  • 291. Data: 2009-06-23 11:00:45
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:

    > a ile znasz kompaktow z tak duza matryca? Jeden? Dwa?

    Wazne ze wszystkie maja RAWy.

    > a ile znasz wspolczesnych kompaktow ze stopka na lampe? Jeden? Dwa?

    W tej klasie cenowej chyba wszystkie maja stopke, zreszta przy braku
    wbudowaej lampy brak stopki to byłby strzał w drugie kolano.

    > Jakos lustrzanki Canona i Nikona nie maja a bywaja drozsze... ;)

    Lustrzanki C i N maja taka baze obiektywów (w tym stabilizowanych), że taki
    ruch jest dopuszczalny.

    > "Widocznie dział techniczy nie zdazył z na czas z pełnym aparatem" :P

    No ale Panasonicowi brakowało tylko filmów HD, a temu brakuje znacznie
    wiecej.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 292. Data: 2009-06-23 11:07:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Może mierzyć kontrast i w momencie zmiany kontrastu włączać lupkę.

    A obiektywy systemowe do micro 4/3 nie przekazują czasem informacji o
    nastawionej odległości?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 293. Data: 2009-06-23 11:16:09
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]

    Ruszysz aparatem przy kadrowaniu i wskoczy lupa. Słońce wyjdzie zza
    chmur i wskoczy lupa. Nie.

    > A obiektywy systemowe do micro 4/3 nie przekazują czasem informacji o
    > nastawionej odległości?

    Toteż mówię - przy systemowych wszystko działa. Przy obcych, gdy jest
    najbardziej potrzebne - nie.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 294. Data: 2009-06-23 13:26:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    dominik wrote:

    > No niestety zmarnowali okrutnie jedną wadą wszystkie zalety tej
    > konstrukcji :(

    No i jeszcze brak wizjera i lampy wbudowanej, a zewnetrzna lampa
    LP=14/ISO100 kosztuje blisko 1000zł - komuś w Olympusie się chyba zwarcie
    zrobiło. No i jeszcze ta jakosc fotek:
    http://img.photographyblog.com/reviews/olympus_ep1/p
    hotos/olympus_ep1_17mm_07.jpg
    zenada...

    Jak dla mnie to potencjalnie wypasiony i kultowy aparat został okrutnie
    skrzywdzony :-(

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 295. Data: 2009-06-23 13:26:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > i jeszcze rozlozyc statyw, i wlaczyc stabilizacje
    > To moje ulubione "zlote mysli" dla przeciwnikow wysokiego ISO, ktorzy
    > dziwnym trafem nie chca zauwazyc ze jest wiele sytuacji gdy sie nie da

    Ale po co w każdą matrycę pchać wysokie iso? Czemu nie dać jakiegoś
    zróżnicowania - modele z matrycą robioną pod zakres czułości 25-400 i w
    tym zakresie najlepiej się spisującą i tak samo matrycę wysokoczułą z
    bardzo dobrymi parametrami w zakresie 800- (a niech tam będzie) 51200
    iso ??? Nikon zrobił 2 identyczne modele różniące się rozdzielczością D3
    i D3x, dlaczego nie zrobić tak z czułością, tym bardziej, że ta nowa
    matryca w D3x nie szumi bardziej niż w D3, to tylko wyprodukować matrycę
    FF z 12mpx w tej technologii z D3x. Kiedyś zmieniało się filmy i nikt
    nie narzekał, że 400ASA nie spisuje się dobrze forsowana do 3200, a
    teraz natywnie matryca ma 200 czy 400asa, a wszyscy patrzą, jak spisuje
    się przy 3200 - 6400asa !?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 296. Data: 2009-06-23 13:56:15
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 23 Cze, 12:55, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com>
    wrote:

    > Daj mi spokoj z obracana lampą, to jest temat do gdybania, a i tak pewnie
    > zaden producent tego nie zrobi.

    PEN jest kompatybilny z kazda lampa Olympusa co za tym idzie mozna
    sobie zamontować FL-36 zamiast tej FL-14 i to w tej samej cenie.
    Bedzie odchylana do góry i wszystko na miejscu tyle, że cięższa.
    Jak ktoś potrzebuje tylko lampe i olewa stylistykę to moze sobie kupić
    FL-20 (74gr+2xAA), patrzyłem na allegro, że naprawde duzo taniej. na
    oko widzac że FL-20 jest lepsza do pakowania niż FL-14.

    http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1,_Olympus.bhtm

  • 297. Data: 2009-06-23 14:02:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Daj mi spokoj z obracana lampą, to jest temat do gdybania, a i tak
    > pewnie zaden producent tego nie zrobi. Natomiast, ten aparat powinien
    > miec lampę jakąkolwiek, byle wbudowaną, to jest ważne dla zwyklego
    > pstrykacza.

    zwykly pstrykacz nie wyda >3tys zl na kompakt
    Marx

  • 298. Data: 2009-06-23 14:03:26
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > No ale Panasonicowi brakowało tylko filmów HD, a temu brakuje znacznie
    > wiecej.
    taaa, Panasonic wcale nie mogl krecic zadnych filmow, a Olek nadal mimo
    braku lampy i EVF pozwala na robienie zdjec...
    Marx

  • 299. Data: 2009-06-23 14:07:47
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 23 Cze, 15:26, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com>
    wrote:

    > No i jeszcze brak wizjera i lampy wbudowanej, a zewnetrzna lampa
    > LP=14/ISO100 kosztuje blisko 1000zł - komuś w Olympusie się chyba zwarcie
> [...]

    Zastanawia mnie jedno,
    1. jak bardzo trzeba być sfrustrowanym, że w "moim" systemie nie ma
    takiego rozwiązania, lub że moja ulubiona firma nie ma takiego
    rozwiązania ...
    2. jak bardzo trzeba mieć zlasowany mózg aby zatracić zdolność
    logicznego myślenia

    żeby wypisywać takie bzdury jak wyżej ...

    radzę poczytać
    http://www.sunpak.pl/files/Sunpak%20RD2000.pdf
    cena brutto nieco ponad 200zł
    tylko patrzeć jak pojawi się dedykacja pod Olympusa.

    PS
    Oczywiście jak pojawi się coś na kształ E-P1 pod inną jedynie słuszną
    marką, to okaże się jak zwykle, że pomysły Olympusa są najlepsze na
    świecie.
    A jak dostanie tyci lampkę i tyci wizjerek (do niczego nie przydatne
    oczywiście) to większości puszczą zwieracze.

  • 300. Data: 2009-06-23 14:10:04
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 22 Cze, 17:51, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Mam dziwne wrażenie, że dla Jacka główną wadą jest brak loga 'Olympus'.
    > Tytlko... chyba się do tego nie przyzna:-)

    Chłopie pomyśl chwilę, i potem wyobraź sobie jak by wyglądał E-P1
    gdyby do jego wnętrza włożyć EVF z G-1 . Dla ułatwienia powiem, źe
    biega o wymiary. E-P1 jest 2xcieńszy niż body G1.