  • Data: 2009-10-12 10:49:04
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 11 Oct 2009, Andrzej Popowski wrote:

    > Rozumiem problem, jaki postawiłeś, ale nie rozumiem rozwiązania. Nie
    > wiem, co to jest ta baza, którą chcesz odejmować.

    Dobra, powiedzmy że chodzi mi o "przesłuch między kanałami".
    "Szarość pojawiająca się wraz z luminancją, mimo sygnału
    kolorowego w 100% nasyconego na wejsciu".
    Może być?
    Tę "szarzyznę" trzeba wydłubać, aby przywrócić nasycenie.

    > Czyli zwiększanie nasycenia powoduje pogorszenie SNR. Zmian nasycenia
    > wcale nie kojarzy mi sie z odejmowaniem "bazy", raczej ze skalowaniem
    > składowych RGB, tak żeby uzyskać większa rozpiętość wartości.

    Tak i nie - zależy, co określasz mianem "skalowania składowych".
    Nie chodzi o skalowanie samych składowych - chodzi o obliczenia
    relatywne między kolorami - samo dobranie skal do składowych
    spowoduje, że szare będą za jasne, a kolory nadal pozostaną
    mdłe. Potrzebujemy więc co najmniej przeliczenia "każdy na
    każdy", jak kto lubi może rzucić hasłem "macierz współczynników" :)
    Od "czerwonego z kanału czerwonego" trzeba odjąć zielony
    i niebieski (ze współczynnikami, o wartościach takich, aby
    skompensowały przepuszczanie czerwonego przez filtr zielony
    i niebieski), aby dało się odtworzyć coś zbliżonego do 100%
    nasyconej czerwieni :)
    I tu obrywamy spadkiem poziomu (wynikowy sygnał "100 czerwonego"
    jest mniejszy niż same dane z kanałów) i wzrostem szumów
    (które są w obu odejmowanych składowych).

    pzdr, Gotfryd