie licencje nie produkt.

    (nic nie stoi naprzeszkodzie zeby po odstąpieniu od umowy kupna, w dniu
    następnym ponownie ją zawrzeć. to pozwoli Wam ominąć "oem")

    ToMasz