    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ON - pytanie laika
    Date: Wed, 4 Dec 2013 00:19:40 +0100
    <l7lld1$v6h$1@node1.news.atman.pl>
    <529e5dc1$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>

    news:529e5dc1$0$2179$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na to jest szansa w każdym 6-letnim baku.

    Szansa jest, ale raczej to dziwne, jeżeli samochód był tankowany na
    "porządnych" stacjach.

    > Po jednym z tankowań samochód odjechał ze stacji i
    >
    > Czyli nie wiadomo co i gdzie złapał.

    Właściciel oczywiście mógł kłamać. Tankował kilkuletnie auto na "dziwnych"
    stacjach, ale wszem i wobec rozpowiadał, że tankował na markowych. Nie wiem
    po co tak miał robić, ale mogło tak być. Ciekawe tylko skąd brał faktury
    wystawiane przez te markowe stacje... Ciekawa teoria, muszę ją przemyśleć...
    ;-)

    > To też nie cud ;-)

    Nie cud, ale potwierdza, że problemem było paliwo, a nie inne "nie wiadomo
    jakie" przyczyny.

    > Generalnie nie jest to jakaś reguła.
    > Zatankować gluta można i na stacji z ośmioma certyfikatami.
    > Ja też przed pierwszą zimą jeżdżoną regularnie dieslem zapytałem
    > tu na grupie (jak inicjator wątku) co zatankować lub dolać
    > i odpowiedzi specjalnie nie było. Czyli wszyscy niby piszą jaki to wielki
    > problem,
    > ale prawie nikt nie doświadczył.

    Akurat ja mogę poświadczyć. W zeszłym roku dwóch kumpli z pracy ciągało
    samochody do ciepłych garaży na rozmrażanie. Jeden kolega "oszczędny", a
    drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie... Problem nie wystąpił przy
    dużych mrozach (czyli grubo poniżej 20 stopni). Inne auta odpalały
    normalnie. Chociaż dla tych przypadków też można znaleźć wytłumaczenie, bo
    obaj mają badziewne samochody na F... ;-)

    Wiwo