  • Data: 2009-06-23 21:51:18
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek wrote:
    > Marku, w G1 jest podobnie, jak opisujesz w A2, czyli:

    Ale w G1 ustawianie ostrości jest znacznie lepsze niż w owym olku.
    Po pierwsze ma najlepszy na rynku EVF, po drugie ma 3x lepszy ekran LCD.
    Jedyne czego mu brak to IS w body i może trochę kompaktowości, ale to już
    decyzja projektowa, bo spokojnie dałoby się go zmniejszyć.

    A teraz popatrz na pena. Brak EVF, ekran jak z najtańszej komórki,
    stabilizacja, ale przez brak EVF ją niemalże tracisz bo trzymasz aparat o
    wiele mniej stabilniej. Wychodzi, jedynie to, że jest mały i ma dużą
    matrycę - na tym się zalety kończą, bo jak widzi się cenę, to aż mdli.

    > - Przełączam na MF.
    > - Lekko ruszam pokrętłem ostrości.

    Mowa o MF związanym z starszymi obiektywami - np świetnymi szkłami leiki.
    Obiektywy z AF są optymalizowane pod szybkość i tam ciężko nawet ustawić
    ostrość bo skok jest za mały.
    To na co liczy wiele osób, to że podłączy szkiełka, które już ma i je
    wykorzysta. No bo kto kupuje nowy system i stado słoików do tego od razu?
    No a w takich manualach niestety trzeba włazić do menu :(

    > - W wizjerze powiększenie zajmuje cały obraz, w rogu jest znacznik gdzie
    > ten fragment się znajduje. Taka jakby mapa - duży prostokąt z małym,
    > oznaczającym pozycję powiększenia. Widzisz tylko powiększenie.

    Popatrz na tosamo w LCD, a potem zakryj jakieś 2/3 jego i wyobraź sobie,
    że tyle jest punnktów w olku.

    > - Można przesuwać położenie powiększenia po mapie.
    > - Powiększenie znika po kilku sekundach bezruchu albo po lekkim
    > naciśnięciu spustu.

    A da sie te kilka sekund wyłączyć? Bo przy szkłach niesystemowych trafi
    człowiek jak będzie musiał co chwila włazić w menu.

    > - Nie ma tylko pwrotu do powiększenia po zwolnieniu spustu. Trzeba
    > ruszyć pierścieniem.

    To nie jest za miłe, ale może da się z tym żyć.

    > Dla obiektywów MF, podpinanych prze przejściówkę, wystarczy nacisnąć
    > przycisk, uruchamiający powiększenie.

    Właśnie głównie o takich mowa.

    > Wszystko jest (jak dla mnie) bardzo wygodne, mało tego, przymykanie
    > przysłony w manualnym obiektywie nie powoduje ściemnienia obrazu, tylko
    > zwiększenie głębi ostrości i poprawę ostrości - jak to zwykle bywa po
    > przymknięciu niektórych obiektywów.

    Tego się wymaga od takiej konstrukcji. Kwestia tylko tego, jak to działa,
    jakie jest opóźnienie itd.

    > To jest przewaga wizjera
    > elektronicznego nad optycznym.

    Hola, tak idealnie niestety jeszcze nie ma - przymykasz obiektyw i
    pojawiają się szumy. Druga sprawa, że matryca znacznie szybciej nie
    zobaczy czegokolwiek niż Ty swoim okiem przez wizjer. No i opóźnienie
    zapewne jakieś musi być. To są te wady na dziś, ale wierzę że jest coraz
    to lepiej.
    Druga sprawa - Pen NIE MA EVF.

    > Oczywiście do momentu zbyt drastycznego
    > braku światła, np. we wnętrzu. Wtedy pojawia się szum.

    Człowiek wtedy też gorzej ostrzy, jednak jeszcze jakoś kadr widzi :)

    d.