    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Date: Sat, 20 Jun 2009 00:13:22 +0200
    <h17m77$3el$2@inews.gazeta.pl> <h17r7o$6fj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h18ulv$hqd$1@inews.gazeta.pl> <h1adg1$of4$2@inews.gazeta.pl>
    <h1bdbn$b1j$1@inews.gazeta.pl> <h1dhp5$311$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h1e5pc$2gp$1@inews.gazeta.pl> <h1ed5c$79v$2@inews.gazeta.pl>
    <h1fa6u$6mn$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <h1g52a$4lk$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@l...googlegroups.com>
    <h1g9c0$o0e$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@t...googlegroups.com>

    "Kowalski" <j...@g...pl> napisał:

    >[...]
    >Człowieku jakie procesory w starych kompaktach. Czy ty wiesz ile prądu
    >żarły pierwsze procesory (poczytaj sobie historię elektroniki, znim
    >następnym razem zaczniesz wypisywać takie bzdury).

    Widzisz... tak się składa, że jestem inżynierem elektronikiem, więc o
    historii elektroniki mam pewne pojęcie. I możesz mi wierzyć lub nie, ale
    procesory jednoukładowe mają dość długą historię (sprawdź sobie w Googlach
    kiedy Intel wypuścił 8048) i w czasach świetności analogowych kompaktów były
    już dość dobrze dopracowane - również pod katem ograniczenia poboru mocy.

    >To były proste
    >układziki na mosowskich tranzystorach, które można było zasilić
    >kiepską bateryjką.

    I pewnie w jakichś najtańszych aparatach klasy Aipteka (czy jakiejś
    podobnej - akurat nie pamiętram jak się takie tanie badziewie w czasach
    analogowych kompaktów nazywało) tak było. Ale - aparaty kompaktowe były
    różne - niektóre były troche bardziej skomplikowane.

    >Człowieku porównaj konstrukcję lampy z lustra (wysięgnik) ze sposobem
    >montowania lampy w kompaktach.

    Rozumiem że nie słyszałeś o kompaktach z lampą umocowana na wyskakującym z
    obudowy wysięgniku?

    >Człowieku, przecież oni błyskają, bo używają małpki, w której nie
    >można wyłączyć lampki lub jest to dla tych użytkowników zbyt
    >skomplikowane.

    Ano właśnie - zbyt skomplikowane. Prościej jest uwierzyć, że gdy jest
    ciemno - lampa załatwi problem - i oni tak wierzą. gdyby nie wierzyli -
    często w ogóle nie robiliby w ogóle zdjeć w takich warunakch, bo z góry
    wiadomo, ze wyjdą niedoświetlone.

    >Osoba świaadoma umiałaby wyłączyć lampkę

    Zgadza się, tyle, że ogromna większość potencjalnych nabywców na dość
    kosztowny aparat zmuszający do kadrowania w pozycji 'na zombie' na ekraniku
    LCD o skromnej rozdzielczości to właśnie osoby niezbyt świadome choć może i
    dość majętne.

    >Gdyby jej nie było, to nawet by nie zauważyli jej braku.

    Obstawiam, że jednak jest inaczej - a wyniki sprzedaży E-P1 pokażą czy
    miałem rację.

    >lub jej całkowitym brakiem.

    Zgadza się, przy wyższej czułości brak lampy będzie bolał rzadziej, ale
    jednak niekiedy będzie bolał.

    >Widziałeś jaki ma rozmiar EVF w G1?
    >Jak by się zmieścił w korpusie E-P1?

    Nie pamiętam jakiej wielkości jest w G1 - ale jesli nawet zbyt duży, to
    jeszcze nie oznacza, ze nie da się zrobić mniejszego. Istnieją aparaty z
    całkiem niewielkim EVF.

    >robią, robią .... i dźwigają ciężkie klamoty.
    >
    >Ja nie będę już musiał dźwigać, a jakość super.

    Twój wybór i jeśli dla Ciebie jakość wystarcza, to być może dobrze wybrałeś.
    Sądząc jednak po narzekaniach na pokazane sample nie dla wszystkich ta
    jakość będzie wystarczająco super. A poza jakością zdjęć wielu mogą
    przeszkadzać ograniczenia funkcjonalności. Dla mnie np. dużo lepszym wyborem
    byłby Panasonic G1 - którego jednak poważną wadą jest z kolei brak
    wbudowanej w korpus stabilizacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)