  • 121. Data: 2009-06-17 14:25:34
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    John Smith wrote:

    > Dośpiewałeś sobie, nigdzie nie proponowałem lustrzanki jako lepszej do
    > makro. Pisałem tylko: "Kompakt tu nie ma pzewagi, niestety."

    Oczywiście że kompakt ma przewagę. Ustawiam ISO100 i mam taką GO jak w
    lustrzance na ISO1600.

  • 122. Data: 2009-06-17 14:32:50
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Oczywiście że kompakt ma przewagę. Ustawiam ISO100 i mam taką GO jak w
    > lustrzance na ISO1600.

    No ale na czym polega ta przewaga, jeśli w obu przypadkach mamy takie
    samo GO i takie same szumy? Tylko w cenie i wymiarach. Jeśli patrzymy na
    samą jakość zdjęcia to już nie.

    --
    Mirek

  • 123. Data: 2009-06-17 15:00:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Kowalski" napisał
    > 25 wogóle nie ma.

    Coś ci się pomerdało - Zuiko 25mm/2.8 mozna kupić bez problemu i z
    przelotką na m4/3 też działa bez problemu.

    Panasonicowej 25 nie ma. Olkowa to wiem, że jest i działa ale kupowanie
    obiektywu + wydanie drugie tyle na przejściówkę, która niebawem będzie g.
    warta to lekka przesada.

    adam

  • 124. Data: 2009-06-17 15:01:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "grzybu" napisał

    > A która wersja ? Bo 2.3 chyba nie obsługuje RW2, przynajmniej u mnie robi
    > sieczkę.

    2.4rc2. Z algorytmem EAHD daje całkiem niezłe rezultaty. No i pamiętaj o
    zmianie skali podglądu do 1:4. Wtedy śmiga szybko, a 1:1 jest w osobnym
    okienku Detail.
    -------------------------

    Dzięki, spróbuję bo cosik mi się to SilkyPix nie podoba.

    adam

  • 125. Data: 2009-06-17 17:28:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > Pomijajac glupawe wnioski odnosnie szkiel to takze mi zal, ze Sony nie
    > potrafi wypuscic nic w tym segmencie

    Co za różnica jakie logo będzie miał aparat do którego i tak nie ma sensu
    podpinać szkieł lustrzankowych?

    d.

  • 126. Data: 2009-06-17 18:00:38
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h1as11$6tf$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Marx nabazgrał:
    > Bardziej martwi mnie kosmiczna cena, ktora na pewno wplynie zdecydowanie
    > negatywnie na sprzedaz.

    Teraz chyba wszystkie zapowiedzi mają kosmiczne ceny. Zobaczymy w dwa miesiące
    po premierze co z tej ceny wyszło.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 127. Data: 2009-06-17 18:40:48
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Raczej go nie kupisz. Wyświetlacz ma tylko zupełnie nienowoczesne 240k
    > px :-P

    Widziałem & załamałem się doszczętnie.
    Przy tej cenie to wstyd, tyle to miały aparaty 5 lat temu :(
    Póki co więc czekam co pokaże samsung, jeśli coś rozsądnie małego, z
    stabilizowaną matrycą, filmami HD, normalnym LCD i rozsądną ceną to kupuję
    jak tylko będzie dostępne. Olkowi dobrze życzę, ale z tym LCD jak jeszcze
    trzeba ustawiać na nim ostrość to ja tego zupełnie nie widzę :(
    Szkoda, bo ma IS, ale aktualnie zdecydowanie GH-1 rozkłada go na łopatki.

    d.

  • 128. Data: 2009-06-17 18:43:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith wrote:
    > Nieprawda. FF wcale nie daje za małej GO. Daje natomiast większą
    > możliwość jej uzyskania niż w kompaktach, a to jest zdecydowanie zaletą.

    Zgadza się - im większy format tym większe manewry z GO, a przez wielkość
    materiału lepsza jakość całości od góry (dyfrakcja).

    > Ja.

    I ja.

    d.

  • 129. Data: 2009-06-17 18:49:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Witkowski wrote:
    > Pamiętam gdy przesiadłem się z 6x6, to GO w FF wydawała mi się
    > kosmicznie duża :) nie mogłem się nadziwić że "aż tyle" mieści się
    > w obszarze ostrości przy hiperfokalnej na F/8 czy F/11 :)

    Ale to zupełnie proste - porównywałeś te same przysłony na tych aparatach.
    Wtedy zdecydowanie f/4 drugiemu f/4 nierówne.
    Tyle, że na 35mm masz jeszcze do dyspozycji dwie sprawy - po pierwsze
    dzięki popularności i makabrycznej konkurencji wyszło sporo optyki, w tym
    tak jasne szkiełk jak f/1 czy f/0.95. Oczywiście to mega drogie obiektywy
    i nie pod wszystko, jednak f/1.4 jest za rozsądne i małe pieniądze. Co
    jest najjaśniejszego do średnich i wielkich formatów? Większośc optyki tam
    jest f/4, trochę f/2.8, jaśniejszych nie widziałem, choć pewnie są, tyle
    że w cenie tych f/0.95 :) Tu w GO jest pewien remis moim zdaniem.
    Za to druga sprawa - rozwój aps-c i teraz fx zaowocował niskimi szumami, o
    średniakach tego niestety nie powiesz - wszystkie cyfrowe widziałem tylko
    do studia - tak się specializują. Oczywiście na GO to wpływa, ale wpływa
    na jakość w porównaniu do średnich.

    d.

  • 130. Data: 2009-06-17 20:39:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > a ktoz broni wsadzic mocniejsza? :)
    > akumulatory tylko wieksze i jazda
    >[...]

    Nie tylko akumulatory. Większy palnik, większy reflektor, większa
    przetwornica...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)