  • 81. Data: 2009-06-17 08:56:38
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: John Smith <u...@e...net>

    grzybu napisał(a):

    > I czasem jest to spora zaleta, jak potrzebujemy dużej głębi. Bo
    > przymykanie obiektywu do f/32 na FF nie zawsze jest dobrym pomysłem ;)

    Podobnie słabym jak przymykanie do f/8 w kompakcie. W jednym i drugim
    dyfrakcja zje szczegóły. Kompakt tu nie ma pzewagi, niestety.

    --
    Mirek

  • 82. Data: 2009-06-17 08:56:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    grzybu pisze:

    > Bo to jest histogram luminacji i trzeba sobie zdawać sprawę, że jak mamy
    > dużo niebieskiego nieba i ustawimy histogram na styk to będzie
    > przepalone.

    No właśnie nie wiem, czemu stosuje się na podglądzie histogramy luminancji.
    Jeśli trzy wykresy RGB są zbyt kosztowne, to mógłby być chociaż h. z max(R,G,B).
    Przy h. samej luminancji pozostaje zgadywanie - w sumie równie dobrze
    mogło by go nie być...

  • 83. Data: 2009-06-17 08:58:45
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > ale moze to dobrze, mniej bedzie wypalonych zdjec. Ja to bym chcial lampe
    > wbudowana, ktora mozna obrocic aby palila w sufit. Ale o tym to tylko
    > pomarzyc...
    > [...]

    Tylko pomarzyć. Przy małych liczbach przewodnich lamp stosowanych w
    kompaktach odbijanie światła od sufitu nie miałoby wielkiego sensu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 84. Data: 2009-06-17 09:03:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:
    > ale moze to dobrze, mniej bedzie wypalonych zdjec. Ja to bym chcial
    > lampe wbudowana, ktora mozna obrocic aby palila w sufit. Ale o tym to
    > tylko pomarzyc...

    Dzieki lampie mozna robić MNIEJ wypalonych zdjęć. Ponadto od przybytku głowa
    nie boli :]

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 85. Data: 2009-06-17 09:33:34
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 17 Cze, 10:22, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > korpus nieznacznie tylko mniejszy i lzejszy niz np G1

    jak bym nie widział to bym uwierzył. PEN z obiektywem 14-42 jest 1,5cm
    głębszy niż korpus G1 bez obiektywu.

  • 86. Data: 2009-06-17 09:33:46
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-16 18:09:51 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > No i wygląda na to, że taki jest cel producentów,

    No właśnie patrząc na to, co na razie wyszło, to chyba nie tak do
    końca. Znaczy coś tam rzucili, ale wciąż nie dokładnie to, o co
    użytkownicy pętają się od wielu lat. No ale w końcu producenci nie mają
    interesu, aby odrazu wypuszczać na rynek coś idealnego - trza zachować
    zapas pomysłów na nowsze modele :-/

    > Pewnie, że nie ale na poczatek to wreszcie krok w dobrym kierunku.

    Zgadza się. Tylko szkoda, że to jak na razie to maleńki kroczek ;-)

    > Biorąc tabelkę i porównując np. G1 i dowolne małe dSLR - to prawda.

    Staram się nigdy nie oceniać wielkości aparatu po cyferkach z tabelki -
    tabelki nie mówią jak wygodnie sprzęt leży w ręku, jak kształt wplływa
    na jego pakowność.

    > Tyle że parę, parenaście milimetrów robi czasem różnicę, a i dalsze
    > gabaryty wynikające z choćby tej belzustrowej konstrukcji robią swoje.
    > Podstawowe szkła do G1 to maleństwa. nawet 45-200 jest lekkim i
    > stosunkowo niewielkim obiektywem.
    > To finalnie sprawia, że dość przyzwoity pod względem jakości zestaw w
    > porównaniu do swojego ekwiwalentu w APS-C dźwigającego brzemię
    > pełnoklatkowej spuścizny jest sporo wygodniejszy od dSLRów.

    Mi wyszło przy G1, że robiąc zestaw i próbując go spakować,
    potrzebowałbym na to torby o jeden rozmiar mniejszej, niż na normalnego
    dSLRa. Pewnie dla niektórych jest to duża różnica - dla mnie niewielka,
    biorąc pod uwagę pewne kompromisy użytkowe.

    > Nie są to oczywiście odczucia uniwersalne - ja mam swoje wymagania co
    > do sprzętu, ktoś inny może mieć diametralnie inne. Wyobrażam sobie, że
    > dla wielu lustrzankowców przejście na G1 byłoby makabrycznym downgradem.

    Większość wad G1 byłbym w stanie zaakceptować poza jedną - wciąż jest
    za duży. Ta robi dla mnie kluczową różnicę. A w nowym Olku przykre jest
    to, że rozwiązali w sumie problem wielkości aparatu, ale trochę skopali
    inne rzeczy (AF, brak wizjera, choćby i dołączanego). No i wciąż
    brakuje wyboru naprawdę małych obiektywów w tym systemie, ale to
    zakładam że z czasem poprawią.

    > Obawiam się, że to co widzimy teraz to pełny kształt obecnych i
    > kolejnych zmian. Niestety od dawna widać, że wcale nikomu nie zależy na
    > rewolucjonizowaniu czegokolwiek. Wszystko to jakby naczynia połączone
    > gdzie łatwiej, bezpieczniej i taniej jest taplać się w średniej niż
    > wyskakiwać daleko przed peleton.

    I to jest właśnie smutne.

    > Mam wrażenie, że to bardziej przepis na plajtę niż na sukces ; )

    Eeeetam. Dobry marketing załatwiłby sprawę ;-)

    > Lepsze rozwiązania bardzo często przegrywają z przeciętnymi bo rynek
    > koneserów w dowolnej dziedzinie nie jest głownym źródłem wpływów. A
    > rynek masowy ma w dupie - wszystko, w dowolnej dziedzinie ; )

    Też nie do końca tak. Pamiętaj że na świecie jest mnóstwo wanna-be,
    więc naklejając łatkę "PRO" i zostawiając zielony program, można by
    zawojować rynek ;-)

    > Pamiętam taki patent Sony sprzed lat (końcówka 70. ?) - magnetofon
    > kasetowy, który miał być konkurencją dla kaset CC. Dużo później
    > philipsowy DCC - to samo. Lepsze rozwiązania nie przebijały się. Bo
    > nikt nie chciał lepszych rozwiązań.

    To trochę bardziej złożony temat. Pamiętaj że muzyka jest (była)
    bardziej przenośna niż zdjęcia - to tak jakby dzisiaj ktoś chciał
    promować hiper-duper-super format zapisu zdjęć, do oglądania których
    trzeba mieć specjalny monitor - szanse na powodzenie (zwłaszcza w
    krótkiej perspektywie czasowej) są znikome. Sprzęt fotograficzny to
    jednak systemy bardziej zamknięte, które na wyjściu dają formę zupełnie
    uniwersalną.

    de Fresz

  • 87. Data: 2009-06-17 09:37:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-16 22:18:03 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Gorzej że dalej nie wiem jaki tam jest LCD, bo jakoś nie liczę, że taki
    > jak w EVF panasa.

    Raczej go nie kupisz. Wyświetlacz ma tylko zupełnie nienowoczesne 240k px :-P

    de Fresz

  • 88. Data: 2009-06-17 09:42:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Tylko pomarzyć. Przy małych liczbach przewodnich lamp stosowanych w
    > kompaktach odbijanie światła od sufitu nie miałoby wielkiego sensu.

    a ktoz broni wsadzic mocniejsza? :)
    akumulatory tylko wieksze i jazda
    Marx

  • 89. Data: 2009-06-17 09:42:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Dzieki lampie mozna robić MNIEJ wypalonych zdjęć. Ponadto od przybytku
    > głowa nie boli :]
    ale cena rosnie
    Marx

  • 90. Data: 2009-06-17 09:45:57
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marx napisał(a):
    > a ktoz broni wsadzic mocniejsza? :)

    Marketing.

    > akumulatory tylko wieksze i jazda

    Cena, wymiary i masa większa - target mniejszy :)

    --
    Mirek