    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Date: Mon, 12 Oct 2009 11:22:56 +0200
    <hakr5g$p6o$1@news.onet.pl> <haksso$var$1@news.onet.pl>
    <hala8j$e29$1@news.onet.pl> <haligt$7tn$4@news.onet.pl>
    <b...@k...googlegroups.com>
    <han1nl$j61$1@news.onet.pl>
    <4...@l...googlegroups.com>
    <hanb25$ola$1@news.wp.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <haup9f$e1a$1@news.onet.pl> <haurle$nbi$1@news.onet.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Z ciekawości, jakie programy "chodzą" w lidze amatorskiej, jestem profi
    > 'od komputerów' lecz do tej pory jak najdalej od grafiki komputerowej.
    > Do tej pory wystarczał infranview ....

    To chyba tylko Paint i przeglądarka zdjęć Microsoftu ;)

    > Zrzucić RAW-y (Nikon D80), przyciąć & obrócić, przyciemnić blade niebo,
    > korekta dominanty i na B&W itd... Przygotować do drukowania. Chyba dość
    > niewiele?

    Możesz jeszcze pobawić się chyba trochę uboższymi w funkcje, ale dość
    wygodnymi w obsłudze: FastStone Viewer i XnView. Picasa też w pewnych
    zastosowaniach jest niezła, tylko strasznie przez nią zapełnia się dysk
    (tworzy ukryty podfolder, gdzie zapisuje oryginalne pliki przed
    wprowadzonymi zmianami).

    > Który z nich kosztuje 65zł? HDR na razie nie planuję.
    Są darmowe programy do HDR, z tym, że musisz liczyć się z pewnymi
    ograniczeniami.

    > Piraty Photoshopa? Były jakieś legalne darmowe wydania?

    Chyba nie.

    > Nie straszcie mnie że będę musiał nauczyć się AŻ dwóch programów ...
    Jak jesteś "profi" od komputerów, to chyba nie powinien być to dla
    ciebie problem, tym bardziej, że większość ma bardzo podobny interface

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.