    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Mon, 09 May 2011 21:59:25 +0200

    On Mon, 9 May 2011 18:42:24 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Hmm... wydaje mi się, że są ludzie, którzy używają atmegę do czegoś
    >innego niż zabawa. Czy tak było z 8-bitowym Atari? Nie przypominam
    >sobie.

    W ktoryms Panu Samochodziku robil grafike - to chyba profesjonalne
    zastosowanie ?

    Sam liczylem na tym projekty na studiach.
    A jakiego pieknego plecaka napisalem .. ale sluzyl oczywiscie do
    optymalnego rozrzucania gier na dyskietki, wiec nie wiem czy sie liczy
    :-)

    >A można było owo Atari sobie kupić i korzystając ze wsparcia od
    >producenta zrobić taki bryndzotron, który obywa się bez systemu
    >operacyjnego producenta?

    O, tzw "system" byl tam zaprojektowany z rozmachem. jednolity dostep
    do urzadzen, rozszerzenia z ROM - naprawde na pierwszy rzut oka
    wygladalo na kawal solidnej roboty.
    Na drugi okazywalo sie ze to sie do niczego nie nadaje :-)

> [...]
    >w założeniu był "taki komputer z systemem Microsoftu". Założycielska
    >myśl wyglądała raczej tak: "Zróbmy szybko coś z mikroprocesorem
    >w środku, bo inni już robią, a my nie możemy im oddać rynku, bo to
    >my jesteśmy wielki IBM. Dajmy na początek trochę działającego softu,
    >bo gołego hardware nikt nie kupi. Później się zobaczy do czego ludzie
    >tego będą używać, wtedy może będziemy im sprzedawać własny software."
    >
    >Później w praktyce to wyszło trochę inaczej, ale na początku się
    >czuło, że ci z IBM naprawdę myślą, że my sobie będziemy te EPROMY

    Bo to byl system uniwersalny. Mozna bylo dolozyc dyskietki i uzywac
    jako komputer osobisty, mozna bylo wsadzic karte interfejsu, pare
    epromow i miec sterownik do maszyny.

    I prosze jak to sie skonczylo .. po 25 latach zrobili z tego amige -
    kupujesz plyte glowna i ona ma juz grafike i muzyke i kontroler dyskow
    :-)

    A tak nawiasem mowiac - apple II, to jeszcze na 6502, a wygladalo
    prawie jak pecet - podnosiles klapke, a tam zlacza magistrali na karty
    rozszerzen.

    >Jeśli zawsze, to poproszę jakiś fakt pasujący do teorii, że Intel x86
    >*NIE* jest najpopularniejszą architekturą.

    A to sie teraz jakos inaczej nie nazywa ? IA64

    > Architekturą komputerów --
    >żeby nie było, że chodzi mi to to co pomiędzy Gaudim a Le Corbusierem.
    >Przyjmijmy, że komputer to jest coś, co ma system operacyjny.

    Otwarty ?
    Bo cos bym tak podejrzewal ze obecnie dominuja ARM, w koncu telefon ma
    kazdy ..

    J.