  • 1. Data: 2011-05-11 19:37:50
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    [...]

    > Czyli ręcznie zarządzając heapem, pieprząc się z segmentacją itp.
    > Pozazdrościć architektury i OS. I tego że do końca obliczeni nie sposób
    > było nawet napisać abstraktu artykulu ...

    Czytam to Wasze amigowskie pieprzenie i powoli zaczyna mi się nóż w
    kieszeni otwierać.

    Zadam proste pytanie: w którym roku w Polsce można się było dodzwonić
    do wieloliniowego BBSa i pochatować on-line z uzytkownikiem, który
    wdzwonił się na drugą linię?

    Dodam tylko, że był tam DOS 3.30 i DESQview+QEMM a komputer oprócz
    obsługi dwóch zadan dla BBSa potrafił drukować z dwóch spooli na dwie
    drukarki i jeszcze miał czas na to, żebym sobie w starym, dobrym
    WordStarze coś popisał albo poprogramował w innym okienku.

    Czytam to teogderyzowanie na temat niemożliwości wielozadaniowości i
    rżę ze śmiechu. Bo po prostu z tego korzystałem i nie zastanawiałem
    się, czy to z wywłaszczaniem czy nie.

    Ale bezcenne było odpalenie w dwóch okienkach... dwóch Windowsów.

    http://en.wikipedia.org/wiki/DESQview - świat PC nie kończy się na
    MikrymMiękkim!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2011-05-11 19:49:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2011 21:37:50 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >drukarki i jeszcze miał czas na to, żebym sobie w starym, dobrym
    >WordStarze coś popisał albo poprogramował w innym okienku.

    RoManie, a znasz taka nazwe KA9Q ? Mozna obslugiwac dwa modemy,
    ethernet, pare sesji ftp i telneta .. i to bez zadnego desqwiew.

    Ale tez nie znaczy ze ms-dos mial jakiekolwiek zalety

    >Czytam to teogderyzowanie na temat niemożliwości wielozadaniowości i
    >rżę ze śmiechu. Bo po prostu z tego korzystałem i nie zastanawiałem
    >się, czy to z wywłaszczaniem czy nie.

    Ale czy nie musiales miec do tego 386 ?
    Przypominam ze IBM zaprojektowal ten komputer z 88, 386 to dwie i pol
    generacji pozniej :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-05-11 19:50:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/DESQview - świat PC nie kończy się na
    > MikrymMiękkim!

    No popatrz, czyli na peceta też się dało zrobić to, co na 8 bitowych
    mikrokontrolerach można zrobić. LOL. I to wszystko w trybie tekstowym.
    LOL^2.

    Tylko, że pod koniec lat osiemdziesiątych to na Amidze multitasking z GUI
    już był.

  • 4. Data: 2011-05-11 19:52:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-11 21:37, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dodam tylko, że był tam DOS 3.30 i DESQview

    To nie był skladnik OSa tylko zewnątrzne oprogramowanie innej firmy. W
    zasadzie osobny OS. Nijak to nie pomaga jako argument przeciw
    gównaniości DOSa.

    > obsługi dwóch zadan dla BBSa potrafił drukować z dwóch spooli na dwie
    > drukarki i jeszcze miał czas na to, żebym sobie w starym, dobrym
    > WordStarze coś popisał albo poprogramował w innym okienku.

    Czyli dokladnie to samo co reszta świata. No może poza tym że reszta
    świata miała pare dodatkowych ficzerów. W sensie takim że reszta świata
    nie próbowała odpalać paru CP/M ów jednocześnie rozumiejąc bezsens
    takiej "współpracy". Bo o współpracę chodzi a nie o równoległość.

    > Czytam to teogderyzowanie na temat niemożliwości wielozadaniowości i
    > rżę ze śmiechu. Bo po prostu z tego korzystałem i nie zastanawiałem
    > się, czy to z wywłaszczaniem czy nie.

    A jednak ktoś się zastanawiał i efektem czego na desktopach nie ma
    cooperative-multitaskingu.

    > Ale bezcenne było odpalenie w dwóch okienkach... dwóch Windowsów.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/DESQview - świat PC nie kończy się na
    > MikrymMiękkim!

    I o to chodzi. Niestety niektórym zakonczył się właśnie na MS-DOS i
    kopiowaniu plikow pod nortonem. Ale też zdecydowanie wolałbym OS/2 niż
    zwielokrotnianie CP/Mowego gówna w dowolnej formie.

  • 5. Data: 2011-05-11 21:10:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

> [...]
    > LOL^2.
    > Tylko, że pod koniec lat osiemdziesiątych to na Amidze multitasking z GUI

    Jak sobie wyobrażasz otwarcie okienek z dwoma Windowsami w trybie
    tekstowym? Oczywiście, że DESQview bez problemów pracował również w
    trybach graficznych i miał nakładające się okienka _zanim_ zrobił to
    Mikry w Windows 2.0 czy 2.1 (nie pamiętam już).

    Polemizuję z twierdzeniem, jakoby przed Windows nie istniało
    _użyteczne_ środowisko umożliwiające wykonywanie wielu zadań
    równocześnie na PC.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-05-11 21:17:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > RoManie, a znasz taka nazwe KA9Q ? Mozna obslugiwac dwa modemy,

    Jasne - userzy, którzy się wdzwonili mogą sobie czatować...

    > Ale tez nie znaczy ze ms-dos mial jakiekolwiek zalety

    Ja nie piszę o jakichkolwiek zaletach. Dla mnie DOS to - niestety -
    bootloader i prymitywny shell. Piszę o możliwościach maszyny a nie
    "systemu".

    > ethernet, pare sesji ftp i telneta .. i to bez zadnego desqwiew.

    I co z tym telnetem i ftpem w tamtych czasach byś robił? Nie było ani
    jak ani z kim się w Polsce łączyć :( Pierwsze szkielety powstały w
    1991 roku. Pamiętam, jak jechałem do Zbyszka Borowca oglądać Iskrę w
    działaniu, połączoną modemem 2400bps z inną Iskrą...

    > Ale czy nie musiales miec do tego 386 ?
    > Przypominam ze IBM zaprojektowal ten komputer z 88, 386 to dwie i pol
    > generacji pozniej :-)

    Żeby odpalić dwa Windowsy 3.0 pod DESQview musiałem mieć 386DX20. Do
    odpalania tasków DOSowych wystarczał nawet XT z 640 KB RAM.
    Teoretycznie. Praktycznie 80286 z 1MB.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-05-11 21:19:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    > To nie był skladnik OSa tylko zewnątrzne oprogramowanie innej firmy. W
    > zasadzie osobny OS. Nijak to nie pomaga jako argument przeciw
    > gównaniości DOSa.

    Ale PC nie wymuszał ograniczania się do DOSa. I będę zawsze
    protestował przeciwko równaniu PC==DOS. Choć bardzo szanuję to, że
    programy sprzed 20 lat nadal działaja na obecnym sprzęcie...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-05-11 21:21:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > RoManie, a znasz taka nazwe KA9Q ? Mozna obslugiwac dwa modemy,
    > ethernet, pare sesji ftp i telneta .. i to bez zadnego desqwiew.
    >
    > Ale tez nie znaczy ze ms-dos mial jakiekolwiek zalety

    Zaletę miał jedną ważną -- nie przeszkadzał w robieniu takich rzeczy,
    jak opisana wyżej. Ale ważne też, że nie maił przypisywanych mu tutaj
    wad -- nie czynił komputera niezdatnym do użytku i nie wywoływał
    gradobicia ani kokluszu.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-05-11 21:23:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-11 23:19, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale PC nie wymuszał ograniczania się do DOSa. I będę zawsze
    > protestował przeciwko równaniu PC==DOS.

    W tym wątku występują dwie główne linie:

    a) gównianość MS-DOSa

    b) gównianość x86.

    Staram się ich nie mieszać, ale prawda jest taka że PC statystycznie
    wtedy to *był* MS-DOS + Norton. Statystycznie.

    > Choć bardzo szanuję to, że
    > programy sprzed 20 lat nadal działaja na obecnym sprzęcie...

    A po co?

  • 10. Data: 2011-05-11 21:28:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

> [...]
    > Staram się ich nie mieszać, ale prawda jest taka że PC statystycznie
    > wtedy to *był* MS-DOS + Norton. Statystycznie.

    Nie mam pojęcia, ile masz lat i co robiłeś te 20+ lat temu. Bo ja juz
    wtedy żyłem z programowania. I powiem Ci jedno - statystycznie
    pierdolisz bez sensu.

    > A po co?

    Bo się czasem przydają.

    --