  • 71. Data: 2009-06-17 07:33:17
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-16, wto o godzinie 15:46 +0200, Mikolaj Tutak pisze:

    > Niestety widziałem jak wyglada obrobiony RAW bez korekcji zalecanych przez
    > Panasa, dlatego dokładnie rozumiem dlaczego narobili takiego dymu o te
    > korekcje ;-)

    Ja to widuję na co dzień i w 95% korekcji nie robię. Obiektyw 14-45
    przymknięty o działkę lub dwie praktycznie nie ma aberracji
    chromatycznej, a beczka w większości wypadków jest niewidoczna jak się
    nie fotografuje architektury. Ale jak widać beczkę to w 5s mam korekcję
    zrobioną. Ale wtedy kiedy ja tego chcę, a nie zawsze, przez co w
    większości wypadków obraz jest ostry aż do samych krawędzi.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 72. Data: 2009-06-17 07:42:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):
    > Po co ten ciąg do kompaktów z matrycą FF? Poza niższymi szumami na
    > wyższych czułościach, to same wady:
    > - mała GO

    Nieprawda. FF wcale nie daje za małej GO. Daje natomiast większą
    możliwość jej uzyskania niż w kompaktach, a to jest zdecydowanie zaletą.

    > - duże rozmiary, szczególnie optyki

    Na razie niestety tak.

    > - duża cena
    >
    > No i kto robi takim kompaktem zdjęcia o zmroku, czy w słabym świetle bez
    > lampy ???

    Ja.

    --
    Mirek

  • 73. Data: 2009-06-17 07:49:20
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-16, wto o godzinie 16:35 +0200, de Fresz pisze:

    > Oj, jednak wciąż są duże. Nie wiem jak Olek (bo to jednak najlepiej
    > samemu ocenić we własnych rękach), ale Panasy IMHO to gabarytowo
    > porażka - przy tych rozmiarach ich przewaga w tym względzie nad
    lustrem
    > jest naprawdę mocno dykusyjna.

    > Którymi parametrami, poza matrycą? Shuter lagiem? Sprawnością AF?
    > Wygodą guzikologi?

    Ja zamieniłem D7D na G1 i o ile wcześniej do małego plecaczka ledwo
    mieściła mi się D7D z 17-35 lub 28-75, to G1 z kitem jest naprawdę dużo
    mniejszy. W ten sposób mieści mi się w tym samym plecaczku G1, kit i
    jeszcze Rokkor 50/1.4 jako portretówka. I zostaje miejsce na kanapkę i
    jakiś mały tele w przyszłości, np. 45-200 Panasa.
    Co do wygody użytkowania, to uważam ją za wyraźnie większą niż D7D, poza
    naprawdę długim trzymaniem aparatu w ręku przy jakichś dłuższych
    imprezach.
    Które lustro ma histogram na żywo w wizjerze? Ilość zdjęć, które muszę
    powtórzyć z powodu jakichś przepaleń naprawdę drastycznie spadła.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 74. Data: 2009-06-17 07:53:20
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:49:20 +0200, grzybu napisał(a):

    > kompaktów,

    > lustrem

    > Które lustro ma histogram na żywo w wizjerze? Ilość zdjęć, które muszę
    > powtórzyć z powodu jakichś przepaleń naprawdę drastycznie spadła.

    tylze te IMO ten histogram nie jest w pełni użyeczny - czesto zdarza sie iż
    koniec histogramu jest odsunięty od prawej krawędzi a fotka i tak jest ma
    przepalone fragemnty - dopiero histogramy na podgladzie zrobionego zdjecia
    dokładnie pokazują co i jak.

    --
    www.warszawski.info

  • 75. Data: 2009-06-17 08:12:11
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-17, śro o godzinie 09:53 +0200, ...::QRT::... pisze:

> [...]
    ma
    > przepalone fragemnty - dopiero histogramy na podgladzie zrobionego

    Bo to jest histogram luminacji i trzeba sobie zdawać sprawę, że jak mamy
    dużo niebieskiego nieba i ustawimy histogram na styk to będzie
    przepalone. Niebieskich pixeli jest tylko 1/4 w matrycy bajerowskiej. To
    samo w przypadku czerwonego. Ale, np. trawę czy białe niebo jest już
    naprawdę trudno przepalić jak histogram jest poprawny.
    Przydałyby się dodatkowe liniowe wykresy dla kanałów RGB wyświetlane na
    wykresie luminacji. Wtedy byłby wypas totalny.
    No, ale po co ja tutaj opowiadam takie oczywistości ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 76. Data: 2009-06-17 08:14:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    John Smith pisze:

    > Nieprawda. FF wcale nie daje za małej GO. Daje natomiast większą
    > możliwość jej uzyskania niż w kompaktach, a to jest zdecydowanie zaletą.

    Pamiętam gdy przesiadłem się z 6x6, to GO w FF wydawała mi się
    kosmicznie duża :) nie mogłem się nadziwić że "aż tyle" mieści się
    w obszarze ostrości przy hiperfokalnej na F/8 czy F/11 :)

  • 77. Data: 2009-06-17 08:16:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Witkowski napisał(a):
    > Pamiętam gdy przesiadłem się z 6x6, to GO w FF wydawała mi się
    > kosmicznie duża :) nie mogłem się nadziwić że "aż tyle" mieści się
    > w obszarze ostrości przy hiperfokalnej na F/8 czy F/11 :)

    Mam tak samo jak po lustrzance czasem sięgam po cyfrowy kompakt :-)

    --
    Mirek

  • 78. Data: 2009-06-17 08:22:55
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jun., 10:03, "Adameck" <a...@o...pl> wrote:
    > Hej !
    >
    > Opisy i sample juz dostepne, aparacik niezly, tylko z tym flashem do konca
    > do mnie nie przemawia pomysl. Nawet firmowa lampa do tego modelu nie jest
    > odchylana !
    >
    > Spojrzcie:
    >
    > http://www.dpreview.com/previews/olympusep1/

    Juz jest i za chwile go nie bedzie !

    aparat bez przyzwoitego celownika chocby lunetkowego i z obiektywem o
    sile swiatla 3,5 - 5,6 nie jest warty wzmianki.

    owszem z obiektywem np ekw 24-70/2,8 to byloby juz cos nad czym warto
    sie zastanowic.
    produkt jakich wiele.

    korpus nieznacznie tylko mniejszy i lzejszy niz np G1 - po co wiec
    przechodzic na taki korpus , skoro niewielki skok ilosciowy w tym
    zakresie a mocno ograniczone mozliwosci kreatywnej obslugi ?

    Zabawka dla osob nie chcacych poswiecic fotografowaniu wiecej czasu
    niz wymaga tego wcisniecie spustu , ale brak flasha w zasadzie
    wyklucza takich kupujacych .
    dla kogo jest to wiec aparat ?
    .Wychodzi mi na to , ze dla przypadkowego kupujacego , ktoremu
    sprzedawcy uda sie wcisnac ten produkt , ev dla nielicznych
    interesujacych sie fotografia , lubiacych wydawac pieniadze na
    nowinki.

    wysoka wstepna cena sprzedazy wskazuje iu Olympus nie oczekuje
    wysokiej sprzedazy.

    XXX

  • 79. Data: 2009-06-17 08:23:37
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-17, śro o godzinie 10:16 +0200, John Smith pisze:

    > Mam tak samo jak po lustrzance czasem sięgam po cyfrowy kompakt :-)

    I czasem jest to spora zaleta, jak potrzebujemy dużej głębi. Bo
    przymykanie obiektywu do f/32 na FF nie zawsze jest dobrym pomysłem ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 80. Data: 2009-06-17 08:54:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

> [...]
    > nowinki.
    >
    > wysoka wstepna cena sprzedazy wskazuje iu Olympus nie oczekuje

    ÓÓÓ