  • 1. Data: 2009-03-30 15:38:25
    Temat: OC na crossa
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    witam
    chciałbym wykupić OC na motocykl crossowy, niezarejestrowany. Z tego co
    jużwiem można to zrobić w PZU, tylko czy jest możliwość rejestracji na numer
    silnika ? moto mam zakupione legalnie od sprzedawcy i mam na wszystko
    papier. Numeru ramy nie ma nigdzie, a w umowie jest wpisany brak.
    Ponoć wiele crossów tak ma, ale czy numer silnika wystarczy do ubezpieczenia
    moto?
    Zalezy mi na tym, bo do toru mam ok 1km i mały kawałek musze asfaltem
    dojechać, bo mam garaż w samym środku zabudowań...

  • 2. Data: 2009-03-30 17:32:01
    Temat: Re: OC na crossa
    Od: "luca_brasi" <l...@w...pl>

    mozesz ubezpieczyc przedstawiajac dokument zakupu

  • 3. Data: 2009-03-30 18:48:48
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "metalbeast" <p...@-...pl> wrote in message
> [...]
    > Zalezy mi na tym, bo do toru mam ok 1km i mały kawałek musze asfaltem
    > dojechać, bo mam garaż w samym środku zabudowań...

    Ale jak to?

    Skoro niezarejestrowany to przecież tak czy siak nie wolno ci po drogach
    publicznych sie poruszać.
    Co ci da OC skoro pojazd nie ma badań techn na drogi i nie jest dopuszczony
    do ruchu? Przecież ubezpieczyciel odmowi wypłaty odszkodowania. W warunkach
    ogólnych zawsze jest zapis, że pojazd ma być sprawny, miec ważne badania i
    kierownik ma być trzeźwy. Inaczej spadówa, nie płacimy.

    Rozumiem, że oc na crossa to moze służyć do tego że jak komuś w dupe
    wjedziesz na tej łące co na niej jeździsz i uszkodzisz mu kręgosłup to wtedy
    ubezpieczyciel mu rente płaci a nie ty. Ale na drogę? Coś mi tu nie gra.

    Sie dowiedz dokładnie. Bo ubezpieczenie kupić to każda fujara potrafi ale
    skorzystać z niego to już nie każda...

    No chyba, że są jakies specjalne ubezpieczenia dopuszczające do ruchu crossa
    niedopuszczonego do ruchu, to wtedy ja jestem fujara.

    pozdro

    greg

  • 4. Data: 2009-03-31 10:56:18
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

> [...]
    > odszkodowania. W warunkach ogólnych zawsze jest zapis, że pojazd ma być
    > sprawny, miec ważne badania i kierownik ma być trzeźwy. Inaczej spadówa,

    owszem, po drogach i tak nie wolno jezdzić, ale w razie czego jak na tym
    odcinku policja się czepi, to OC jest - i o to właśnie mi chodzi.

> [...]
    > wjedziesz na tej łące co na niej jeździsz i uszkodzisz mu kręgosłup to
    > wtedy ubezpieczyciel mu rente płaci a nie ty. Ale na drogę? Coś mi tu nie

    Tak, w tym przypadku OC też się przyda i uważam, że warto to mieć

    > Sie dowiedz dokładnie. Bo ubezpieczenie kupić to każda fujara potrafi ale
    > skorzystać z niego to już nie każda...

    już się dowiedziałem, że w PZU podobno się da, więc się tam przejdę
    \
    > No chyba, że są jakies specjalne ubezpieczenia dopuszczające do ruchu
    > crossa niedopuszczonego do ruchu, to wtedy ja jestem fujara.

    no akurat takich ubezpieczeń to nie ma. Ale ja też nei zamierzam crossem po
    ulicach ganiać. Chodzi mi tylko o ten fragment jezdni i osiedla, którego
    nijak nie jestem w stanie ominąć :) chyba że pchać moto, ale to porażka, bo
    ie dość, że pod góre, to jeszcze odcinek jest pokręcony przez to wydłuża się
    do ok 700m, pozniej mam brzydkie skrzyżowanie (które muszę przeciąć) i już
    jestem zupełnie free i mogę dojechac polnymi na tor.
    Była opcja dowożenia moto, ale to więcej zachodu niż cały ten dojazd, bo tor
    mam z 3km od domu a samo ładowanie moto zajmuje wiecej czasu niż to warte.

  • 5. Data: 2009-03-31 11:02:29
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    greg pisze:
    > No chyba, że są jakies specjalne ubezpieczenia dopuszczające do ruchu
    > crossa niedopuszczonego do ruchu, to wtedy ja jestem fujara.

    A na jakiej podstawie jeździ ciężki sprzęt budowlany? w większości
    niezarejestrowany, nieoświetlony, ale za to szeroki na 1,5 pasa ;-)

    Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć
    umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
    2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem
    mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub
    kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do
    ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub
    kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów
    do ruchu.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-03-31 14:44:18
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-31 13:02:29 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:

    > ce do ruchu
    >
    > A na jakiej podstawie jeździ ciężki sprzęt budowlany? w większości
    > niezarejestrowany, nieoświetlony, ale za to szeroki na 1,5 pasa ;-)

    Bo są to "pojazdy wolnobieżne", wspomniane w PORD. Znajdź sobie
    definicję i zastanów się dlaczego crossy się pod nią nie łapią.

> [...]
    > niedopuszczony m do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz
    > do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili

    A crossówka to pojazd "przed rejestracją", "zarejestrowany za granicą"
    czy "historyczny"?
    To OC to taki trochę dupochron, dla uspokojenia sumienia (swojego bądź
    policmajstra). Realnej wypłaty odszkodowania bym się jednak nie
    spodziewał. Ew. TU wypłaci, ale i wystąpi z regresem.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 7. Data: 2009-03-31 17:44:30
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    de Fresz pisze:
    > Bo są to "pojazdy wolnobieżne", wspomniane w PORD. Znajdź sobie
    > definicję i zastanów się dlaczego crossy się pod nią nie łapią.

    widziałem spychacz (czy jak to zwał z łychą zaczepistą) "wolnobieżny",
    jechała 80km/h

    > A crossówka to pojazd "przed rejestracją", "zarejestrowany za granicą"
    > czy "historyczny"?

    czytaj ze zrozumieniem i nie wybieraj tylko tego co się Tobie podoba lub
    nie, cyt: "... niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej ...", czyli przypiąłbym tutaj pojazd bez możliwości do rejestracji.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2009-03-31 17:47:41
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 19:44:30 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> wrote:

    [...]

    A tak swoją drogą, to jak się w takiej sytuacji wygląda jazda
    niezarejestrowaną
    crossówką po chodniu/trawniku/poboczu etc.? Bo jak to jest 1 km to można
    sobie
    przejechać nie po jezdni tylko gdzieś obok, OC nas ubezpiecza przed
    szkodami
    wyrządzonymi stronom trzecim, nie będzie to kolizja w ruchu drogowym (żeby
    włączyć
    się do ruchu drogowego trzeba by wjechać na jezdnię) więc jadący crossem
    powinien być kryty. A w razie zauważenia patrolu zawsze można szybko
    zwolnić, wyłączyć
    silnik i zacząć prowadzić crossa przeistaczając się w pieszego. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 9. Data: 2009-03-31 20:56:48
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Marek B" <r...@n...net.pl> napisał w wiadomości
    de Fresz pisze:
> [...]

    Polskiej ...", czyli przypiąłbym tutaj pojazd bez możliwości do rejestracji.

    No to moim zdaniem źle przypiąłbyś. Cross bez homologacji na drogi jest nie
    tylko "niezarestrowany" alr wręcz "niezarejestrowywalny".

    Ale nie zamierzam się tu kłócić i przekonywać nikogo. Po prostu uważam, że
    do niczego to ubezpieczenie sie nie przyda, bo jakby co to ubezpieczyciel
    odmówi wypłaty, a policmajster i tak sprawdzić zechce dowód rejestracyjny,
    którego nie ma. I dupa.

    pozdro

    greg

  • 10. Data: 2009-03-31 21:07:35
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A tak swoją drogą, to jak się w takiej sytuacji wygląda jazda
    > niezarejestrowaną
    > crossówką po chodniu/trawniku/poboczu etc

    Po chodniku nie wolno pojazdem mechanicznym. Nawet rowerem w większości
    przypadków nie wolno.

    Po trawniku nie wolno i obciach i wstyd. W każdym razie jak dla mnie ci, co
    na trawnikach parkują i po trawnikach jeżdżą, to powinni się wstydzić. Ale
    ja jestem niedzisiejszy, mogę nie mieć racji w sprawie wstydów.

    Pobocze jest drogą, nie jest jezdnią, ale jest drogą. Więc też nie wolno.

    pozdro

    greg