  • 21. Data: 2017-01-10 18:37:40
    Temat: Re: ON zimą
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak mówił znajomy co w Czelabińsku przetrwał dwie zimy: silnika się nie
    > gasi podczas mrozów. Pracuje 24/h.

    A dopiero co ktoś tutaj pisał, że najgorsze co można zrobić to zostawić
    auto na kilka godzin na jałowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2017-01-10 19:29:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-01-2017 o 16:48, z pisze:

    > Chwila. Mam się bać? Leję verwę na orlenie od dwóch zim i nic więcej nie
    > robię.

    To jak Ci spadnie temperatura poniżej -20 to lepiej zmień nawyki.

  • 23. Data: 2017-01-10 20:45:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mateusz Bogusz wrote:

    > A dopiero co ktoś tutaj pisał, że najgorsze co można zrobić to zostawić
    > auto na kilka godzin na jałowym.

    a ktoś mówi, że to zdrowe dla silnika?
    nie. ale dla kierownika zdecydowanie wygodniejsze

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2017-01-10 20:57:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-10 o 19:29, Cavallino pisze:

    > To jak Ci spadnie temperatura poniżej -20 to lepiej zmień nawyki.

    To mam lać tą benzynę czy inny denaturat? :-)

  • 25. Data: 2017-01-10 22:01:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-01-2017 o 20:57, z pisze:

    > To mam lać tą benzynę czy inny denaturat? :-)

    Nie.
    Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe
    wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup
    sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.
    Z doświadczenia ostatnich kilku lat - nie zbankrutujesz, bo to się
    zdarza raz w roku przez kilka dni góra.

  • 26. Data: 2017-01-10 23:40:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Skąd ten wniosek?

    Tak jak sam piszesz, ON zimowy powinien działać w -18C. Jeśli ON zatkał
    filtr przy -18C, to mógł to być ON przejściowy.

    > -27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
    > Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

    Jak wyżej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2017-01-11 00:07:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy
    > naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.

    Co to za róznica, kto wyprodukował paliwo sprzedawane przez Statoil. Ważne,
    że spełnia parametry deklarowane przez sprzedawcę.

    > A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)

    Co w tym jest takiego bezczelnego?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2017-01-11 10:55:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Co to za róznica, kto wyprodukował paliwo sprzedawane przez Statoil.
    >Ważne, że spełnia parametry deklarowane przez sprzedawcę.

    Niby racja, ale jak to "zwykly ON" z Orlenu, to wszedzie mozna taki
    kupic :-)

    >Co w tym jest takiego bezczelnego?

    Zobaczyc ten napis "Orlen" i moze jeszcze nazwe produktu :-)

    J.

  • 29. Data: 2017-01-11 12:17:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Niby racja, ale jak to "zwykly ON" z Orlenu, to wszedzie mozna taki kupic
    > :-)

    Rence opadajom. Sam pisałeś, że ORLEN produkuje kilka rodzajów zimowego ON.
    Na innych stacjach można kupić ten zwykły do -20, albo Verva do -20. Statoil
    może hurtowo kupować Ekodiesel Ultra klasa 2 do -32 (arktyczny), dodawać
    swoje dodatki i sprzedawać jako Statoil Arktyczny.
    Potzrebujesz zimowy ON, kupujesz paliwo gdziekolwiek. Potrzebujesz
    arktyczny, kupujesz na Statoil. Albo na innej stacji, która chwali się, że
    ma arktyczny. Lotos ma czasem swój bardzo dobry arktyczny, który wygląda jak
    woda.

    > Zobaczyc ten napis "Orlen" i moze jeszcze nazwe produktu :-)

    No i? To nie jest żadna tajemnica, że koncerny paliwowe mające swoje stacje
    benzynowe kupują hurtowo paliwo u koncernów paliwowych mających lepszą cenę
    hurtową na danym terenie. Około 3/4 paliw sprzedawanych w Polsce pochodzi z
    polskich rafinerii, czyli głównie z ORLENU i LOTOSU. Pozostałe są
    importowane od WSZYSTKICH sąsiadów.
    Taka sama sytuacja jak kupujesz opony niby z Dębicy, wyprodukowane przez
    zupełnie inną fabrykę w Turcji albo Anglii. Teraz handluje się markami
    produktów, a nie produktami jako takimi.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2017-01-11 14:41:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    5 litrów benzyny przy każdym tankowaniu ropy.
    Idiotyczne dystrybutory, q..a mać ;-))

    -----