  • Data: 2009-10-07 11:49:57
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Dlaczego "nadwyrężony"?

    Ponieważ wydaje mi się, że obecnie spore do zagospodarowania miejsce w
    komorach lustra pozostaje niewykorzystane. Przynajmniej w kategori APS-C, a
    ta może być zastąpiona bezlustrowymi konstrukcjami.

    w-hdr-system/

    > To jest schemat systemu 3CCD: http://en.wikipedia.org/wiki/3CCD
    >
    > A kombinacje z optycznym rozbijaniem obrazu na kilka do zrobienia HDR są
    > bezsensowne - niby obraz miałby trafiać ma matryce o różnej czułości??
    > Więcej da zwiększenie dynamiki pojedynczej matrycy.

    Oni sami w tej notce-plotce piszą, że "MAYBE simultaneus HDR".
    Co mnie zainteresowało to kwestia koloru - bez bayerowskiej protezy, bez
    interpolacji, demozaikowania i wszystkiego co finalnie stanowi piętę
    achillesową obecnego w dzisiejszych aparatach rozwiązania.
    To istotnie wygląda na klasyczny 3CCD - czy z tego da się "wykrzesać"
    większą dynamikę do złożenia tego potem w pseudo HDR ?

    > W końcu obrazy komputerowe mają normalnie "rozdzielczość 8-bitów na
    > kolor, a matryce nawet amatorskich aparatów mają po 14 bitów.
    >
    > HDR można spokojnie zrobić z RAWa "wywoływanego" trzy razy.

    No ale to taki HDR-nieHDR. Nawet z jednego zdjęcia jpeg można zrobić coś
    czego żaden aparat na rynku jeszcze sam nie robi (vide patenty typu
    Machinery HDR).

    adam