    From: Jan Stożek <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: OCZ zbankrutował
    Date: Sun, 16 Feb 2014 21:21:36 +0100

    Po głębokim namyśle Pszemol napisał w niedziela, 16 lutego 2014 21:03:

    > Obniżyć cenę nie skracając przy tym okresu używalności.
    > Usunąć "nadbudowę" za którą się niepotrzebnie płaci.
    > O to właśnie chodzi.

    Dokładnie.

    > :-) to tak jak rs :-)

    I wszyscy inni zwolennicy spiskowej teorii dziejów. Problem nie
    polega jednak na tym, że spisków nie ma - bo wiadomo, że są - tylko na
    tym, by udowodnić, że coś takiego miało miejsce w tym konkretnym
    przypadku. I dlatego właśnie Occham wymyślił "brzytwę".

    > O to właśnie chodzi.

    Jak zresztą pisałeś w innym poście: istotą nie jest to, czy
    sprzęt jest mniej trwały, niż kiedyś (cokolwiek by to nie miało
    znaczyć: tary mojej praprababci pewnie dałoby się używać i dzisiaj)
    tylko jaka jest tego przyczyna: celowe postarzanie czy efekt uboczny
    obniżania kosztów. A tego bez dokumentacji producenta stwierdzić się
    nie da. A i z nią nie jest to proste, bo nawet zapis w rodzaju
    "zakładany czas eksploatacji: 5 lat / 2 tys. cykli pracy" nie świadczy
    o tym, że w urządzenie wmontowano jakiś licznik, który po pięciu
    latach przepali kluczową ścieżkę w układzie sterującym. Co,
    oczywiście, jest technicznie możliwe - tylko żeby miało sens,
    wymagałoby dość zgodnej kooperacji wszystkich głównych konkurentów.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.