  • Data: 2019-05-05 11:54:34
    Temat: Re: [OT] Czy reszta grupy też ma problemy z serwerem Atman?
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    news:e62300b5-3cfb-4a9e-adaa-574cf8c62073@trust.no1.
    ..

    > Repostnę swojego posta z pl.misc.telefonia.
    >
    > [ This is a repost of the following
    > ]
    > [ From: q...@t...no1
    > ]
    > [ Subject: Re: ATMAN
    > ]
    > [ Newsgroups:
    > ]

    > Jakieś zmiany może robili. 400 jest tymczasowe.

    Ale już mogli by tampodpiąć "przera techniczna", a nie "niedostępny"...

    > Spróbuj też na drugim IP.
    >
    > $ host news.atman.pl
    > news.atman.pl has address 217.17.47.18
    > news.atman.pl has address 217.17.47.19
    > news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::3
    > news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::4

    Na wszystkich 4 próbowałem. IP6 przez chwilę się odezwał, a potem znów 400
    Nie ma mnie.

    > $ telnet 217.17.47.18 nntp
    > Trying 217.17.47.18...
    > Connected to 217.17.47.18.
    > Escape character is '^]'.
    > 502 You have no permission to talk. Goodbye!
    > Connection closed by foreign host.
    >
    > $ telnet 217.17.47.19 nntp
    > Trying 217.17.47.19...
    > Connected to 217.17.47.19.
    > Escape character is '^]'.
    > 200 node2.news.atman.pl InterNetNews NNRP server INN 2.5.2 ready (posting
    > ok)

    > http://news.chmurka.net/lista.php

    > http://news.chmurka.net/register.php

    Ale czy wytrzyma obciążenie, bywa, żeprzysysam się i zdrowo ciągnę...?

    > Hamster nie obsługuje MODE STREAM, czyli komunikacji międzyserwerowej.

    Próbowałm DNEWS-a obłaskawić, ale ma tak nieintuicyjną konfigurację...
    wyleciał.
    Chcialem jego użyć (widziałem na kilku normalnych newsserwerach DNEWSa
    właśnie)
    Aha, wersja Windows. Linux jest dopiero w planach. Prawdopodobnie dedykuję
    mu jakąś średniej mocy maszynę i przycupnie gdzieś w kącie,nieruszany już
    bez powodu.
    (Może ktoś wie, jak ustawiać DNEWSa (pod Win)?)
    Hamster odpada nie z braku Mode Stream, ale zjebanego kodu, który rozwala
    temat, gdy plik grupy przekroczy 2 GB. Potrzebuję więc POD WINDOWS programu,
    który będzie:
    a. samodzielnym serwerem news z funkcjami pełnego serwera (forward i takie
    tam, maila mieć nie musi, choć byłoby miło)
    b. będzie niewrażliwy na przekroczenie 2/4/8/itd bariery GB wielkości pliku
    folderu. NTFS spoko zapisze 500 i więcej GB w jednym kawałku.
    c. będzie buforem między lokalnymi użytkownikami, a Usenetem.
    d. połączy a+b+c
    e. najlepiej darmowy, choć jakby był niedrogi, to pomyślę.
    f. nie obciąży nadmiernie maszyny, zamulając dwurdzeniowego z 2.5 GB RAM...
    g. nie będzie, jak Hamster, wrażliwy na odpalenie siebie, bądź użycie
    danych, na dysku ponad 2 TB. Na 3 TB Hamster zachowywał się b. dziwnnie, nie
    zgłaszał błędu, natomiast pokazywał grupy, jako puste...
    h. itd, aby nie wbić się na minę.
    Zamierzam mieć swój serwer, o ile to możliwe, w domu i patrzeć, jak się
    kurzy.